ook voor roestpreventie en laswerk
Lekkage 343
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-02-2006 15:01 #624258
door V300 register
Lekkage 343 is gemaakt door V300 register
Hallo,
Ik heb een Volvo 343 uit 1979 en deze heeft voorin een beetje last van lekkage als het regent. Ik kan zelf niet ontdekken waar de lekkage vandaan komt. Het lekt telkens onderin bij het voet-gedeelte. Het lekt aan beide kanten precies op dezelfde plek. Bij het voet-gedeelte lekt het wel alleen vanuit de portierzijde. Herkent iemand dit probleem toevallig? Alvast bedankt voor jullie reactie.
Grtz. Ikbenjamin
Ik heb een Volvo 343 uit 1979 en deze heeft voorin een beetje last van lekkage als het regent. Ik kan zelf niet ontdekken waar de lekkage vandaan komt. Het lekt telkens onderin bij het voet-gedeelte. Het lekt aan beide kanten precies op dezelfde plek. Bij het voet-gedeelte lekt het wel alleen vanuit de portierzijde. Herkent iemand dit probleem toevallig? Alvast bedankt voor jullie reactie.
Grtz. Ikbenjamin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-02-2006 10:35 #640555
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage 343
Check je deurrubbers eens, en anders je raamrubber van je voorruit (of eigenlijk het metaal rond de laatste). Dikke kans dat het daar ergens zit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-02-2006 12:03 #640556
door V300 register
Vette kans de voorruit!
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2006 14:16 #640557
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Lekkage 343
Yep, 100 % de voorruit. Op de bovenhoeken van het raamrubber komt waarschijnlijk water binnen, dat loopt aan de binnekant van het rubber naar beneden. Bij de onderste hoeken van het raam gaat het binnenin de auto lopen....
Het was bij mij ook en ik heb wat kit onder het raamrubber gedaan, zodat er geen water meer onder kan.
(Bericht gewijzigd door randomhero op 26 februari 2006)
Het was bij mij ook en ik heb wat kit onder het raamrubber gedaan, zodat er geen water meer onder kan.
(Bericht gewijzigd door randomhero op 26 februari 2006)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2006 10:33 #640558
door V300 register
Okay, bedankt voor de tip! Heeft iemand toevallig ook een tip om het probleem op te lossen? Proberen af te kitten?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2006 12:02 #640559
door V300 register
ruit eruit?
schoonmaken, ruit terug plaatsen met nw. rubber
schoonmaken, ruit terug plaatsen met nw. rubber
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2006 13:10 #640560
door V300 register
;)
;)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-03-2006 21:52 #640561
door V300 register
Bekend probleem inderdaad.
Bij mij miste een stuk in de goot onder de voorruitrubber; onstaan als kleine blaar en te lang verwaarloosd. Volgens mij start het altijd met een lekke voorruit wat standaard is voor niet geplakte voorruiten.
Het laswerk was redelijk goed te doen, alleen heeft het 2 voorruiten gekost. Oude brak met demonteren en een medewerker op de sloop overkwam hetzelfde. Demonteren metr behoud van voorruitrubber lukt bijna niet. Vervangen alleen met andere rubber en bestaande kapotsnijden om ruit te behouden.
Plaatsen van de nieuwe ruit is aan te bevelen met kitnaad in de goot voor montage.
Succes!!
Bij mij miste een stuk in de goot onder de voorruitrubber; onstaan als kleine blaar en te lang verwaarloosd. Volgens mij start het altijd met een lekke voorruit wat standaard is voor niet geplakte voorruiten.
Het laswerk was redelijk goed te doen, alleen heeft het 2 voorruiten gekost. Oude brak met demonteren en een medewerker op de sloop overkwam hetzelfde. Demonteren metr behoud van voorruitrubber lukt bijna niet. Vervangen alleen met andere rubber en bestaande kapotsnijden om ruit te behouden.
Plaatsen van de nieuwe ruit is aan te bevelen met kitnaad in de goot voor montage.
Succes!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-03-2006 22:23 #640562
door V300 register
yep, het raamrubber van een goede ruit kun je het beste stuksnijden met een breed stanleymes.
door het mes heel vlak tussen de ruit en het rubber te leggen, hoef je maar een paar mm rubber te snijden (vanaf het glas naar de groef voor de sierlijst) en dan komt ongeveer een kwart van het rubber eruit. je kunt dan voorzichtig de ruit losdrukken en eruit pakken.
door het mes heel vlak tussen de ruit en het rubber te leggen, hoef je maar een paar mm rubber te snijden (vanaf het glas naar de groef voor de sierlijst) en dan komt ongeveer een kwart van het rubber eruit. je kunt dan voorzichtig de ruit losdrukken en eruit pakken.
Moderators: Mark Smeets