ook voor roestpreventie en laswerk

Rotte roest gaten in me deur

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2005 10:02 #655172 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rotte roest gaten in me deur
Ik sluit mij aan bij de vorige schrijver. Als dat het enigste is aan de deur dan is het eenvoudigst om de spiegel er af halen, De roest volledig verwijderen en behandelen, Gat dicht maken met een polyester matje, goed vlak schuren en daarna goed afplakken en het driehoekje zwart spuiten. En dan voor bijde zijspiegels.

Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2005 10:24 #655173 door V300 register
Denk dat ik dat gaat doen als ik echt geen deur kan regelen in mijn kleur. Zou je het beste een polyester matje kunnen gebruiken of speciaal plameur gebruiken ?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2005 12:31 #655174 door V300 register
Plamuur dat is een jaar en dan kun je weer. dat is dus geen optie.

Wat je wel kunt doen is een dremel pakken. een heel erg mooi vierkant / rechthoekig gat maken rondom je roestgaatje.

Daarna een plaatje ijzer van dezelfde afmetingen maken.

Het plaatje in het gat van je deur lassen.

En het vervolgens glad afwerken met plamuur. Je bent er even langer mee bezig maar het blijft ook veel langer mooi.

Het allerbelangrijkst is: het goed schoonmaken en goede roestbehandeling gebruiken. En dan kan het ook jaren mee.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2005 15:43 #655175 door V300 register
Ik zou het gebruik van plamuur op het metaal zelfs in zijn geheel afraden! Netjes laten lassen met iets over aan de buitenkant, en dan voorzichtig wegslijpen alles wat teveel is. Dan in de antiroest, grondlak, aflakken.

Plamuur laat hoe dan ook vroeger of later los van het metaal. Niet doen.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2005 16:30 #655176 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Rotte roest gaten in me deur
Je hoeft dan ook alleen het driehoekje opnieuw te spuiten. Dit zal mooier worden dan wanneer je een groter oppervlak moet gaan spuiten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2005 16:39 #655177 door V300 register
als je een goeie polyesterplamuur pakt dan hecht dat denk ik echt wel goed aan het metaal. Ik ga het gewoon allemaal mooi schoon schuren met een dremel, ik behandel het met Corroless NO.1 (twee lagen) dan kan ik er zo over heen plamuren, weer mooi vlakschuren en dan mat zwart spuiten. En tegen die tijd dan rij ik waarschijnelijk in een andere volvo en dan ik deze als een leuk projectje helemaal grondig onder handen gaan nemen. Maar dat houd verlopig wel en de roest gaat denk ik niet verder dan

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2005 18:37 #655178 door V300 register
Ik kan je verzekeren dat het dan wel verder gaat. Nooit met plamuur of polyester gaan kloten, is niks, wordt niks. Je kunt wel denken, lekker makkelijk, maar je komt jezelf tegen.

Als je de auto dan toch op wilt gaan knappen later, kun je beter nu een strak deurtje in elke willekeurige kleur kopen en dan in de goeie kleur laten spuiten, is een veel duurzamer oplossing.

D'r is geen enkele serieuze plaatwerker die gaten gaat opvullen met plamuur of polyester, als je dit wilt doen kun je het gat nog beter laten zitten, kaalschuren en in de primer zetten, dan roest het minder hard dan wanneer je het voor het oog mooi maakt met polyester.

En later zul je moeten spuiten, ook als je geplamuurd hebt, zelf spuiten wordt toch een drama, tenzij je de beschikking hebt over een spuitcabine met de goeie temperatuur en je zo kunt spuiten dat de structuur van de lak overeen komt met de structuur van de originele lak.

mvg

dennis

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2005 19:54 #655179 door V300 register
Dennis, ergens heb je wel gelijk, maar ik constateer dat je niet echt me verhaal heb gelezen. Corroless is een Roeststabiliserende primer. Dus eerst helemaal kaal, dan de Roeststabiliserende primer dan de polyesterplamuur, mooi vlak maken en dan het drie hoek mooi mat zwart spuiten.

Ik denk dat de roest dan nauwelijks of niet door gaat daar.

Op discovery zie ik ze het ook zo doen bij dat programma waar ze tweedehandse auto op kopen opknappen en verkopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2005 19:59 #655180 door V300 register
Op discovery zie ik ze het ook zo doen bij dat programma waar ze tweedehandse auto op kopen opknappen en verkopen.

zegt genoeg lijkt me. ik heb 'wheeler dealer' een paar keer gekeken, op zich doen ze soms wel goeie dingen maar echt degelijk is het allemaal niet. heeft toch enigzins een 'grote beurt-gehalte' (maar dan in mindere mate!)

roestomzettende primer is goed spul. probleem blijft dat plamuur niet meebuigt met de plaat. in zo'n hoek van de deur is dat nodig.

met polyester kun je wellicht betere long-term resultaten halen, maar zet dan wel eerst een goede afsluitende primerlaag.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2005 20:05 #655181 door V300 register
Dat verklaar ook de keuzes voor Roeststabiliserende primer & de polyesterplamuur dat wel mee buigt

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC