ook voor roestpreventie en laswerk
Verschillende soorten autowas
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-03-2006 17:28 #625328
door V300 register
Verschillende soorten autowas is gemaakt door V300 register
Dit lijkt me een geschikte plek om een topic te beginnen waarin ik jullie vraag wat jullie ervaring is met het poetsen van jullie 3-serie.
Mijn ervaring met mijn rode 340 is met Commandant nummer 3 en 7 de kleur ophalen en dan met 1Z (Eenzet) hem in de was te zetten. 1Z is in tegenstelling tot Turtle Was veel makkelijker uitsmeerbaar. Verder nog geen andere poetsmiddelen gebruikt.
Wat hebben jullie ervaren?
Mijn ervaring met mijn rode 340 is met Commandant nummer 3 en 7 de kleur ophalen en dan met 1Z (Eenzet) hem in de was te zetten. 1Z is in tegenstelling tot Turtle Was veel makkelijker uitsmeerbaar. Verder nog geen andere poetsmiddelen gebruikt.
Wat hebben jullie ervaren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-03-2006 20:16 #655563
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschillende soorten autowas
Ik heb een wit poetsmiddel gebruikt. (merk of iets anders heb k niet)
Auto zag er als nieuw uit, alleen zijn er op een of andere manier nadat hij nat geweest is vlekken in gekomen die er niet meer uitgegaan zijn (vlekken gaan er ook niet meer uit met commodant ) Maarja, het is ook weer niet heel erg opvallend
Van de zomer ga ik hem nog een keer opnieuw helemaal poetsen (en dan met poets die wel een merk heeft )
Auto zag er als nieuw uit, alleen zijn er op een of andere manier nadat hij nat geweest is vlekken in gekomen die er niet meer uitgegaan zijn (vlekken gaan er ook niet meer uit met commodant ) Maarja, het is ook weer niet heel erg opvallend
Van de zomer ga ik hem nog een keer opnieuw helemaal poetsen (en dan met poets die wel een merk heeft )
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-03-2006 20:55 #655564
door V300 register
owja, dat was ik nog vergeten te vertellen; die kleurvlekken kun je misschien met 'polish' nog wat minder opvallend maken.
(klinkt als polijstmiddel maar dat is het niet)
polish van een goed merk dringt namelijk vrij diep in de lak door, dieper dan commandant iig (daarmee slijp je alleen aan de buitenkant iets weg).
een daf-vriendje van mij is ook poetsgek, en hij zweert bij het 5 stappen systeem van Meguiars. met wassen en in de was zetten kom je er niet iig! welk merk je ook gebruikt.
(klinkt als polijstmiddel maar dat is het niet)
polish van een goed merk dringt namelijk vrij diep in de lak door, dieper dan commandant iig (daarmee slijp je alleen aan de buitenkant iets weg).
een daf-vriendje van mij is ook poetsgek, en hij zweert bij het 5 stappen systeem van Meguiars. met wassen en in de was zetten kom je er niet iig! welk merk je ook gebruikt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-03-2006 21:09 #655565
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-03-2006 22:31 #655566
door V300 register
Zelf ben ik met turtlewax teruggekomen op wat ik eerstens stelde.
Je poetst hem hiermee wel heel gemakkelijk even mee op maar niet voor lange duur. Hij lijkt voor even mooi. De oude waxen waar je spierpijn van krijgt in je armen zij toch de beste. Ik ben de naam even kwijt maar je zette de wagen voor een seizoen in de was. n goed.
Je poetst hem hiermee wel heel gemakkelijk even mee op maar niet voor lange duur. Hij lijkt voor even mooi. De oude waxen waar je spierpijn van krijgt in je armen zij toch de beste. Ik ben de naam even kwijt maar je zette de wagen voor een seizoen in de was. n goed.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-03-2006 22:47 #655567
door V300 register
Dat heette vroeger "simonizen".
van het merk simonize, wel goed spul is tegenwoordig weer verkrijgbaar.
van het merk simonize, wel goed spul is tegenwoordig weer verkrijgbaar.
Moderators: Mark Smeets