Sleuteldag Ermelo
- V300 register
- Verbannen
-
voor de organisators is het ook fijn om te weten dat je mogelijk aanwezig zult zijn, ook als je niet komt sleutelen. Zou het dus wel even laten weten.
Als je niet sleutelt hoef je ook geen bijdrage te betalen; simpel.
ditzelfde geldt overigens ??k voor de mensen die een clublid komen meehelpen sleutelen. Deze 'hulpen' hoeven geen clublid te zijn, en er hoeft dus ook geen bijdrage voor/door betaald te worden. W?l de lijst en handtekening invullen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
-
heb zojuist weer een aanmelding gehad voor deze sleuteldag;
nu van clublid Wim Fischer
Heb je de gegevens doorgestuurd per e-mail en ook wat vragen gesteld.
Zou jij die kunnen beantwoorden?
mvg
Andre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;221147 schreef : Mag er een "introduc?" mee?
Mijn vader zit er over te denken om mee te gaan (als dat mag) en wat te helpen
@ Steven wat moet er aan de remmen gebeuren?
Ik heb nog wat blokjes en schoenen liggen (denk ik), kreeg ik bij de auto. Ik weet niet of het nodig is. Gewoon ff een check ook. Wel zo veilig voor dagelijks verkeer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Een sleutellocatie is meestal een werkplaats. Stel er valt iets zwaars op je voet en er is sprake van langdurig letsel. Wie is dan verantwoordelijk?
En ligt de verantwoordelijkheid ook bij de bezoeker? of club? Moeten zij geen veiligheidskleding/-schoenen dragen of moet de club daar (plichtsgetrouw) op wijzen. Mogen mensen met een gladde zool onder de schoenen geweigerd worden? Is bepaalde kleding (veiligheid) niet toegestaan? Of moet iedereen extra verzekerd worden voor deze activiteit? Stelt de verzekering dan geen extra eisen?
Normaal mag je niet zomaar sleutelen in een garage, maar moet je aan bepaalde eisen voldoen.?
(Even voor enkele clubleden. Bovenstaande vragen zijn geen kritiek, maar eerder bezorgdheid)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat beantwoordt al een hoop vragen.
Jurisdisch gezien is het waarschijnlijk niet waterdicht, en als er opzet (kan ook voorwaardelijk zijn, dat is een hele zwakke vorm van opzet) aangetoond kan worden helpt het zowieso niets. Maar voor de situaties waarbij door eigen fouten/ vergissingen / slechte voorbereiding schade ontstaat aan lijf of auto is dit papierwerk een acceptabele bescherming tegen onterechte claims jegens garage/club
Overigens is ook niet alles zomaar toegestaan, juist om risico's op schade en letsel te minimaliseren. Bij een van de sleuteldagen heb ik wel eens iemand eruit gekickt die met een slijptol bezig was aan zn trekhaak terwijl op de brug ernaast een (jonge/dure) auto van een klant van de garage stond. Ook gebruik van bandenapparatuur, persen, etc.... niet de bedoeling dat leden daar op eigen houtje mee aan de gang gaan!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Wouter;221327 schreef : heb je al wel eens de sleuteldagvoorwaarden / aansprakelijkheidsformulier doorgelezen?
Dat beantwoordt al een hoop vragen.
Jurisdisch gezien is het waarschijnlijk niet waterdicht, en als er opzet (kan ook voorwaardelijk zijn, dat is een hele zwakke vorm van opzet) aangetoond kan worden helpt het zowieso niets. Maar voor de situaties waarbij door eigen fouten/ vergissingen / slechte voorbereiding schade ontstaat aan lijf of auto is dit papierwerk een acceptabele bescherming tegen onterechte claims jegens garage/club
Overigens is ook niet alles zomaar toegestaan, juist om risico's op schade en letsel te minimaliseren. Bij een van de sleuteldagen heb ik wel eens iemand eruit gekickt die met een slijptol bezig was aan zn trekhaak terwijl op de brug ernaast een (jonge/dure) auto van een klant van de garage stond. Ook gebruik van bandenapparatuur, persen, etc.... niet de bedoeling dat leden daar op eigen houtje mee aan de gang gaan!
Bedankt voor je uitleg. Ik zal de voorwaarden gaan lezen. Daar had ik natuurlijk ook eerst in moeten kijken. Dat van die slijptol is idd link. Niet alleen voor de auto er naast maar ook voor de onbedachte bezoeker die er misschien niet op rekent dat zo'n ding ook kan uitschieten of uit iemands handen kan glippen. Bij mij zelf in de garage rijk ik iedereen in ieder geval een veiligheidsbril en gehoorbescherming aan als er met de slijptol gewerkt moet worden. Het liefst zie ik ook handschoenen en wat stevige/beschermende kleding. Ik kijk ook altijd mee als ik iemand nog niet zo'n ding heb zien gebruiken. Ff kijken hoe ie met de slijptol omgaat. Voor andere gereedschap geld hetzelfde.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Dus vooral A50/A1. Zit even te twijfelen over de route maar ik ben niet zo into de files

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wat zijn de kosten eigenlijk? En is er een brugschema?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.