ook voor roestpreventie en laswerk

Achterbumper sedan/hatchback uitwisselbaar?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 15:54 #627344 door V300 register
Achterbumper sedan/hatchback uitwisselbaar? is gemaakt door V300 register
Weet iemand of de bumpers van een sedan op mijn hatchback gaan passen? Er staat hier ergens een sedan met meegespoten bumpers (niet mijn kleur helaas), en ik zie het wel zitten om die rood te maken en op mijn 5-deurs monster te zetten :) Ik zag al wel dat het demonteren van de bumper een rotklus is omdat ie aan de trekhaak vastzit?? Iemand tips&tricks?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 15:57 #705988 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Achterbumper sedan/hatchback uitwisselbaar?
Eh, je hebt een Winner. Zou je die niet beter zoveel mogelijk origineel houden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 16:02 #705989 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Achterbumper sedan/hatchback uitwisselbaar?
Tsja daar is wat voor te zeggen, maar dan moet ik een boel (originele Volvo-)accessoires demonteren.. (stoelverwarming, lederen bekleding, 5-bak, GLT-dashboard en nog wat spullen). En juist die dnigen maken deze 340 nou net zo leuk, dus ik denk dat ik daar maar niet aan ga beginnen :) Aankleden met originele 340/360-accessoires mag, vind ik ;)

Edit: en meegespoten bumpers (met dikke zwarte kunststof rand in het midden) zijn origineel geleverd, dus dan zie ik geen bezwaren. De sedan op de sloop waar het over gaat is ook een 340 GL, die verder heel erg kaal is (nieteens een toerenteller).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 16:15 #705992 door V300 register
Gewoon doen dus.

Naar mijn weten is de trekhaak van een sedan wel verschillend met die van een hatchback. De bumper is volgens mij gewoon hetzelfde.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 17:39 #706008 door V300 register
Je kunt de bumpersteunen etc eventueel uitwisselen.

Ik zou bij een type III (dus vanaf 1986) ook altijd meegespoten bumpers nastreven, dat toont gewoon veel beter dan die verblekende grijze plasticbumpers.

als het nou een type II winner zou zijn (liefst zelfs zonder sierlijsten etc) kun je hem beter zo 'clean' mogelijk houden/maken.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 17:41 #706010 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Achterbumper sedan/hatchback uitwisselbaar?

twkuiper;53233 schreef : De sedan op de sloop waar het over gaat is ook een 340 GL, die verder heel erg kaal is (nieteens een toerenteller).

Let dan goed op of het echt meegespoten bumpers zijn. Ze kunnen ook gewoon overgespoten zijn en dan is de pret van korte duur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 19:52 #706035 door V300 register
de bumpers van een sedan en hatchback zijn 100% hetzelfde
let maar eens op bij een sedan loopt de bumper tot ongeveer 10 cm tot voor het spatbord en bij een hatch,helemaal tot het spatbord

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 19:54 #706037 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Achterbumper sedan/hatchback uitwisselbaar?
Eiegnlijk is dat ook heel logisch, als de bumpers zouden verschillen kost dat veel geld bij de productie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 20:33 #706064 door V300 register
Bedankt voor de tips allemaal! Het gaat inderdaad om het laatste type, van na 1986. Dus inderdaad ook met de vergrijzende bumpers, ook al valt dat met wat lijnzaadolie wel een beetje op te lossen. Maar meegespoten bumpers vind ik toch wel erg mooi. Ik bewaar mijn eigen zwarte bumpers dan wel, voor het geval het helemaal niet mooi wordt en ik de oude situatie weer terug wil.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 17:32 #706211 door V300 register
Met wat netjes afplak werk, goed schoonmaakwerk en wat opruwen + goed in de plastic primer zetten zijn de 300 MKIII bumpers heel goed zelf te spuiten :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC