ook voor roestpreventie en laswerk

Wat maakt een redline zo bijzonder

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2005 23:31 #655041 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Wat maakt een redline zo bijzonder
Voor de Carburateur zeker...? ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2005 00:19 #655042 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat maakt een redline zo bijzonder
Hup, 2-liter injectie blok erin!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2005 04:23 #655043 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat maakt een redline zo bijzonder
Beste Geert, welkom bij de club! Fotoos altijd welkom, en dat " 2-liter injectieblok erin" van Francois ga je je vast nog wel es over bedenken.De carburateurs van de 1.4 en 1.7, en inmiddels mijns insziens ook van de B19A doen hun werk prima, als ze het doen...
Een tweeliter injectiemotor geeft over het algemeen helemaal geen (nul komma nul, niks nakkes nada) problemen, maar zuipt wel wat meer dan een perfect afgestelde probleemloze (bestaat die???) B14, B172 of B19A.
En de trommelremmen van een 360 zijn groter dan die van een 340... dat merk je heus wel met remmen.
Suc6 en veel geluk met je kar!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2005 10:30 #655044 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat maakt een redline zo bijzonder
klopt, deze is van de advertentie. Zoals op de foto's is ook in het echt.interieur(met rode bies) ziet er als nieuw uit. ik heb er gisteren meteen 200 km mee moeten rijden en ik heb (nog) geen gebreken gevonden. Rijdt als een spinnende kat. vergeleken met mijn andere volvo 340 1.4 uit 1991, is deze doodstil. Ik zou er een 2 liter blok in kunnen doen, maar dat vindt ik zonde van mijn 360 glt 2.0i sedan. Ik probeer het eerst ff met deze motor.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2005 13:28 #655045 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat maakt een redline zo bijzonder
toen de mijne in orde was (periode tussen dat ik de carburateur gereviseerd had en de distributieroller vastliep) vond ik het ook perfect rijden. errug stil inderdaad.

hopelijk blijft de jouwe probleemloos, maar de kans is niet erg groot. de kunststof vlotter raakt na al die tijd gewoon verduurd en zuigt zich vol met benzine. een nieuwe kost 34 euro.
(bij de renault dealer)

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2005 14:37 #655046 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat maakt een redline zo bijzonder
Zijn die 1.7-Liter versies echt zoveel stiller dan de 1.4? Ik kan me dat bijna niet voorstellen. Ligt dat aan de erg lage toerentallen misschien (ik meen eindoverbrenging 3,17 De langste die op een 300-Serie toegepast is), of is de motor zoveel stiller ?

Vanaf 80-90 km/h hoor ik toch vooral windruis bij mijn volvo. En als ik de motor hoor, dan -zo hoopte ik- toch vooral vanwege het relatief hoge toerental, niet zozeer vanwege de "constructie" op zich.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2005 19:09 #655047 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat maakt een redline zo bijzonder
toch wel!! de motor is echt veeeel stiller.
De 1.4 is een ontwerp uit 1962, met kleine wijzigingen van 1976 en 1982.
De 1.7 is een ontwerp uit 1983. en dat hoor je.

Vooral in het lage en middengebied is de 1.7 erg stil. stationair dreunt ie een tikkie meer dan een 1.4, en bij sommige hoor je de distributieriem lopen (licht ruisend geluid)

zoals gezegd; zolang het goed gaat een hele fijne motor.

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2005 21:11 #655048 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat maakt een redline zo bijzonder
dat klopt. stationair hoor je hem echt brommen, maar als hij eenmaal warm is en goed opgang dan hoor je hem nauwelijks. Maar natuurlijk nog wel de beroemde "volvo wind" langs de auto, maar zolang je dat hoort weet je tenminste dat je een echte 300 serie rijdt.

Helaas heeft de vorige eigenaar van deze redline meer aandacht besteed aan de muziek installatie dan aan de auto zelf. Sommige plekken hebben nog aandacht nodig, maar gelukkig niet reddeloos verloren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2005 21:30 #655049 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat maakt een redline zo bijzonder
Ik rij nu al een paar weken in mijn "nieuwe" auto maar tot nu toe geen problemen gehad(ff afkloppen). Heb alleen nieuwe wiellagers moeten monteren, want de vorige eigenaar had waarschijnlijk de nieuwe rem schijven te strak vastgemaakt. (kwam dus achter dat er nieuwe schijven en remblokken op zaten) Hij gaf ook een nieuwe (origineel volvo) voorpijp erbij. maar er zit al een nieuwe op. Dus als iemand nog belangstelling heeft voor een nieuwe voorpijp voor 1.7...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-03-2005 11:00 #655050 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat maakt een redline zo bijzonder
Nee, maar mischien wel in je 360GLT Sedan...
Als ie weg gaat, mag je me mailen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD