ook voor roestpreventie en laswerk
Rooster in de C stijl... hoe, wat, waar...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 21:19 #628436
door V300 register
Rooster in de C stijl... hoe, wat, waar... is gemaakt door V300 register
Ok, we hebben een klein vraagje, waarbij we maar niet kunnen bedenken waarom dat ding er is.. Het gaat om het roostertje in de C stijl, achter het raam/de achterdeur.
Bij sommige modellen is ie er wel, zoals de '83 340 van Paul, maar op streepje en de 340 van Freddy is ie er weer niet. Wat bepaalt of dat roostertje er is of niet? (we hebben 'm ook op verschillende 5 deurs al dan niet zien zitten)
Bij sommige modellen is ie er wel, zoals de '83 340 van Paul, maar op streepje en de 340 van Freddy is ie er weer niet. Wat bepaalt of dat roostertje er is of niet? (we hebben 'm ook op verschillende 5 deurs al dan niet zien zitten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 21:25 #751507
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rooster in de C stijl... hoe, wat, waar...
Lastige vraag. Ik heb ze er eens af gehaald of vervangen. Was het nu sier of zat er een ventilatie achter?
Als ze er zitten zouden ze kunnen zijn om ventilatie tot stand te brengen zodat het gehele gedeelte geen gesloten ruimte is opdat vocht zich niet ophoopt. Ze hebben g??n functie verder.
Als ze er zitten zouden ze kunnen zijn om ventilatie tot stand te brengen zodat het gehele gedeelte geen gesloten ruimte is opdat vocht zich niet ophoopt. Ze hebben g??n functie verder.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 21:27 #751510
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rooster in de C stijl... hoe, wat, waar...
Zover ik het gegokt krijg zitten ze op een mk1 3deurs wel, en op een mk2&3 3-deurs niet.
Op een 5drs dacht ik dat ze altijd zaten, maar dat is dus ook niet zo?
Op een 5drs dacht ik dat ze altijd zaten, maar dat is dus ook niet zo?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 21:36 #751512
door V300 register
Nop,
deze '86 5 deurs
heeft ze wel, deze
345
niet. (de 343 weer wel)
De 340 van Freddy is een gls en heeft ze niet, de '83 340 van Paul is een GL en die heeft ze weer wel, z'n rode 343 overigens ook. Anjo's 340 heeft ze weer niet. Joost z'n 345 GLS weer wel.
Het lijkt random te zijn met de uitvoering, leeftijd, vario of handbak, motorinhoud,... Ik zie geen reden waarom de 1 wel en de ander niet.
De 340 van Freddy is een gls en heeft ze niet, de '83 340 van Paul is een GL en die heeft ze weer wel, z'n rode 343 overigens ook. Anjo's 340 heeft ze weer niet. Joost z'n 345 GLS weer wel.
Het lijkt random te zijn met de uitvoering, leeftijd, vario of handbak, motorinhoud,... Ik zie geen reden waarom de 1 wel en de ander niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 21:59 #751516
door V300 register
Die 345 die je in de eerste zin noemt heeft ze wel, maar dat zie je niet zo goed. Zover ik weet hebben alle 5drs ze.
Alle sedans sowieso niet.
Ik dacht mk2 3drs ook niet, maar blijkbaar dus wel. Dan zullen ze dat allemaal wel hebben.
De laatste type 340 3-deurs (met grote bumpers en knippers op de bumpers) hebben geen van alle deze roostertjes.
Alle sedans sowieso niet.
Ik dacht mk2 3drs ook niet, maar blijkbaar dus wel. Dan zullen ze dat allemaal wel hebben.
De laatste type 340 3-deurs (met grote bumpers en knippers op de bumpers) hebben geen van alle deze roostertjes.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2009 22:09 #751518
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rooster in de C stijl... hoe, wat, waar...
Ventilatie, heren, ventilatie.
Deze roosters hebben wel degelijk een functie!
Als je deze roosters eraf haalt (die dingen roesten bijna altijd aan de onderkant) zie je een opening met filterrubber.
Niet ventilatie in de zin van "flapperende oren als je achterin zit" maar puur voor het ademen.
Deze roosters hebben wel degelijk een functie!
Als je deze roosters eraf haalt (die dingen roesten bijna altijd aan de onderkant) zie je een opening met filterrubber.
Niet ventilatie in de zin van "flapperende oren als je achterin zit" maar puur voor het ademen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2009 22:14 #751520
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Rooster in de C stijl... hoe, wat, waar...
Hoe zit het dan met de modellen die geen roostertjes hebben. Waar ventileren die dan?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 22:16 #751522
door V300 register
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2009 22:21 #751527
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rooster in de C stijl... hoe, wat, waar...
Vermoedelijk hebben die een ander luchtsysteem vanuit het kachelhuis of blijkt dat die roosters volkomen overbodig waren (wat ik me goed kan voorstellen).
Of het bij een vijfdeurs een functie heeft weet ik niet, ik heb de paneeltjes bij de GLS nog niet losgehad.
Of het bij een vijfdeurs een functie heeft weet ik niet, ik heb de paneeltjes bij de GLS nog niet losgehad.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 22:47 #751540
door V300 register
Ik heb ze ook wel eens zien zitten met alleen maar staal er achter hoor. Niet alle roostertjes hebben een functie, dus.
Moderators: Mark Smeets