ook voor roestpreventie en laswerk

Dorpels lassen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2006 14:28 #625336 door V300 register
Dorpels lassen is gemaakt door V300 register
Mijn 360 is afgekeurd op roestende dorpels en een plek van 10x10 cm op de steun van de versnellingsbak. Lassen kost 175 euro. Het gaat dan om een stukkie van 10x10cm en stuk of 5 stukkies van 10x5cm. Is dat een redelijke prijs?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2006 15:19 #655469 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Dorpels lassen
Ik vraag het wel even aan een vriend van me.
Hij is plaatwerker van beroep en heeft zeker 6 jaar ervaring bij de schadeherstel afdeling van een Volvo dealer.
Hij doet het nu als bijverdienste dus je kunt denk ik ook bij hem terecht als hij het voor minder kan doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2006 15:52 #655470 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dorpels lassen
Wat ik bij mijn adres wel eens doe is alle voorbereidingen treffen. Metaal kaal maken en plaatwerk klaar zodat hij gelijk aan het lassen kan.
Zo wil ik in de toekomst een stuk kokerbalk wat lelijk is gelast over doen. Dan hak ik een stuk dorpel uit een andere wagen, maak het passend en alles kaal. Zet hem er voor nood alvast op zodat hij alleen maar een paar strepen hoeft te trekken.
Dat scheelt de helft of meer aan arbeidsuren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2006 16:53 #655471 door V300 register
het is veel geld Jasper, maar inclusief voor en nawerk, is het toch redelijk vind ik!

zoals Frans dus al aangeeft kun je veel besparen door zelf de rot eruit te slijpen en plaatje(s) alvast pas en in vorm te maken. eventueel aan de rand gaatjes boren voor proplassen. Bij een vriendelijk adresje wordt je dan voor niet teveel geld geholpen.

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2006 17:32 #655472 door V300 register
Dank u allen voor de snelle reacties. Het probleem is dat de auto volgende week apk gekeurd moet worden, dan ben ik eigenlijk al een week te laat. Vrijdag ga ik op wintersport en de volvo moet ons gaan brengen. Ik moet ook nog werken de hele week, dus ik heb niet zoveel keus in andere adressen enzo. Ik denk dat ik het dan maar gewoon daar laat doen. Hij zei ook dat waarschijnlijk volgend jaar de voorbalk aan de beurt is. Dat ga ik well tijdig bij een hobbyist laten doen denk ik. Ik kan zelf niet echt goed lassen namelijk.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2006 18:41 #655473 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Dorpels lassen
Als je op zo'n korte termijn gokt verlies je wel eens...

Bel dat nummer maar wat ik je gemaild heb, misschien kun je hem daar 's ochtends afleveren en dan diezelfde avond alweer meenemen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2006 18:45 #655474 door V300 register
Bedankt Jeroen. Zal morgen middag bellen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2006 22:10 #655475 door V300 register
Jeroen bedankt voor het telefoonnummer. Ik heb toch maar besloten om naar de garage bij mij in de buurt te gaan. Ik heb wat korting gekregen omdat ik zelf het hele spul geschuurd heb. Nu is het nog 125. Wel een K*t werk dat schuren en randen slijpen. Ik heb erg haast met de klus omdat ik geen tijd heb van de week en vrijdag op wintersport ga.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC