Verkleinende buitenspiegel
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Natuurlijk heb ik hem uitgepakt. Hij was nog prachtig zwart, inclusief montagekit.
Na een poosje viel me op dat als ik erin keek de dingen wel ?rg klein waren. Ik keek eens goed en zag dat deze spiegel verkleinend is!
Erg apart, het is een modeljaar 1981 spiegel zoals deze:
Zijn de nieuwere spiegels ook verkleinend leverbaar geweest? Zo nee, ga ik eens op onderzoek uit want ik heb nog geen enkele andere spiegel zoals deze gezien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
zou me niks verbazen als de rechter spiegel niet verkleinend hoort te zijn voor een auto met het stuur links...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Concludeer je trouwens dat deze nieuwe spiegel voor rechtsgestuurde auto's zou zijn?
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn vader reed vroeger diverse Volvo 240 (242, 244) reed en dat ik daarbij destijds ook al constateerde dat deze buitenspiegels verkleinde.
Kortom, het "verkleineffect" is mij bij Volvo niet vreemd. Ik heb ook wel spiegels liggen die verkleinen voor een 340 eerste type (electrische). Ook weet ik me ook nog te herinneren dat die spiegels destijds "een beetje getint glas" hadden.
Voordeel van dit verkleinen is volgens mij een breder/groter gezichtsveld.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
jackvdbergh;72479 schreef : ......Ook weet ik me ook nog te herinneren dat die spiegels destijds "een beetje getint glas" hadden.......
Hebben de spiegels van mijn Ascona ook [bj 1972]
jackvdbergh;72479 schreef : Voordeel van dit verkleinen is volgens mij een breder/groter gezichtsveld.
Zeer goed volgens jou
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Van een setje elektrische spiegels dat ooit op Ebay stond (welke ik overigens niet gekocht heb omdat die tegen de 200 euro was:humor:) kan ik me nog herinneren dat die inderdaad getint waren. Of ze ook verkleinden weet ik niet meer.
Dat zijn trouwens andere spiegels, nietwaar? Ze lijken er op, maar zijn niet hetzelfde als handbediende spiegels.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Bij het afladen van de DLS keek ik in beide spiegels en de rechter verkleinde zowaar! Nadere bestudering leerde dat de rechterbuitenspiegel NIET getint is, maar WEL verkleint!
Nu denk ik dat de 1400's g??n verkleinende rechterspiegels hadden, de DLS w?l een verkleinende maar g??n getinte (het is immers DLS) en de GLS w?l verkleinende en ??k getinte (want de GLS had ook getinte ramen en de DLS niet).
Schnappez-vous?
Nu het volgende vraagstuk, waarom wel de rechterspiegel maar niet de linker?
- Robbert Jan
- Nieuw lid
-
Ik weet dat 1 van de 2 verkleint maar ben vergeten de welke.
- V300 register
- Verbannen
-