ook voor roestpreventie en laswerk
Dakraam 360GLT
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2007 17:35 #625915
door V300 register
Dakraam 360GLT is gemaakt door V300 register
Hoi, ik heb sinds gister een volvo 360 GLT. Maar bij mij is de hendel van het dakraam afgebroken. Er zit nu dus een gat naar buiten in het raam (hier zitten normaal kunstof pinnetjes in) en dat is natuurlijk niet erg handig 
Heeft iemand nog een mooi compleet tweedehands raampje liggen?

Heeft iemand nog een mooi compleet tweedehands raampje liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-06-2007 11:30 #671814
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dakraam 360GLT
aaargh.. dakraampjes zijn dus ook niet zo gemakkelijk meer te vinden, blijkbaar.. :S
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-06-2007 13:24 #671820
door V300 register
Ik ben geen 360 kenner maar ik kan me zo voorstellen dat die dingen vrij zeldzaam zijn.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2007 09:02 #671912
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Dakraam 360GLT
En als ze er zijn, zijn ze lek of kapot. De kwaliteit van die dingen was niet zo best.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-06-2007 11:54 #671940
door V300 register
is er sowieso een verschil tussen dakraampjes uit 340 of 360? Ik weet dat er zijn in carrosserie-kleur en in bruin glas, manuaal of electrisch.. maar voor de rest..?
als ze echt zo moeilijk te vinden zijn, zit er denk ik niks anders op dan het dak goed aflsluiten en dichtplakken. het mijne heeft nooit gelekt, raar eigenlijk want het is volgens mij niet helemaal dicht (veel wind-geluid bij hoge snelheid).
een voordeel op dat vlak is de kunstof afwerking van de binnenzijde van het dak, ipv stof zoals bij nieuwe wagens. bij lekken geeft dat vlekken bah!
als ze echt zo moeilijk te vinden zijn, zit er denk ik niks anders op dan het dak goed aflsluiten en dichtplakken. het mijne heeft nooit gelekt, raar eigenlijk want het is volgens mij niet helemaal dicht (veel wind-geluid bij hoge snelheid).
een voordeel op dat vlak is de kunstof afwerking van de binnenzijde van het dak, ipv stof zoals bij nieuwe wagens. bij lekken geeft dat vlekken bah!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2007 12:34 #671950
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Dakraam 360GLT
Ik heb een dakraam van een ander type auto liggen. Er was toendertijd 1 volgens mij van oorsprong Engels bedrijf uit volgens mij Limburg die de raampjes leverden. Kun je de maten doorgeven, zodat ik kan kijken of het toevallig hetzelfde systeem en raam is. of anders of de complete set er bij jou in past.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2007 01:14 #672029
door V300 register
ik kan de maten opnemen langs de buitenkant, wat voor systeem dakraam het is heb ik enkel kunnen zien op de tekening in de engelse hayes-manual.
Ik mankeer de draai-hendel, die is er waarschijnlijk afgehaald. (edit: misschien afgebroken ?)
(ik bedenk net.. misschien is dat het enige wat er aan scheelt, dat de hendel ontbreekt.. maar dan zou het raam niet zo zijn dichtgeplakt denk ik)
maar waar vind ik nu nog zo'n hendeltje.. bij alle 300's met kapot dakraam is waarschijnlijk het hendeltje weg-gehaald, om dat dat dan toch maar in de weg hing.. maar wie heeft die bijgehouden!?
het zijn waarschijnlijk ook maar 1 of 2 onderdelen van het dakraam die moeten vervangen worden, ik ga eerst proberen uitpluizen welke vooraleer ik een 'nieuw' dakraam aanschaf
Ik mankeer de draai-hendel, die is er waarschijnlijk afgehaald. (edit: misschien afgebroken ?)
(ik bedenk net.. misschien is dat het enige wat er aan scheelt, dat de hendel ontbreekt.. maar dan zou het raam niet zo zijn dichtgeplakt denk ik)
maar waar vind ik nu nog zo'n hendeltje.. bij alle 300's met kapot dakraam is waarschijnlijk het hendeltje weg-gehaald, om dat dat dan toch maar in de weg hing.. maar wie heeft die bijgehouden!?
het zijn waarschijnlijk ook maar 1 of 2 onderdelen van het dakraam die moeten vervangen worden, ik ga eerst proberen uitpluizen welke vooraleer ik een 'nieuw' dakraam aanschaf
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-08-2007 21:49 #680775
door V300 register
Is t een 'golde' schuifdak, of is t een echt dakraam?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 22:23 #680788
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Dakraam 360GLT
Zo te horen is het miet het originele dak.
De daken van de 300 zijn van metaal en niet van glas.
Dit klinkt als een "aftermarket" dakraam.
De daken van de 300 zijn van metaal en niet van glas.
Dit klinkt als een "aftermarket" dakraam.
Moderators: Mark Smeets