Goede tip: Swissvax cleanerfluid en Onyx wax
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb lang gesnuffeld op internet, naar een goede carwax, niet een 9 uit 10 producten wat witte vegen achterlaat want dat duid op dood ordinair polijstmiddel.
Heb naar vaste wassen gezocht en een echt alles in een middel bestaat niet, eerst een verwijderaar of onderbodem aanbrengen en dan de wax zelf hierna.
Ik heb nu Onyx wax van Swissol, vaste wax met padje wrijven uit potje, ruikt heerlijk naar zoete wax (zit maar liefst 30% carnauba in!!).
De meeste valma en turtle zooi heeft bijv 1 tot hooguit 3% pure Carnauba of variant erop en that's the dure stuff dat het laat blinken en goed beschermd.
Tis effe duur, cleanerfluid + Onyx wax bij elkaar 104 euro maar je doet er tig beurten mee, supergoed spul, ook voor mijn eerst doffe achterklep van het bejaarde omaatje die hem bijna nooit liet waxen al die jaren.
Dus bij deze een goede tip, ik heb geen aandelen in swissvax maar als bijna alle gerenomeerde musea en klassiekerconcours-wedstrijden met de T-fordjes, oude Rolls Royces etc het doen en aanbevelen omdat er o.o% polijstmiddel in zit en enorm mooi blinkt, dan zit het wel snor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Het kan ook minder duur met eenzelfde resultaat:
www.meguiars.nl
- V300 register
- Verbannen
-
Need I say more?
Een alles in een product is iig ruk. Het beste resultaat behaal je met middelen van 1 lijn (dus bijv een lijn van swissol, eerst wassen, dan met claybar en detailer spray al het lakwerk cleanen, paint cleaner, voedende polish en daarna een beschermende waxlaag.) Dan zijn alle producten op elkaar afgestemd en krijg (& behoud) je t beste resultaat!
De betere merken:
Poorboys
3M
Swissol
Meguiars
En er zijn er nog wel een paar
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Auto's gaan er in ieder geval prachtig van glimmen!
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Uitzondering voor aangekoekte vogelpoep?
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb nu redelijke theoretische en praktijk ervaring op poets en vooral reconditionerings -gebied. En ik kan je zeggen dat dat dus niet zo is eigenlijk. Die Valma shampoo maakt opzich wel goed schoon maar hij droogt je lak uit, ben dr niet zo weg van.. + dat het niet echt een voedende shampoo is (vandaar dat uitdrogen).
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Gisteren de auto weer vertroeteld met een 240 km dagrit, leuk dat ie het vond!!!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat was alleen even een snel "veegje" om te laten zien dat hij wel kon blinken. Dat was geen correcte of volledige behandeling hoor...Ralphies;67684 schreef : weet je nog Jeroen dat je de linkerkant met jouw wondermiddel destijds had in gesmeerd op de achterklep? Op een of andere manier was hij qua achterklep keidof