Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Koffieklets Dafclub

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 22:21 #631317 door Laurens Post
Koffieklets Dafclub is gemaakt door Laurens Post
Ik vroeg mij eigenlijk af of je als v3c clublid ook welkom bent op zulk soort dingen van de dafclub www.dafclub.nl/DCN/index.php?option=com_...c21b9f4aa40d93a2b93d .

Hij lijkt mij namelijk leuk om ook eens naar dafjes te kijken en om op zoiets rond te lopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 22:53 #881332 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Koffieklets Dafclub
Dhr. Robberts heeft ook e.e.a. voor de 300-serie. Hij heeft ook vele prachtige 300's. Een half jaar geleden ben ik er nog geweest.

Het zou mij ook erg leuk lijken om eens bij een evenement van de Dafclub te kijken. Moet je nu eigenlijk per se een auto met variomatic hebben om lid te zijn?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 22:55 #881333 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Koffieklets Dafclub
Dat vraag ik mij dus ook al af.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2011 00:11 #881341 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koffieklets Dafclub
Om lid te worden van DCN (en dit geldt ook voor V3C trouwens) hoef je helemaal geen auto te hebben.

Ik weet overigens niet wat de afspraken precies zijn maar volgens mij zijn de koffieklets dagen bij Herman redelijk "vrije instuif" ik zie daar ook bijv. Duitse dafclub leden etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2011 11:41 #881348 door V300 register
Wat Wouter zegt klopt, maar om bij het Dafmagazijn in aanmerking te komen voor onderdelen, moet je ?n lid zijn ?n moet je een variomatisch aangedreven voertuig hebben. Dus onderdelen die ook op een 360 passen kun je alleen krijgen als je ook een 340 hebt.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2011 11:57 #881349 door 16673-dummy
Dat laatste wist ik, maar ik wist niet in hoeverre dit ook zou gelden voor andere evenementen. Ik dacht dat je een CVT moest hebben om uberhaupt lid te kunnen worden. Mag je, als je lid bent, dan gewoon aan evenementen meedoen met een 300-serie anders dan 1400 CVT (dus een 2-liter bijvoorbeeld)?
Ik kan dit helaas nergens vinden op de site van de DCN.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2011 22:22 #881375 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Koffieklets Dafclub
Volgens mij mag je alleen mee doen met de CVT uitvoeringen, maar dan kan wellicht inmiddels achterhaald zijn gezien de sleuteldagen deels ook samen georganiseerd worden.
Maar op de koffieklets bij Herman zal er niet zo moeilijk over gedaan worden als je er met een 360 staat.
Ik ga er ook niet met een DAF heen, dit jaar al helemaal niet.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 15:43 #881477 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Koffieklets Dafclub

Dutchie;180056 schreef : Wat Wouter zegt klopt, maar om bij het Dafmagazijn in aanmerking te komen voor onderdelen, moet je ?n lid zijn ?n moet je een variomatisch aangedreven voertuig hebben. Dus onderdelen die ook op een 360 passen kun je alleen krijgen als je ook een 340 hebt.

Volgens mij klopt dit niet helemaal.
Je moet lid zijn (klopt dus) en je wagens staan op chassisnummer op je ledenpas.
Je kunt enkel onderdelen aanschaffen als de onderdelen van directe toepassing zijn op jouw chassisnummer. Ik heb al geweten dat dit gecontroleerd wordt.
Een 360 herkennen ze aan het chassisnummer en zullen ze al waarschijnlijk niet registreren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2011 19:45 #881489 door V300 register
Bij de dafclub kun je enkel onderdelen voor je eigen type wagen kopen. Als je trouwens onderdelen door gaat verkopen, word je verbannen. Heb ik horen zeggen tenminste... Vrij zware straf overigens als dat zo is, en bijna niet controleerbaar. Bedoel stel ik koop een set varioriemen, en 3 maanden later staat er ineens een van mij op internet. Ja. Die set komt ergens anders vandaan. En het zou nog de waarheid kunnen zijn ook.

Wat betreft onderdelen heb ik vroeger wel veel fouten gemaakt. Door allemaal de verkeerde zaken te kopen. Radiateur klein type was een radiateur, dus ik 2 van die dingen gekocht blijken ze voor een 343 te zijn. Gaskabel, blijkt het er een voor een 360. Dat stond er ook bij, maar ik dacht die zal vast passen in een 340,er haha. Ja veel geleerd wat dat betreft.
Zo zit ik nog wel met meer onderdelen waar ik geen zak mee kan. Puur omdat ze verkeerd zijn. Ik heb ook nog een weber liggen, die past helemaal niet op een winner.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 19:59 #881494 door 16673-dummy
Maar als ze ook onderdelen voor 360's hebben en je mag geen onderdelen voor je 360 kopen, wie is er dan gek? Zij of ik?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC