Juiste kleur lak voor Volvo 340
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb een aantal plaatwerken roestvrij gemaakt, behandeld etc. maar ik kan de juiste kleur niet vinden tussen de spuitbussen. Er zijn namelijk 3 soorten 'wit' terwijl wit niet eens een kleur is maarja..
De drie wit zijn allemaal niet de juiste kleur om te spuiten. Het kleurnummer dat ik zoek is 199-6 maar het liefst laat ik het mengen. Ik woon in Emmen dus weet iemand een adresje waar ik wel de juiste kleur kan laten mengen?
Alvast bedankt.
Erwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Geen idee.
Ik heb bij de Brezan is een spuitbus gehaald. Die was te wit.
Toen nog een gehaald en die naast mn auto gehouden. Dat leek er wel op. En die bleek daarna precies goed te zijn ghehe.
K zal is kijken wat voor kleurcode op die dop staat.. die spuitbus kostte me 7,50
- V300 register
- Verbannen
-
Op de site van Sikkens kun je kijken wat je nodig hebt.
www.sikkenscr.com/sikkens/corporate
Kijk onder color, en dan mixitonline. Je kunt dan alle gegevens van je auto vinden en vervolgens het juiste recept.
Groeten No?
javascript:showMixitOnline(' www.qnetonline.nl/cgi-nt/qnet/qnsearch.asp?site=SIKGL ')
- V300 register
- Verbannen
-
Een interessante link is voor autolak is ook
www.lesonal.nl/
Kies dan kleur en daarna colourlink...
Het belangrijkste als je een zoekopdracht doet is dat er een mengformule gevonden kan worden. Als er een mengformule is zou de kleur in principe moeten kloppen.
Zo haalde ik een spuitbus bij:
www.verfdump.nl/autolakken.htm
Zij beweerden dat ze de juiste kleur konden mengen. Maar achteraf bleek de kleur niet te kloppen (iets te licht) en wat bleek, er was geen mengformule beschikbaar voor de kleur die ik zocht in die bepaalde laksoort en dus hadden ze de kleur gemaakt op basis van een kleurenkaart. De kwaliteit van de lak was daarentegen heel goed. Je kan niet zien dat het met een spuitbus gespoten is. Voor een metalic lak diende ik ook een blanke lak te gebruiken voor de glans en die was ook van heel goede kwaliteit. Of dit voor niet metallic lakken ook van toepassing is weet ik niet...
- V300 register
- Verbannen
-
[mod] dubbelpost [/mod]
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
norr;44679 schreef : erg bedankt allemaal voor de reacties. Ik zat ook te denken aan een apparaatje dat misschien de juiste kleur kan 'herkennen' en deze middels een verfmachine te laten mengen op de juiste kleur.
Daarvoor moet je z?ker naar een schadeherstelbedrijf. Die hebben volgens mij (bijna) allemaal wel zo'n ding.
- V300 register
- Verbannen
-