Roest!!!!!
- V300 register
- Verbannen
-
Als ik erop klop is het niet doorgerot ofzo, ik merk er ook niets van als ik van binnenuit de wielkast er tegenaan klopt. Het lijkt of er ooit iets van de benzineleiding gelekt heeft, het is dan ook echt een soort scheur.
Zou dit een afkeurpunt kunnen zijn/worden voor de apk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
firsttimedrifter;18753 schreef : Bij het monteren van Koni dempers achter zag ik dat er een stuk verroest is in bovenop de rechter wielkast. Ik zal straks een foto posten voor de duidelijkheid.
Als ik erop klop is het niet doorgerot ofzo, ik merk er ook niets van als ik van binnenuit de wielkast er tegenaan klopt. Het lijkt of er ooit iets van de benzineleiding gelekt heeft, het is dan ook echt een soort scheur.
Zou dit een afkeurpunt kunnen zijn/worden voor de apk?
Hallo,
Als het niet zichtbaar is zullen ze het niet afkeuren, maar voor je eigen veiligheid en behoud van de auto is het zinvol om dit snel te repareren. Bovendien de roest en scheur die je ziet is vaak maar een deel van de omvang. Het kan dus zijn dat er achter de verflaag een grotere scheur en meer roest zit.
M.v.g.
Erik
(ovrigens heb ik nieuwe gasveren in de aanbieding)
- V300 register
- Verbannen
-
En helaas, ik heb een sedan.
- V300 register
- Verbannen
-
En ik was toen helaas ook nog niet zo wijs om eens goed achter de bekleding te kijken, en waarom zou ik ook bij zo'n "eerlijke" meid en een net uitziende wagen met onderhoudshistorie erbij..
De foto's zullen zeker nog volgen, maar ik ga proberen de zaak te lassen en het rotte deel te behandelen met roestomvormer. Heeft iemand hier tips over??
Voor 1 mei moet de keuring rond zijn, dus ik moet vlot aan de bak.
- V300 register
- Verbannen
-
eigenlijk is dat alleen geschikt om reeds geheel mechanisch (slijper, borstel, whatever) schoongemaakte plaat, die dus nog volkomen stevig is, te ontdoen van de soort roest die onder de beschermlaag opnieuw begint met roesten.
je zult dus zowieso alle gatenkaas en dun geworden plaatwerk er omheen
moeten weghalen.
- V300 register
- Verbannen
-
hebben we op de kever gedaan
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
firsttimedrifter;20704 schreef : (...) oor aan genaaid. (...)
Eehm...,
Misschien wist zij ook niet beter?
Niet gelijk uitgaan van het slechtste in de mens eh
- V300 register
- Verbannen
-
Neemt niet weg dat je misschien terecht ergens ziek van bent... (door schade en schande spreekt hij die ooit 3000 euro in een maand heeft afgeschreven op een citro?n XM, door niet goed uit te kijken).
- V300 register
- Verbannen
-
Maar wie weet, misschien wist zij ook niet beter inderdaad. Toch voel je je met zoiets wel snel genaaid. Maar hopelijk is het onder de lak niet veel verder doorgerot. Als het echt om de schokbreker heenloopt is het einde verhaal lijkt mij. En dat is zonde, het apparaat loopt super!
Ps. De 400 euro is voor mij relatief veel geld. Dus ik was/ ben er wel enigzins ziek van. Aan de andere kant, het is een leuk projectje op zich.