Sleuteldag Svenska Bildelar 30-09-2017
- V300 register
- Verbannen
huysmans;247064 schreef : Helaas, mijn klus was langdurig, maar redelijk nutteloos. Probleem niet opgelost.
Oh, met mijn camera's is voor de Volvoice foto's gemaakt. Ik zou nog een mail krijgen met waar de mail met de link naar de foto's heen moest, maar niet gehad. De foto's die met mijn camera zijn gemaakt zijn te vinden in de zip die te downloaden is. ( Hiero )
Gelukkig was het wel een leuke dag (en is mijn probleem na héél veel hulp wel opgelost). Leuke foto's alvast, ik ben benieuwd naar de rest.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;247066 schreef : Helaas heb ik niet kunnen komen... Een stukje voorbij 's Hertogenbosch besloot mijn Yamaha dat hij liever op 3 cilinders verder ging :snif:
Goh, wat zie ik daar voorbij komen.................het is de Yahama van Bart op 3 cilinders.
Ok, maar je kon dus nog verder rijden. Misschien had je Lienden nog wel
gehaald, kon je daar aan de Yamaha sleutelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Daarnaast ook de PU topmounts vervangen door standaard, ook dit rijdt veel beter! PU is veel te hard (naar mijn smaak).
Daarnaast was al duidelijk slijtage zichtbaar (3000 km mee gereden) bij de PU topmount van onze Engelse leverancier. Ik bestel er niks meer :no:
Het was wel een erg druk dagje. Toen ik om half 5 vertrok was Gerard nog bezig met een voorpijp te verlassen voor de laatste sleutelaar. Hoelaat hebben jullie het gemaakt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
General Custom;247068 schreef : Waarschijnlijk had hij het wel gehaald, ik heb er ook nog mee terug naar Bladel kunnen rijden. Af en toe ging die laatste cilinder zelfs weer mee doen. Erg prettig rijdt het echter niet. Aangezien ik normaal enkel bij droog weer rijd, en het nu regende, de ontsteking en bougiekabels en zo maar eens nakijken...
Daar heb ik ook op z'n tijd, remedie: alles qua ontsteking schoonmaken, kabels, verdeler - binnen en buitenkant, rotor en de bougies en eventueel de bougies afstellen.
Hierna heb ik nergens meer last van :nono:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
2 Fast 4 U;247073 schreef : Daar heb ik ook op z'n tijd, remedie: alles qua ontsteking schoonmaken, kabels, verdeler - binnen en buitenkant, rotor en de bougies en eventueel de bougies afstellen.
Hierna heb ik nergens meer last van :nono:
Dank voor de tip!
Dat moet ik eens doen deze winter, leuk hobbyproject. Sowieso krijgt de motor weer een grote beurt, dat kan nooit geen kwaad. Ik denk dat ik meteen de carburateurs eens schoonmaak en synchroon zet, het kan best dat dat sinds 1989 niet is gebeurd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;247069 schreef : Daarnaast ook de PU topmounts vervangen door standaard, ook dit rijdt veel beter! PU is veel te hard (naar mijn smaak).
Daarnaast was al duidelijk slijtage zichtbaar (3000 km mee gereden) bij de PU topmount van onze Engelse leverancier. Ik bestel er niks meer :no:
Dit is interessante informatie. Heb je goede gebruikte topmounts geplaatst? Betekent dit dat er geen goed alternatief verkrijgbaar is? Veel 300-series sturen veel te zwaar en dat komt meestal door versleten topmounts.
Ik ben heel benieuwd naar de gele koni's. Ik hoop een keer bij een evenement een stukje mee te kunnen rijden. Ik ben nu best happy met de rode, maar als het beter kan dan is dat leuk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
2 Fast 4 U;247073 schreef : Daar heb ik ook op z'n tijd, remedie: alles qua ontsteking schoonmaken, kabels, verdeler - binnen en buitenkant, rotor en de bougies en eventueel de bougies afstellen.
Hierna heb ik nergens meer last van :nono:
die XJ900 van Bart heeft wel 4 bougies net als een volvo en opel, maar die worden bevonkt door 2 bobines en 0 verdelers... Beide bobines hebben 2 kabels. De ene bobine 'doet' cilinder 1 en 4, en de andere 2 en 3.
Wasted spark ontsteking heet dat. De Citroën 2CV had hetzelfde concept, met dan maar 1 bobine en 2 cilinders.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wel een grappig detail, ik heb nu ondertussen ruim 2x meer probleemloze kilometers met een Amerikaan gereden dan met een Japanner. Hoe is't mogelijk :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.