ook voor roestpreventie en laswerk
Bekende roest aan de Dorpel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-07-2004 23:27 #654852
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bekende roest aan de Dorpel
Ik zou graag op je aanbod ingaan om een keer met mijn 340 uit 1985 bij je lang te komen. Hopelijk is hij nog te redden. Ik wil hem namelijk zou lang mogelijk behouden. Daarnaast (ik weet niet of het hier bij de Volvo club mag zeggen) zou ik ooit nog eens een echt Daffie willen hebben.
Misschien kunnen we een keer een afspraak maken om de ouderdomsschade te bekijken.
Ik rij regelmatig richting arnhem.
Mijn email isDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Groeten Tim
Misschien kunnen we een keer een afspraak maken om de ouderdomsschade te bekijken.
Ik rij regelmatig richting arnhem.
Mijn email is
Groeten Tim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-07-2004 16:20 #654853
door V300 register
Deze auto is werkelijk met gemak te redden Paul, ik ken deze wagen, no problemo!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-07-2004 18:36 #654854
door V300 register
Hoi Jack,
Het is het bekende euvel van de 340. De garagist had me verteld dat in deze staat de auto met gemak de APK van december haalt maar dat je het daana jaar na jaar moet bekijken (waarschijnlijk kan ik op deze manier nog wel 2 jaartjes door). Maar aangezien de auto mij erg goed bevalt en voorkomen beter dan genezen is. kan er nu beter iets aan het gaatje gedaan worden want de lasnaad staat al een stukje open.
Ik haal er op lange afstanden 1 op 17 mee, dacht dat mijn benzinemeter kapot was.
Groeten Tim
PS
Dus paul hopelijk tot gauw en misschien kan ik het zelf (met een beetje hulp?)verhelpen.
Het is het bekende euvel van de 340. De garagist had me verteld dat in deze staat de auto met gemak de APK van december haalt maar dat je het daana jaar na jaar moet bekijken (waarschijnlijk kan ik op deze manier nog wel 2 jaartjes door). Maar aangezien de auto mij erg goed bevalt en voorkomen beter dan genezen is. kan er nu beter iets aan het gaatje gedaan worden want de lasnaad staat al een stukje open.
Ik haal er op lange afstanden 1 op 17 mee, dacht dat mijn benzinemeter kapot was.
Groeten Tim
PS
Dus paul hopelijk tot gauw en misschien kan ik het zelf (met een beetje hulp?)verhelpen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-07-2004 00:07 #654855
door V300 register
als je lief bent mag je zelfs een keer in een DAF je 33 zitten bijna gereed, of een 66 combi vol in de restauratie, of in een 66(let op meneer aben)SUPERSNEL!!!!!(kom maar op met 360 prut), of misschien wel in een gewone DOLVO66.
ff voor de site kijkers
APHRODITE, dan NENA,DE ROOIE VAN RENE,of MIEP.
GR PAUL
ff voor de site kijkers
APHRODITE, dan NENA,DE ROOIE VAN RENE,of MIEP.
GR PAUL
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-09-2004 23:44 #654856
door V300 register
Ff topicje kicken hoor...
Dick, hoe heette dat spul nou waarmee jij je roest te lijf gegaan bent? En waar koop je die reut? Klonk, zag en voelde wel goed nl.
Moet ik mijn dorpels ook maar ff mee doen voordat er net zo'n gat in zit als de jouwe ;-)
Je was al voorzien van de felbegeerde velgjes trouwens begreep ik?
Dick, hoe heette dat spul nou waarmee jij je roest te lijf gegaan bent? En waar koop je die reut? Klonk, zag en voelde wel goed nl.
Moet ik mijn dorpels ook maar ff mee doen voordat er net zo'n gat in zit als de jouwe ;-)
Je was al voorzien van de felbegeerde velgjes trouwens begreep ik?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-09-2004 00:03 #654857
door V300 register
ik zweer tegenwoordig bij NOVEROX SPRAY..
roest weghalen tot op het staal, natte spons afwassen, drogen, sprayen.
de overgebleven roestvlekjes worden paars/zwart, en het spul is tevens primer. na een aantal uur kun je er 2 componenten primer of lak overheen zetten. als er gaten zitten moet je trouwens toch altijd lassen; gaten dichtsmeren met plamuur geeft alleen maar ergere ellende.
