ook voor roestpreventie en laswerk

BMW wielen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2006 22:35 #625314 door V300 register
BMW wielen is gemaakt door V300 register
Dag allemaal, omdat de set wielen die ik laatst gekocht had niet gaat passen, tenzij ik spoorverbreders en langere wielbouten monteer, heb ik deze weer te koop staan en heb ik mijn oog laten vallen op een set BMW (sorry voor het vloeken) 15" kruisspaakwielen (vermoedelijk E30). Er liggen alleen geen banden om, dus even passen is er niet bij... De steek is goed, en de ET ligt vermoedelijk ergens in de buurt van 15. Heeft iemand ervaring met deze wielen, en kan vertellen of ze wel of niet gaan passen, als ik er een normale band om leg (195*50?)

Mijn dank is groot!

Thijs

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2006 23:09 #655705 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic BMW wielen
Volgens mij rijden ze op zandvoort ook met BMW velgen. Bedoel je die op het plaatje? Het zou dus moeten passen. Ik had het wel eens over spoorverbreders gehad op MSN. Daar moet je toch echt niet aan beginnen heb ik laatst nog eens horen zeggen. Er komen daardoor veel krachten op je naaf te staan. Dit kan tot op zekere hoogte, maar het kan al snel gevaarlijk worden.

Ik vind BMW trouwens niet vloeken!? Het imago van de oudere modellen is alleen slecht. Ik vind een 316 of 318 van eind jaren 80 best mooi. Helaas is het zo dat veel van dit soort auto's door rare mensen worden bereden en voorzien worden van allerlei lelijke velgen/spoilers/booskijkers en whatever. Maar een standaard BMW 3-serie vind ik niks mis mee. Ik heb er wel eens voor gekeken, voor naast m'n 360. Ze zijn standaard al best luxe, en hebben al schroefveren achter i.t.t. de bladveren van de 360.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2006 23:25 #655706 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BMW wielen
koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/onderd elen_banden_en_velgen/31416615.html

Dit type bedoel ik, kan niet echt goed zien of het die op jouw foto zijn. Juist die oude bmw's vind ik ook nog wel mooi, voor de rest staat toch vaak de rijstijl me nogal eens tegen...gemiddeld vaker dan van andere merken chauffeurs

Dat hele gedoe met die spoorverbreders zag ik ook niet erg zitten...er moest gewoon teveel aan gebeuren om het nog leuk en veilig te houden.

Ik ga het er maar op wagen, alleen nog even een ritje richting het midden van het land zien te plannen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2006 20:10 #655707 door V300 register
Als het goed is is de ET waarde van deze velgen geen 15 maar 35... Voor het mooie is dat prima en je komt er goed mee weg. Een lagere ET waarde schijnt problemen te geven bij de achterspatborden...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2006 20:18 #655708 door V300 register
de velgen op mn 360 hebben een et waarde van
27 en geen problemen hoor
type aez icon 5 15inch

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2006 20:35 #655709 door V300 register
Heb jij je volvo dan niet verlaagd ofzo? Misschien dat het dan wel een probleem geeft...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2006 08:53 #655710 door V300 register
Ik heb 15" ET20 7J velgen, achter valt de auto naar mijn idee niet meer te verlagen. Met 14" zou je denk ik wel een stukje kunnen zakken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC