ook voor roestpreventie en laswerk

Shell Wet seal & fix

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2008 21:08 #627775 door V300 register
Shell Wet seal & fix is gemaakt door V300 register


Een professionele, duurzame, plasto-elastische, neutraal uithardende kit / kleefstof op basis van hoogwaardig bitumen-rubber, welke voldoet aan Iso 11600.

(Je moet de blower achter het product weg denken.)

Ik heb het leren kennen met bouwen. Een zeer hoogwaardig product voor kitten van alles wat maar nat kan worden en elastisch moet blijven en door de jaren heen goed moet blijven. Kleur zwart.

Vandaag voor het eerst gebruikt.
Voor roestplekjes onder het raamrubber. Je tilt het op en kit het in. Laat het rubber zakken waardoor alles vol wordt geperst. Na droging snijdt je het restant weg. Maakt alles onder rubber goed dicht.
Ik heb het gebruikt voor de grote achterspoiler die stukje open staat boven aan bij bevestingsdelen. Grote kans voor wateroverlast.
En ook de onderste lijst van achterruit liet water door. (Ik heb de lijsten zwart gemaakt.)
Vraagt enige kunst van kitten met kitspuit maar als je het goed doet is het resultaat er naar. En voor jaren en jaren goed.
Het hard heel mooi elastisch en rubberachtig op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2008 21:19 #721438 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Shell Wet seal & fix
en als het al aan het roesten is, roest het eronder net zo hard door :)

been there, done that... got the holes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2008 21:39 #721443 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Shell Wet seal & fix
Frans, Frans.... :no_comment:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2008 22:07 #721448 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Shell Wet seal & fix
Nee, want dat is behandeld ?n er komt geen water meer bij. Ik weet wel wat ik doe....

Maar jullie willen natuurlijk dat ik het raam er uit haal, raamrubbers ga zoeken die er bijna niet meer zijn, een specialist laat komen om mijn raam er weer in te zetten. Dit nadat de lasser bezig geweest is met het laswerk.

Ja, ja, ik heb het wel in de gaten....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2008 22:43 #721458 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Shell Wet seal & fix
Maar roest behandelen = niet weghalen, dus het gaat ooit wel weer verder roesten. Maar ik snap ook dat volledige restauratie niet altijd een optie is...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2008 22:59 #721460 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Shell Wet seal & fix
Als ik een verroeste stalen balk bij mij in de kamer leg en er komt geen vocht bij dan is die verroeste balk na enkele jaren nog in dezelfde staat. :halo:

Nee, ik let er op dat roest is verwijderd, behandeld. Ik let op waar het vocht vandaan komt en dit zet ik stop.
Ik heb bijvoorbeeld roest onder mijn achterklep in de de achterruimte. Eerst ga ik op onderzoek uit waar dit vandaan komt en hier maak ik het dicht.
Als ik een sopje over het achterruit laat stromen zie ik dat het in het raamlijstje onder er tussen door gaat naar binnen toe. En de bevesting van de spoiler was de boosdoener.
Later ga ik roest behandelen in de kofferruimte. Dan wordt alles echt roestvrij voordat ik ga herstellen, inside tectyleren en anders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2008 23:01 #721461 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Shell Wet seal & fix
die kit gebruiken we op het dak ook weleens
is net kauwgom die zooi,en als het aan je klauwen zit ,heb je pech want dan zit het er zeker een week,zon troep is da

is wel een goede oplossing voor bijv ruiten ,want is en blijft elastisch
een nadeel is wel hij is niet uv bestendig,dus als er zonlicht bij kan ,hard ie wel uit en kun je het er zo afpellen

is wel goei spul maar om er roest mee weg tewerken........

groetjes ronald

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2008 09:43 #721568 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Shell Wet seal & fix

ronaldromme;64202 schreef : die kit gebruiken we op het dak ook weleens
is net kauwgom die zooi,en als het aan je klauwen zit ,heb je pech want dan zit het er zeker een week,zon troep is da

is wel een goede oplossing voor bijv ruiten ,want is en blijft elastisch
een nadeel is wel hij is niet uv bestendig,dus als er zonlicht bij kan ,hard ie wel uit en kun je het er zo afpellen

is wel goei spul maar om er roest mee weg tewerken........

groetjes ronald


Dit ziet er uit als een geciviliseerde versie van een Shell-spullie dat ik op de botter van de studentenvereniging heb leren kennen als lomp en bijzonder milieu-onvriendelijk spul (en dat staat op de botter gelijk aan bruikbaar... alles wat een umweltsticker verdient gaat veel te snel stuk door het waddenwater)...

Tixophalte heette dat spul.
Kleeft overal aan, dicht alles af, doodt alles. Mooi spul, tenzij je het op je fikken of kleren krijgt.

[edit] Duh.., beter kijken Diede, dit spul is Tixo... staat er in kleine lettertjes boven. Niet eens dus de geciviliseerde versie, maar gewoon the real bastard.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2008 10:15 #721575 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Shell Wet seal & fix
:D.... je kan natuurlijk ook de roest weghalen en het lassen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 10:41 #721584 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Shell Wet seal & fix
Maar dat kost geld... en niet iedereen heeft zomaar even geld over om laswerk te laten doen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD