Koplamp afstellen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Heeft het oude neusje (345) de mogelijkheid tot het afstellen/richten van de koplampen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
je zet deze neus vast ik geloof 9 bouten. je kan ze naar mijn weten alleen omhoog en of omlaag afstellen doormiddel van een aantal schroeven los te draaien, neus te "buigen" en wee vast zetten. ik geloof dat achter het zwarte voorrooster de stel schroeven zitten tegen de kant van de lamp.
maar als de lamp hoger schijnt dan de andere weet je dan ook wel zeker dat deze koplampunit er wel goed op zit?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik bedoel eigenlijk puur de afstelling van de REFLECTOR.
Wel weet ik dat er enkele "pinnen" uitsteken aan de achterkant van de lampunit, echter ik weet niet waar deze voor zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
ik heb de komplete neus dus vervangen, lampunits erin gezet en was goed voor de apk. misschien dat de reflector in de lampunit los is. probeer het eens met een andere lampunit van je 343. kijken of dit het zelfde effect geeft.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
volvofiel;86009 schreef : Wel weet ik dat er enkele "pinnen" uitsteken aan de achterkant van de lampunit, echter ik weet niet waar deze voor zijn.
et voila, je hebt het zelf al gevonden.
met de 2 pennen kun je horizotale beweging en verticale beweging afstellen. als je even googlet op koplampen afstellen dan kom je vanzelf wel ergens tegen hoe je dit precies moet doen (op een vlakke ondergrond, zoveel meter van een witte muur etc etc etc) anders even uitbesteden bij een garage.
volvofiel;86002 schreef : Net heb ik een lamp (rechts) vervangen van de 345. Toen ik de lampen daarna aan zette, scheen die koplamp aanmerkelijk hoger dan de linker.
zeker weten dat de lamp wel goed vlak tegen de reflector aan zit?? (vaak lastig te zien)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Maar die pinnen zijn dus voor 't afstellen, ga ik daar mee aan de slag.
Overigens is zo te zien het koplampglas al eens vervangen. Ik heb vier H4-lichtunits liggen voor de oudjes, waarvan twee op de GLS gemonteerd. De rechter heeft echter NIET H4 op het glas staan maar alle andere drie wel.
Letten ze hier op bij de APK?
- V300 register
- Verbannen
-
het is namelijk zo dat je voor een bepaalde richting te verstellen, 2 schroeven tegelijk (en tegengesteld) moet draaien.
volgens mij staat dit al precies in het instructieboekje beschreven.
losschroeven met de 9 schroeven en zaken moeten buigen, dat zou wel heel bizar zijn Jeroen!!!!
maar; ik ben het wel eens met Anjo; als de koplamp 'ineens' veel hoger schijnt dan de andere, is de kans groot dat er 'iets' niet goed gemonteerd is. kijk hier vooral eerst goed naar, v??r je gaat afstellen met schroeven.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Afijn, staat niks over in 't instructieboekje, maar ik zal de documentatie even doorlezen (wist ik veel dat zelfs z?iets tussen de V3C-documenten zit:humor:).