Help! advies nodig ivm roestschade voorschermen + deuren
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb twee zijschermen (voor) waarbij aan de onderkant een deel doorgerot is (kant van wiel). Het is weliswaar geen groot gedeelte maar mooi is het niet en ik denk dat hij er ook op afgekeurd gaat worden. Nu ben ik al maanden (lees: jaar) op zoek naar twee goede schermen die ik kan vervangen maar loop telkens tegen lelijke, gedeukte, ook verroeste schermen aan. Als ik dan goede vind, is het kleurnummer weer niet goed.
Nu wil ik mijn Volvo echt behouden maar ik heb niet zo'n groot budget om in de Volvo te stoppen maar wil hem wel weer supermooi krijgen. Verder is de auto keihard, heeft nauwelijks roest en rijdt als een zonnetje (als hij weer uit de opschorting is uiteraard :hmmz2:)
Toen ik de Volvo kocht zat er ook een roestplek naast de spiegel aan het linkerportier. De deuren zijn iets anders dan de nieuwere modelen namelijk de spiegels zitten op de deuren geschroeft en het raam bestaat uit twee delen. Op het moment dat ik de roest wilde weghalen, kwam een groter roestgat tevoorschijn. Het andere portier is vroeger door de vorige eigenaar vervangen door een DL GL type om reden dat ik rubberstrippen heb en het rachterportier een chroomlijst heeft. Ook dit portier heeft last van roest bij de spiegel
Ik denk aan:
- beide portieren willen vervangen door nieuw model 340 en over laten spuiten;
- beide porieren willen repareren en het maar zo laten;
- zelfde type portieren zoeken (echt een zoektocht!) en over laten spuiten
- zijschermen op een een of andere manier door een schadehersteller laten repareren en spuiten
- andere zijschermen erop zetten en laten spuiten.
- auto toch maar weggooien
Heeft iemand ervaring in het ' eraanlassen van plaatjes' of overspuiten van plaatwerk tegen ' betaalbare' prijzen. Alle adviezen zijn welkom.
Misschien is het ook handig als ik er even een foto van maak? Vaak spreekt een foto meer als woorden.
Gr. Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb het zelfde type waarbij hij het prima gedaan heeft.
Bij de spiegel is een peulenschil voor hem.
Daarna koop je het juiste kleurnummer in spuitbus en zo zal je het heel ver komen.
En dit is de kortste weg.
Erik woont in de buurt van Nijmegen en zal een paar tientjes vragen.
Hij zal wel vanzelf tevoorschijn komen binnen dit onderwerp.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Maar gooi je Volvo nooit weg! Bij de mijne denk ik ook weleens "Waar ben ik aan begonnen?" maar uiteindelijk lukt alles prima!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zal dan meteen even wat foto's maken, misschien lijkt het allemaal erger dan het is maar anderzijds ben ik ook een beetje perfectionistisch. Ik wil de Volvo weer mooi krijgen dat niet na een jaartje weer de plamuur en schuurpapier erbij gehaald moet worden.
Ik heb toevalligerwijs op Kapaza een Volvo 340 met, helaas, moderne deuren zien staan en de man achter deze Volvo heeft te kennen gegeven dat de kleur 199-6 is. Dat klinkt erg aantrekkelijk echter.... hij staat bij onze benedenburen. Waarschijnljiik een autoambulance nodig of terplekke slopen en naar een sloperij duwen. Het blijven echter moderne deuren, dat wel.
Diegene die deuren heeft liggen, zijn dat de oude versie deuren? Misschien helpt een foto van de deuren?
Ik ga woensdag naar de garage dus zet ik de foto's die dag er nog op.
In ieder geval bedankt voor het meedenken. Naar de sloop kan altijd nog :S
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Pistonpen paultje;48369 schreef : Dat zijn inderdaad de 2raams deuren, met 340 achtige binnenscherm, ofwel voor een 343 van 82/83.
Dat klinkt goed. Welke kleur hebben ze en van welk type komen ze af (rubber strip of chromen rand?)