ook voor roestpreventie en laswerk

Laswerk aan rotte voorste dwarsbalk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2007 22:36 #626108 door V300 register
Laswerk aan rotte voorste dwarsbalk is gemaakt door V300 register
Hallo,
ben nieuw hier eerst even voorstellen. Ik zal binnenkort even een paar foto's van mijn auto's plaatsen.
Ik heb een 360 GLS carb. uit 1985 met een handgeschakelde 5-bak gekocht van de eerste eigenaar met 58.000 km's op de teller.
De auto rijdt echt geweldig. Heb er echt plezier van. Net de distributie laten vervangen komt nog een nieuwe achterdemper op.
Echter heb ik een probleempje met het roest aan de voorzijde van de auto. Hij is afgekeurd wegens roest aan de voorste dwarsbalk. Het was bij aankoop al opgevallen dat de (li+re) schermen aan de voorzijde aardig rot waren maar op de balk had ik even niet goed gelet.
Nou heb ik nog een 340 1.4 aut. bj eind 1986 in mijn garage geschorst staan met een keiharde carosserie.(voor 90 euro gekocht) Ik heb de 340 al deels gedemonteerd: motorkap, bumper en steunen, koplampen e.d. het blijkt dat de 340 geen enkel roestplekje heeft.
Mijn vraag is eigenlijk of ik de voorschermen en de voorste dwarsbalk van de 340 voor mijn 360 kan gebruiken. Ik hoop dat ik het spul over kan zetten en de dwarsbalk in de 360 kan laten lassen. Ik moet alleen opschieten want binnen twee weken moet het geregeld zijn voor de apk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 23:32 #672367 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Laswerk aan rotte voorste dwarsbalk
Is dit de 360 die enkele maanden geleden op marktplaats stond? Ook roest onder aan de deuren? Iets van 600 euro? Is een topic over geweest, een clublid is er geweest en constateerde dat ie best roestig was ja;)
Maar misschien is dit een andere, al was die 360 van MP ook uit '85 en met 58.000km als ik mij niet vergis. Toch niet gek, 58.000km.
Maar van wat ik weet, verschilt de ophanging van de radiateur van modellen v??r en n? 1986. Ik dacht dat ie bij de modellen na '86 (dus nieuwe neus) aan de onderzijde op de ?en of andere manier op een voorbalk zaten gemonteerd. Maar ik kan ernaast zitten, heb het ook maar van horen zeggen...
En de voorschermen van de '86 ers, hebben die geen andere bevestiging van de bumpers? Sowieso zit je met je knippers, tenzij je daar iets op weet te verzinnen;) En bij de 360 zitten er aan de binnenzijde van de voorschermen toch onderdelen gemonteerd? Of is daar ook iets op te verzinnen. Ik ben maar een leek hoor. Had een 340 uit '85 en nu een 360 uit '86 dus dit zijn gewoon dingen die me opvallen.
In ieder geval: Succes ermee en hou ons op de hoogte, vind dit best interessant.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 00:06 #672370 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Laswerk aan rotte voorste dwarsbalk
Ik wil je niet op ideeen brengen, maar ehmmm carrosserie van de 340 beter. Kun je dan niet de onderdelen (inclusief chasisnummers) overbrengen naar de 340 en daar vrolijk mee verder rijden.................

Als de nood aan de man is kan ik wel lassen. Mag je zelf mee helpen. Locatie Landhorst/Venhorst. Gaan we hem gelijk goed behandelen. Glad maken en spuiten mag ook bij mij, maar dan moet je zelf (en dat kun je?) of samen met mij plamuren en schuren (voorzover nodig) en spuiten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2007 12:08 #672395 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Laswerk aan rotte voorste dwarsbalk
je kunt het beste het complete front overzetten. dit kan door het losboren van de puntlasverbindingen. de hele 'plaat' met de gaten voor koplampen, radiator etc (en dus de voorbalk!) komt dan los.

terug vastmaken kan dan weer door proplassen op de plekken waar de puntlassen losgeboord waren.

dit is de 'netste' manier om de voorbalk te vervangen.

bij overzetten van 340 naar 360 raak je wel de gaten voor de luchtroosters cq mistlampen kwijt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2007 13:29 #672409 door V300 register
Het was een mooie auto, maar ik heb hem dus vanwege de rotte voorbalk, voorschermen en aangetaste deuren laten staan. Teveel werk voor de prijs. Maar een leuke auto! Het gaat wel goed komen, maar dat zal je wel wat tijd en geld gaan kosten. Die voorbalk kon ik heen en weer bewegen, die was zo rot als, als, als, tja, heel erg slecht.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 22:31 #672476 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Laswerk aan rotte voorste dwarsbalk
In dat geval lijkt me de oplossing van Wouter de enige juiste. Anders grote kans dat het "emmeren" blijft. Ach en eenmaal begonnen (dagje boren vrij maken en (uit)boren, nog een dagje (uit)boren, dagje lassen, dagje afwerken.
Ik heb zo enig vermoeden wat Brian komende weekenden en avonden aan het doen is........met hulp?????

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2007 10:57 #672607 door V300 register
he, bedankt voor de reacties tot dusver. ik heb de auto idd via Marktplaats gekocht in het oosten vh land voor 500. foto's volgen zsm.

weet iemand misschien waar ik het laswerk voor een "normale" prijs kan laten doen in de omgeving west-Brabant (Oudenbosch/Roosendaal).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2007 11:52 #672609 door V300 register
je zou eens kunnen gaan praten met plaatwerkerij Schrauwen in Kruisland.
(molenstraat, kan niet missen als je vanuit/richting gastel door het dorp rijdt)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2007 22:55 #672899 door V300 register
he bedankt ga ik doen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2007 21:38 #673142 door V300 register
vandaag eindelijk schot gekomen in het een en ander. de neus van de 340 met een slijptol gehaald. Binnenkort gaat ik het in de 360 laten lassen. Foto's zal ik binnen kortmaken en dan de L+R schermen laten spuiten roest in het linkerportier ga ik ook gelijk mee laten nemen( lassen en spuiten). Ik heb nu alleen nog een 340 staan die eventueel gratis opgehaald kan worden.

Moderators: Mark Smeets