Nationaal Oldtimer Festival zo. 30 september
- V300 register
- Verbannen
-
Het Nationaal Oldtimer Festival is een divers evenement waarbij ook de autoclubs een belangrijke rol spelen. We worden namelijk uitgenodigd om ons met enkele auto's te presenteren op de "Club Paddock". Een mooie gelegenheid om ook de Volvo 300 liefhebberij eens aan een wat diverser publiek te tonen dan alleen mede Volvo liefhebbers (zoals op de VKB). Deelname hieraan is geheel gratis, bij inschrijving voor de club paddock via de Volvo 300 Club. Ga je op eigen houtje moet er een klein bedrag aan de poort
betaald worden. De mogelijkheid om vrij te rijden op het circuit kost via de webshop van de organisatie slechts ?40,-, op de dag zelf 45. V3C heeft zich al aangemeld voor de club paddock. Uiterlijk 31 Mei willen we de organisatie doorgeven hoeveel clubleden hun auto op de paddock zullen tonen.
Inschrijven viaDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. ovv naam, lidnummer en mobiel nummer.
Hier ben ik zeer enthousiast over. Ik ben dan ook van plan om me aan te melden voor het Club Paddock (althans, als de mijne interessant genoeg is/wordt bevonden in vergelijking tot andere aanmeldingen natuurlijk), maar ik heb nog mijn bedenkingen over het vrije rijden. Nu weet ik dat verzekeraars hier niet dol op zijn, althans op 't reguliere vrije rijden dat wel vaker georganiseerd wordt op Zandvoort. Hoe zit het met dit - wat serieuzere - evenement? Hoe is de ervaring hiermee in het verleden toen er ook clubdagen werden georganiseerd? Is het verstandig om hierover contact op te nemen met je verzekeraar? De website geeft geen (bevredigend) antwoord. Is het eventuele extra risico het waard, dat is eigenlijk de vraag. Het lijkt me namelijk fantastisch om eens over een circuit te scheuren, is toch een - hetzij bescheiden - jongensdroom van mij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de gebeurtenis of het ongeval is veroorzaakt tijdens deelname aan wedstrijden, snelheidsproeven of ?ritten, tenzij sprake is van
regelmatigheids- of behendigheidswedstrijden of ?ritten, die geheel binnen Nederland plaatsvinden, niet langer duren dan 24
uur en waarbij het snelheidselement niet overheerst.
Er is geen sprake van een wedstrijd, je rijdt (weliswaar met anderen) op een circuit. Dat is niet hetzelfde

ADDENDUM: ik zie dat de activiteiten in principe openstaan voor auto's van 25 jaar of ouder.
- V300 register
- Verbannen
-
schade ontstaan tijdens het deelnemen aan regelmatigheids- of
behendigheidsritten die niet geheel binnen Nederland
plaatshebben, alsmede snelheidsproeven, -wedstrijden of -ritten;
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Zeker een goed punt, en daar denk ik dan ook over na en probeer ik af te wegen. Maar is het niet zo dat het in de tourklasse op deze dag, met al die klassiekers, wel meevalt? Normaal vrij-rijden is met 'petjes', BMW-tjes, Golfjes etc. het risico lijkt me op die dagen veel groter. Waar ik het meest mee zit is het (ongedekte) risico dat ikzelf naar het circuit meebreng (schade aan circuit & anderen), om het zo maar te zeggen. Het risico voor m'n eigen auto is evident en dat risico wil ik voor ??n dag wel nemen, ben ik bang.AvdAkker;198925 schreef : toch zijn vrij-rijden dagen wel iets wat ik persoonlijk altijd zal mijden, circuit ervaring loopt daar van 0,0 tot "wel eens een rondje", aangezien iedereen die regelmatig racet om soortgelijke redenen er al niet meer aan mee doet. er zijn al talloze bijna-ongelukken en ongelukken gebeurd waarbij je nieteens zelf de schuldige hoeft te zijn, het risico op schade is door de algehele onervarenheid gewoon te groot.
- V300 register
- Verbannen
-
er waren ook verschillende klassen, wij reden in de (langzaamste) recreatief klasse.. tussen dezelfde bakjes! ford mustangs, porsche 944's, oude bmw'tjes.. vrijwel allemaal liefhebbers van hun auto die er ook (meestal) zo mee omgingen!
random filmpje, goede impressie
[youtube]qTx0nBrW1QQ[/youtube]
- Freddy de Wildt
- Nieuw lid
-
Groet, Freddy (tel. nummer via site, of misschien nog in je bestand!)
- V300 register
- Verbannen
-