ook voor roestpreventie en laswerk

Raamrubbers

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2006 17:28 #625583 door V300 register
Raamrubbers is gemaakt door V300 register
Twee vragen, topic gesplitst

Een andere vraag heb ik over de raamrubbers, ik heb 2 nieuwe raamrubbers liggen omdat de andere zo erg kapot waren dat de electrische ramen erg traag omhoog gingen.
Hoe kan ik die nieuwe raamrubbers het beste terug monteren, gewoon ertussen frotten of is het een speciale techniek?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2006 13:49 #640457 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Raamrubbers
citaat volvo for life

Een andere vraag heb ik over de raamrubbers, ik heb 2 nieuwe raamrubbers liggen omdat de andere zo erg kapot waren dat de electrische ramen erg traag omhoog gingen.
Hoe kan ik die nieuwe raamrubbers het beste terug monteren, gewoon ertussen frotten of is het een speciale techniek?

De elektrischraam motoren zijn bijna identiek aan de motoren van de 480 serie. Mijn raam van de 480 ging dan ook erg traag omhoog en naar beneden. Mijn tip is dan ook om als je toch bezig bent met het vervangen van je rubbers om dan ook je motoren ook ff te smeren, dit is voor een langere levesduur. En natuurlijk het sneller sluiten van je ramen.

Het onjuist of zelfs het ontbreken van de tankinoud is ook regelmatig een vloterprobleem. Na verloop van tijd gaan ze lek. Soms is de oorzaak ook veel simpeler. losse draad?

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2006 14:37 #640458 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Raamrubbers
Bij mijn raam aan de bestuurderskant is in het hoekje het raamrubber omgevouwen. Daardoor sluit het raam niet helemaal tot in de gleuf met als gevolg; windgeruis bij snelheden hoger dan 80 km/h. Als ik met een schroevendraaiertje het rubber opzij druk en dan het raam dichtdoe zit het goed. Doe je raam weer open en dicht dan schiet weer terug.

Tot hoever loopt dit raamrubber in de deur? Helemaal tot onderaan de rail waar het raam in loopt? Het lijkt me geen pretje om die te vervangen.

• Sander de Bruin
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2006 16:06 #640459 door Sander de Bruin
Beantwoord door Sander de Bruin in topic Raamrubbers
Thomas,

Die rubbers lopen inderdaad vrij ver door. Volgens mij is het inderdaad er gewoon in drukken van bovenaf.
Denk dat je rubbers het beste met groene zeep of met blauwe ATE Rempasta in kan smeren zodat de achterkant goed glad wordt en je de zaak er zo in kan drukken.
Ik heb net achterste ruitje van achterportier geplaatst en daar had ik rubber glad gemaakt door met petroleum in te smeren. Ging erg goed.
Ik ga binnenkort rubbers van achterraam weer plaatsen en kan je wel op de hoogte houden van de vorderingen.

Groeten,

Sander

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC