ook voor roestpreventie en laswerk
Velgen opknappen tips
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2006 19:46 #625307
door Thomas de Wit (GAST)
Velgen opknappen tips is gemaakt door Thomas de Wit (GAST)
Ik heb een set 5-spaaks GLT-velgen in de garage liggen. Die wil ik mooi op gaan knappen voor onder mijn 360.
Mijn vraag is alleen hoe ik dit mooi kan doen? Dus schuren, primer, laklaag, blanke laklaag? Wie kan me wat tips geven. En is eventuele kleine stoeprandschade ook nog weg te werken?
Wanneer er banden op de velgen gelegd worden, kan het apparaat de velg/laklaag dan beschadigen?
Ik vond op V3M een topic over iemand die zijn velgen opgeknapt had, dit had ik ook een beetje in gedachten. Het ziet er echt super uit namelijk. Ik wil mijn velgen een iets donkerder tintje geven dan normaal, dat zal wel mooi staan verwacht ik.
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.ph p?t=2935
Mijn vraag is alleen hoe ik dit mooi kan doen? Dus schuren, primer, laklaag, blanke laklaag? Wie kan me wat tips geven. En is eventuele kleine stoeprandschade ook nog weg te werken?
Wanneer er banden op de velgen gelegd worden, kan het apparaat de velg/laklaag dan beschadigen?
Ik vond op V3M een topic over iemand die zijn velgen opgeknapt had, dit had ik ook een beetje in gedachten. Het ziet er echt super uit namelijk. Ik wil mijn velgen een iets donkerder tintje geven dan normaal, dat zal wel mooi staan verwacht ik.
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.ph p?t=2935
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-04-2006 09:57 #655697
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Velgen opknappen tips
wat beter werkt dan zelf aan de slag gaan met lak, is de velgen laten stralen en poedercoaten. Dit is wel duurder dan zelf aan de slag gaan, maar wordt zeker mooier en gaat langer mee. Er schijnt een bedrijf in de buurt van Eindhoven te zijn (naam weet ik even niet meer, maar kan ik wel achterkomen) die straalt en coat voor 100 euro per set velgen. Is wel duurder dan zelf spuiten, maar als je het zelf doet, heb je kans dat door een kleine beschadiging je laklaag gaat bladderen, en dan is al je werk voor niets.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2006 20:48 #655698
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Velgen opknappen tips
Hm, ik denk dat Eindhoven niet echt een optie wordt. Dan doe ik het liever zelf, is ook leuker vind ik.
Maar weet iemand hoe kleine stoeprandschade nog een beetje weg te werken is, en hoe ik te werk moet gaan bij het schuren/primeren en spuiten?
Maar weet iemand hoe kleine stoeprandschade nog een beetje weg te werken is, en hoe ik te werk moet gaan bij het schuren/primeren en spuiten?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-04-2006 21:20 #655699
door V300 register
Voor stoeprandschade kun je bij bv. de halfords wel busjes reparatie spray kopen, is denk ik een kwestie van losse stukje loskrabben, beetje opschuren en voorzichtig bijwerken met de spuitbus.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2006 22:40 #655700
Ik zal wel eens kijken wat er in de handel te krijgen is. Ik weet wel een zaak waar in advies in zou kunnen winnen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-04-2006 10:24 #655701
door V300 register
Paul,
Zou je me dat adres (of de naam) kunnen doormailen?
Ik heb daar over een tijdje hopelijk wel belang bij!
Zou je me dat adres (of de naam) kunnen doormailen?
Ik heb daar over een tijdje hopelijk wel belang bij!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-04-2006 08:47 #655702
door V300 register
Moet het even navragen, ik ga er achter aan!
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2006 09:58 #655703
Ik heb bij mijn oude stagebedrijf de mogelijkheid geboden gekregen om de velgen te mogen stralen. Ik ben gisteren even wezen kijken of het lukte. De laklaag die erop zat was zo dik dat het erg moeilijk ging. Als ik al die 4 velgen zo zou moeten gaan stralen ging dat iets te veel kosten. Ik mocht het in eerste instantie gratis doen. Ik heb de tip gekregen om naar een autoschadebedrijf te gaan. Ze hebben daar een hele grote straalkast staan en daar doen ze zonder moeite alle 4 de velgen voor een paar tientjes.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-06-2006 15:51 #655704
door V300 register
Ik heb het bij M-Ring in Heerde laten doen, zij doen ook stoeprandschade, ziet er perfect uit.
www.velgenalsnieuw.nl
Moderators: Mark Smeets