Groetjes Wouter
roest weghalen tot op het staal, natte spons afwassen, drogen, sprayen.
de overgebleven roestvlekjes worden paars/zwart, en het spul is tevens primer. na een aantal uur kun je er 2 componenten primer of lak overheen zetten. als er gaten zitten moet je trouwens toch altijd lassen; gaten dichtsmeren met plamuur geeft alleen maar ergere ellende.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-09-2004 00:25 #654858
door V300 register
Nou, er zitten gelukkig *nog* geen gaten in, en dat wil ik graag zo houden. En bij de theeleut zag ik dat Dick zijn roestpunten met een of ander goedje had ingesmeerd, daar hoefde je het niet helemaal tot het staal kaal te halen en je "roest" werd er ook harder op enzo. Dat leek me wel een heel mooi goedje om er op te smeerselen en de dorpel van binnen mee vol te spuiten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-09-2004 09:19 #654859
door V300 register
de roest gaat vaak ook verder onder de verf aan de rand van de roestplek. Als je het niet eerst kaal maakt blijft daar ALTIJD roest onder doorwoekeren.
wat voor middel je ook gebruikt, ze zullen er nooit opschrijven dat je t van buiten zo op de bobbels kunt smeren en dat het dan nog werkt ook.
ik denk dat Dick wellicht de noverox in kwastbare vorm gebruikt heeft (soort haargel)
overigens zijn professionele antiroest personen niet zo fel op dat soort roestomzetters; kijk maar eens op www.dinitrol.nl
wat voor middel je ook gebruikt, ze zullen er nooit opschrijven dat je t van buiten zo op de bobbels kunt smeren en dat het dan nog werkt ook.
ik denk dat Dick wellicht de noverox in kwastbare vorm gebruikt heeft (soort haargel)
overigens zijn professionele antiroest personen niet zo fel op dat soort roestomzetters; kijk maar eens op www.dinitrol.nl
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-09-2004 09:32 #654860
door V300 register
Ik denk dat het spul waar wouter bij sweert, een zelfde soort goedje is. Alleen dan in spray vorm.
Ik kan het goedje wat ik heb niet meer vinden, maar noverox zou goed kunnen
Ik heb het gehaald bij Eddy Vos, ik weet niet of die op meer plaatsen in nederland zit.
Bij dit spul haal ik de randen incl. een beetje lak mee tot de roest vlek stopt.
Dan ook afnemen met een vochtige doek o.i.d.
Daarna aanbrengen en zelf wacht ik dan 24 uur tot ik het voor de tweede keer aansmeer.
echter op oppervlakten die je duidelijk ziet heb ik het nog niet gebruikt zoals het dak ofzo.
Het stinkt wel naar anijs.
Sprayen zou makkelijker zijn idd.
Zoek even in de grotere zaken voor auto onderdelen
Dick
Ik kan het goedje wat ik heb niet meer vinden, maar noverox zou goed kunnen
Ik heb het gehaald bij Eddy Vos, ik weet niet of die op meer plaatsen in nederland zit.
Bij dit spul haal ik de randen incl. een beetje lak mee tot de roest vlek stopt.
Dan ook afnemen met een vochtige doek o.i.d.
Daarna aanbrengen en zelf wacht ik dan 24 uur tot ik het voor de tweede keer aansmeer.
echter op oppervlakten die je duidelijk ziet heb ik het nog niet gebruikt zoals het dak ofzo.
Het stinkt wel naar anijs.
Sprayen zou makkelijker zijn idd.
Zoek even in de grotere zaken voor auto onderdelen
Dick
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-09-2004 11:31 #654861
door V300 register
Ik persoonlijk ben helemaal verliefd op
OWATROLL
is er in meerde soorten voor op de plaat en voor in de balken
te verkrijgen bij de betere verfzaken of scheepsbenodigheden.
Ik heb deze tip gekregen van iemand van de CITROENCLUB jaren geleden.
gewoon perfect spul.
p.s voor roest behandeling kun je ook eens gaan neuzen op www.rustbuster.nl .
ze beschijven wel geen Owatroll(ze verkoen dat niet)maar wel heel leerzaam.
gr paul
OWATROLL
is er in meerde soorten voor op de plaat en voor in de balken
te verkrijgen bij de betere verfzaken of scheepsbenodigheden.
Ik heb deze tip gekregen van iemand van de CITROENCLUB jaren geleden.
gewoon perfect spul.
p.s voor roest behandeling kun je ook eens gaan neuzen op www.rustbuster.nl .
ze beschijven wel geen Owatroll(ze verkoen dat niet)maar wel heel leerzaam.
gr paul
Moderators: Mark Smeets