Deuk
- V300 register
- Verbannen
-
Het noodlot sloeg toe op 3 januari van dit jaar. De een of andere @#$%^& reed achteruit zo mijn rechterportier in. Nu heb ik dus een deuk en een flinke kras op mijn portier
Nu krijg ik dus van de week te horen dat er een schade expert ingeschakeld gaat worden.
Ik krijg hierdoor het idee dat ze mij een oor aan willen naaien aangezien de auto al bijna 23 jaar oud is. De dagwaarde kan wel eens lager uitpakken dan de schade aan mijn portier. Hierdoor vrees ik dat ze mijn autotje total-loss willen laten verklaren.
Mijn vraag is heeft iemand ervaring met dit soort praktijken en heeft iemand nog tips om te voorkomen dat ze mijn auto total-loss verklaren.
Met vriendelijke groet,
Tjeerd Luijendijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Er was een corsa in de zijkant gereden. Mijn voorscherm, deur en achterscherm beschadigd. Schade werd door de schadehersteller beoordeeld op ongeveer 1000 euro. Vervolgens komt er een expert van de verzekering die zegt dat je maximaal 450 euro krijgt omdat je auto niet meer waard is. (total loss..)
Met andere woorden, je wordt met een oude auto ALTIJD genaaid met schades....
Ik denk trouwens wel dat je de schade aan je deur wel vergoed krijgt. Een deur herstellen kost niet zo gek veel.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Als het alleen je deur betreft, en je hebt een gangbare kleur, dan is het een kwestie van 1 weekje zoeken, andere deur+ slot monteren en doorknarren... Dat moet voor 75 euro kunnen lukken lijkt me. Dan levert het dus 375 euro nog op...
Bij mijn 77-er zou het anders liggen, lees: een regelrechte ramp, vanwege de zeldzame plaatwerkdelen. Dat is lastig omdat ze eenvoudigweg niet meer te verkrijgen zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;18661 schreef : een getaxeerde auto is ook met een kale WA verzekering beschermd tegen dit soort grappenmakerij. daarom is een taxatie ook juist zo nuttig....
Ow..... Ik had altijd begrepen dat je dan Casco verzekerd moest zijn. Nou, ik zal hem a.s.a.p. laten taxeren!

(Ik heb nog ergens een heel goedkoop adresje
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;18674 schreef : het begint met D en het eindigt op afclub?
Moet dat nou zo hard?!
- V300 register
- Verbannen
-
En wat kost zo'n taxatie ongeveer ?
In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik laat jullie nog weten hoe het afloopt.
Groetjes,
Tjeerd.
- V300 register
- Verbannen
-
als dit zo is vallen overigens enkel auto's met vario onder de noemer 'clubauto' en dus in aanmerking voor zo'n taxatie.
dus een 343 schakel, zelfs al is ie van 1978, moet je op een andere manier zien te laten taxeren.