ook voor roestpreventie en laswerk

Juiste kleur lak voor Volvo 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2008 20:22 #626920 door V300 register
Juiste kleur lak voor Volvo 340 is gemaakt door V300 register
Mijn projectje om een Volvo 340 uit 1983 op te knappen gaat langzaam maar ik moet zeggen, het lukt wel allemaal echter loop ik nog tegen 1 ding aan en dat is spuitwerk.

Ik heb een aantal plaatwerken roestvrij gemaakt, behandeld etc. maar ik kan de juiste kleur niet vinden tussen de spuitbussen. Er zijn namelijk 3 soorten 'wit' terwijl wit niet eens een kleur is maarja..

De drie wit zijn allemaal niet de juiste kleur om te spuiten. Het kleurnummer dat ik zoek is 199-6 maar het liefst laat ik het mengen. Ik woon in Emmen dus weet iemand een adresje waar ik wel de juiste kleur kan laten mengen?

Alvast bedankt.

Erwin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2008 20:53 #695330 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Juiste kleur lak voor Volvo 340
Ik weet niet bij welk bedrijf je in Emmen en omgeving moet zijn, maar ik heb al twee keer een kleur laten mengen bij een gewone verfhandel in Nijmegen. Kostte 16 euro voor een spuitbus en de kleur was zeer goed gelijkend. Kijk dus even in de Goudengids en bel even rond.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2008 21:04 #695332 door V300 register
Voor iets van 25 euro kun je een halve liter verf op kleurnummer bestellen bij een autospuiter/schadeherstelbedrijf. Maar je kunt ook het kleurnummer 'omnummeren' in het omnummerboek bij een automaterialenzaak. Dan krijg je ook het goeie mee, in een spuitbus voor tussen de 10 en 15 euro of zoiets :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 00:18 #695358 door V300 register
199-6..

Geen idee.

Ik heb bij de Brezan is een spuitbus gehaald. Die was te wit.
Toen nog een gehaald en die naast mn auto gehouden. Dat leek er wel op. En die bleek daarna precies goed te zijn ghehe.

K zal is kijken wat voor kleurcode op die dop staat.. die spuitbus kostte me 7,50

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 14:18 #695381 door V300 register
Hallo Erwin,

Op de site van Sikkens kun je kijken wat je nodig hebt.

www.sikkenscr.com/sikkens/corporate

Kijk onder color, en dan mixitonline. Je kunt dan alle gegevens van je auto vinden en vervolgens het juiste recept.

Groeten No?

javascript:showMixitOnline(' www.qnetonline.nl/cgi-nt/qnet/qnsearch.asp?site=SIKGL ')

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 15:55 #695400 door V300 register
mengformule!

Een interessante link is voor autolak is ook

www.lesonal.nl/

Kies dan kleur en daarna colourlink...

Het belangrijkste als je een zoekopdracht doet is dat er een mengformule gevonden kan worden. Als er een mengformule is zou de kleur in principe moeten kloppen.

Zo haalde ik een spuitbus bij:

www.verfdump.nl/autolakken.htm
Zij beweerden dat ze de juiste kleur konden mengen. Maar achteraf bleek de kleur niet te kloppen (iets te licht) en wat bleek, er was geen mengformule beschikbaar voor de kleur die ik zocht in die bepaalde laksoort en dus hadden ze de kleur gemaakt op basis van een kleurenkaart. De kwaliteit van de lak was daarentegen heel goed. Je kan niet zien dat het met een spuitbus gespoten is. Voor een metalic lak diende ik ook een blanke lak te gebruiken voor de glans en die was ook van heel goede kwaliteit. Of dit voor niet metallic lakken ook van toepassing is weet ik niet...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 16:09 #695401 door V300 register
mengformule!

[mod] dubbelpost [/mod]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 17:38 #695405 door V300 register
erg bedankt allemaal voor de reacties. Ik zat ook te denken aan een apparaatje dat misschien de juiste kleur kan 'herkennen' en deze middels een verfmachine te laten mengen op de juiste kleur. Het verhaal van diverse spuitbussen kopen en achteraf er achter komen dat het toch niet de juiste is, is voor mij zeer herkenbaar... Ik zal eens gaan kijken op de sites die hier geadviseerd worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 18:50 #695409 door V300 register

norr;44679 schreef : erg bedankt allemaal voor de reacties. Ik zat ook te denken aan een apparaatje dat misschien de juiste kleur kan 'herkennen' en deze middels een verfmachine te laten mengen op de juiste kleur.

Daarvoor moet je z?ker naar een schadeherstelbedrijf. Die hebben volgens mij (bijna) allemaal wel zo'n ding.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-01-2008 08:36 #695481 door V300 register
Pas dan wel op dat je lak niet erg verkleurd is. Door 'n goeie poetsbehandeling kan ie namenlijk weer n stuk lichter (of donkerder) worden. Als je dat n? het spuiten een keer doet. Heb je dus een deel wat even donker is als toen je auto niet gepoetst was (of licht).. zegmaar.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC