ook voor roestpreventie en laswerk
Reparatie van het electrische dakraam
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 18:42 #625373
door Thomas de Wit (GAST)
Reparatie van het electrische dakraam is gemaakt door Thomas de Wit (GAST)
Ik ben vandaag begonnen met het dakraam te demonteren. Mijn oom heeft me erbij geholpen, en daarom was het mankement echt binnen een half uurtje gevonden! Wel het halve dak uit elkaar gehad maar het bleek dus toch in de motor te zitten. Deze ben ik nu aan het zoeken op de sloop en via een marktplaats advertentie. Ik ben aan het proberen om het asje dat van het tandwieltje is afgebroken weer tijdelijk te repareren zodat ik het dak in ieder geval werkend kan zien. Want na een korte reparatie ging het asje weer stuk. Het dak zit nu in ieder goed dicht en de duct tape is eraf :-)
Nog even wat foto's, niet schrikken, het komt er allemaal weer mooi en strak uit te zien
(Bericht gewijzigd door randomhero op 11 juli 2005)
Nog even wat foto's, niet schrikken, het komt er allemaal weer mooi en strak uit te zien

(Bericht gewijzigd door randomhero op 11 juli 2005)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2005 19:35 #655395
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Reparatie van het electrische dakraam
Is het geen universeel (Bosch) motortje?
Misschien kun je het dan nog kopen bij een
electro of doe-het-zelf zaak.
Heb je geen foto van het motortje?
Misschien kun je het dan nog kopen bij een
electro of doe-het-zelf zaak.
Heb je geen foto van het motortje?
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 19:54 #655396
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Reparatie van het electrische dakraam
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2005 20:34 #655397
door V300 register
Thomas, kan je nog wat foto's voor mij schieten van hoe het raam vast zit? Met name rond de achterkant van het raam, en de voorkant, wat overzicht en wat detail? Ik heb namelijk zelf ook een elektrisch dakraam, los dan wel, maar ik heb geen flauw idee van hoe deze er in komt te zitten...
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 20:58 #655398
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Reparatie van het electrische dakraam
Hoi Diede,
Ik heb eigenlijk de bekleding alweer zo ver terug gedaan tot vooraan, zodat de motor er nog bij kan wanneer die in orde is. Het is namelijk nogal een rotklus om die bekleding vast te maken.
Ik kan het aan de hand van de foto's wel een beetje uitleggen. Op de 3e foto zie je dat deel loshangen aan de hemelbekleding. Dit is wat onder tegen het raam aan geschroeft word en waar ook dat windscherm inzit(hierin zit ook je hemelbekleding gelijmd). Dit kun je handmatig onder het open raam dichtschuiven. Het deel wat je onder het dak ziet zitten met dat rijte schroeven aan de achterkant is het deel dat het bovenste deel van het dak tegen het onderste deel aanklemt zodat ook de rand van de dakcarrosserie goed afsluit. Wanneer je dit losschroeft zitten daaronder nog 4 boutjes waarmee je uiteindelijk het hele raam zelf eruit kan halen. Zover ben ik niet geweest met demonteren. Maar je ziet na het verwijderen van dat paneel met die schroefjes ook het wormwiel en de geleide banen die het dak open of dicht in goede banen laten lopen. Dit is eigenlijk heel simpel en dat moet ook wel, want als die met allerlei ingewikkelde constructies gedaan zou zijn is het veel lastiger bij een eventuele reparatie.
Als je het dak dat jij hebt nog los hebt liggen zou ik het een keer openschroeven om het te bekijken. Het stelt eigenlijk niet echt veel voor als je het eenaal open hebt. En wanneer je het nog los hebt gaat dat ook een stuk makkelijker.
Ik heb eigenlijk de bekleding alweer zo ver terug gedaan tot vooraan, zodat de motor er nog bij kan wanneer die in orde is. Het is namelijk nogal een rotklus om die bekleding vast te maken.
Ik kan het aan de hand van de foto's wel een beetje uitleggen. Op de 3e foto zie je dat deel loshangen aan de hemelbekleding. Dit is wat onder tegen het raam aan geschroeft word en waar ook dat windscherm inzit(hierin zit ook je hemelbekleding gelijmd). Dit kun je handmatig onder het open raam dichtschuiven. Het deel wat je onder het dak ziet zitten met dat rijte schroeven aan de achterkant is het deel dat het bovenste deel van het dak tegen het onderste deel aanklemt zodat ook de rand van de dakcarrosserie goed afsluit. Wanneer je dit losschroeft zitten daaronder nog 4 boutjes waarmee je uiteindelijk het hele raam zelf eruit kan halen. Zover ben ik niet geweest met demonteren. Maar je ziet na het verwijderen van dat paneel met die schroefjes ook het wormwiel en de geleide banen die het dak open of dicht in goede banen laten lopen. Dit is eigenlijk heel simpel en dat moet ook wel, want als die met allerlei ingewikkelde constructies gedaan zou zijn is het veel lastiger bij een eventuele reparatie.
Als je het dak dat jij hebt nog los hebt liggen zou ik het een keer openschroeven om het te bekijken. Het stelt eigenlijk niet echt veel voor als je het eenaal open hebt. En wanneer je het nog los hebt gaat dat ook een stuk makkelijker.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2005 21:54 #655399
door V300 register
Hoi Thomas:
Importeur van Seud producten is:
A&E Trading BV
Lorentzpark 13
9351 VJ Leek
+31 (0)594-581158
+31 (0)594-581168
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
PRODUCTEN / LEVERANCIERS / Seud C
Seud algemeen
Seud producten
Is een Frans bedrijf.
Je kunt allicht eens bellen of mailen voor zo'n motortje.
Importeur van Seud producten is:
A&E Trading BV
Lorentzpark 13
9351 VJ Leek
+31 (0)594-581158
+31 (0)594-581168
PRODUCTEN / LEVERANCIERS / Seud C
Seud algemeen
Seud producten
Is een Frans bedrijf.
Je kunt allicht eens bellen of mailen voor zo'n motortje.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2005 22:04 #655400
door V300 register
En dit is het franse bedrijf:
seud-c.com/index_d.htm
Misschien kun je die beter rechtstreeks
benaderen. Als ze nog iets op de plank
hebben liggen, valt er met Fransen nog wel
eens iets te ritselen.
seud-c.com/index_d.htm
Misschien kun je die beter rechtstreeks
benaderen. Als ze nog iets op de plank
hebben liggen, valt er met Fransen nog wel
eens iets te ritselen.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 22:41 #655401
Ik weet in ieder geval dat het motortje rond de 180 euro zal kosten. Ik probeer het eerst via een sloop te vinden o.i.d. Mocht het echt niks opleveren, tja dan zal ik eens moeten informeren of ze nog zoiets kunnen leveren. Ik heb trouwens ook uitgevonden dat Hollandia Sunroofs vlakbij zit. Ik zal hier ook eens langsgaan.
Moderators: Mark Smeets