Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.
V3C Tour-en Travel Weekend Limburg - verplaatst naar 4 en 5 September!!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-05-2010 10:36 #630230
door V300 register
V3C Tour-en Travel Weekend Limburg - verplaatst naar 4 en 5 September!!! is gemaakt door V300 register
Deze datum is gekozen omdat dan het circuit van Francorchamps geen bezig heden heeft in dit weekend. 2 weken later is dan de Grote Prijs van Belgie F1.
Wat gaat die dag gebeuren.
Ontmoeting bij motel "van der Valk" te Heerlen en vertrek vanaf 10:00.
De tocht heeft een lengte van 170 KM. Met behoorlijk wat stijgingen en dalingen, een prachtige route.
Inhoud van de rit.
Het is mogelijk om er een mooi weekend van te maken op eigen gelegenheid, een overnachting is dan ook zelf te regelen bijvoorbeeld.
De organiserende leden,
Petra de Wit en
Peter Cobben
Wat gaat die dag gebeuren.
Ontmoeting bij motel "van der Valk" te Heerlen en vertrek vanaf 10:00.
De tocht heeft een lengte van 170 KM. Met behoorlijk wat stijgingen en dalingen, een prachtige route.
Inhoud van de rit.
- We rijden door het Limburgse Landschap naar Belgie.
- De militaire begraafplaats Henri Chapel.
- Dan volgt Limbourg een zeer oude plaats.
- Vervolgens rijden we naar de stuwdam La Gileppe.
- Dan bezoeken we Botrange het hoogste punt van Belgie circa 700 m boven NAP.
- Dan rijden we naar Francorchamps.
- En via Stavelot rijden we naar Trois Ponts.
- Volgens staan de watervallen van Coo op het prgramma.
- En dan even de bezinning in Banneux bedevaartsoord.
- Vanuit Banneux rijden we langs 2 forten van de Belgische verdedigings linie, naar Battice.
- Tot slot rijden we naar de eind bestemming Argenteau, nabij de snelweg E25/A2.
Het is mogelijk om er een mooi weekend van te maken op eigen gelegenheid, een overnachting is dan ook zelf te regelen bijvoorbeeld.
- Overnachting in Stavelot, dit is de helf van de tocht.
- Een overnachting in de buurt van Battice of Vise (Argenteau) of Maastricht voor de markt in Luik (Lieg?).
- De markt op zondag in Luik langs de Maas, dus niet een Luikse markt, maar zeker de moeite waard om te bezoeken.
De organiserende leden,
Petra de Wit en
Peter Cobben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-05-2010 13:13 #829017
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V3C Tour-en Travel Weekend Limburg - verplaatst naar 4 en 5 September!!!
Commentaar op dit onderwerp en aanmedling, wordt gewaardeerd!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-05-2010 13:47 #829019
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V3C Tour-en Travel Weekend Limburg - verplaatst naar 4 en 5 September!!!
Iedereen zit nog in z'n badjas...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-05-2010 14:27 #829020
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic V3C Tour-en Travel Weekend Limburg - verplaatst naar 4 en 5 September!!!
Peter, ik neem aan dat de toerrit verdeeld wordt over twee dagen? Of is er geen tijdsschema en kun je zelf je tempo bepalen?
Misschien is dit wel wat leuks, dan heb ik m'n rijbewijs als het goed is.
Misschien is dit wel wat leuks, dan heb ik m'n rijbewijs als het goed is.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-05-2010 15:34 #829023
door V300 register
Oh jongens, oppassen dus

- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
08-05-2010 17:08 #829030
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic V3C Tour-en Travel Weekend Limburg - verplaatst naar 4 en 5 September!!!
Als de rit al half zo mooi is dan vorig jaar dan is hij al zeer de moeite waard! 
Ik ga er weer proberen bij te zijn, maar weet nog niet of ik dan terug ben van vakantie....

Ik ga er weer proberen bij te zijn, maar weet nog niet of ik dan terug ben van vakantie....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-05-2010 19:38 #829042
door V300 register
Oh ik zit in Frankrijk dan, voor mij helaas geen optie

- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2010 01:50 #829078
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic V3C Tour-en Travel Weekend Limburg - verplaatst naar 4 en 5 September!!!
Ik zal eens kijken hoe en wat, want zo ver komt mijn agenda niet

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2010 08:47 #829084
door V300 register
Peter/Petra,
Hadden het er bij de Bieschbos toer al even over gehad, lijkt ons erg leuk alleen ........ waarschijnlijk zitten we dan ook met de sleurhut in "FRANCE". Even kijken wat de planning precies is en dan proberen aan te passen, wordt vervolgd.
Blijven inderdaad de vragen staan:
- Rijden we "georganiseerd" of op eigen tempo en initiatief?
- Zijn er bij de genoemde lokaties nog speciale rondleidingen (op speciale tijden) oid?
- Nog andere zaken om rekening mee te houden? ('t is onze 1e keer, be gentle)
:+
Hadden het er bij de Bieschbos toer al even over gehad, lijkt ons erg leuk alleen ........ waarschijnlijk zitten we dan ook met de sleurhut in "FRANCE". Even kijken wat de planning precies is en dan proberen aan te passen, wordt vervolgd.
Blijven inderdaad de vragen staan:
- Rijden we "georganiseerd" of op eigen tempo en initiatief?
- Zijn er bij de genoemde lokaties nog speciale rondleidingen (op speciale tijden) oid?
- Nog andere zaken om rekening mee te houden? ('t is onze 1e keer, be gentle)
:+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-05-2010 20:19 #829206
door V300 register
De antwoorden op de vragen:
Het is niet de bedoeling achter elkaar te rijden maar ieder voorzich zelf. Daarom heb je dan ook een navigator bij als ik mag aannemen. Een navigatie systeem is voor een ieder een aanradenswaardige optie om die mee te nemen.
Op de genoemde locatie zijn geen rondleidingen, is ook niet nodig alleen Stavelot het Auto museum voor de classe F1 is entree. Maar de plaats op zich is ook al de moeite waarde.
Stoppen op de locaties is voor een ieder ter eigen beoordeling, alle plaatsen zijn wel de moeite waard. Botrange is alleen het hoogste punt van Belgie meer niet.
De rit is vanuit het volgende oogpunt samengesteld:
Ik weet hoe ver het is om vanuit Limburg eindelijk in Nederland te komen tot Eindhoven circa 90 km. Het zelfde geld voor jullie om naar Limburg te komen. Gezien het voor ons plaatsen zijn die we op dagtour doen, is het voor ons geen optie om te blijven slapen. Je hebt aan de rit de handen vol!
Derhalve is het geen enkele verplichting om de rit in een dag te rijden, het mogen ook 2 dagen zijn, maar dat is voor een ieder zelf te bepalen. Op het eind punt wordt tot een nog nader te bepalen tijdstip gewacht. Daarna is er geen onthaal meer en kun/mag op jezelf wilt direct naar huis naar verblijfplaats, of je komt helemaal niet want de verblijfplaats ligging bepaal je zelf ergens in de toerrit.
Misschien een tip:
In Maastricht ligt een van der Valk hotel. Van hieruit kun je in de avond nog gaan stappen op het Vrijthof of het Onze Lieve vrouwenplein. (mooiste plein van Nederland).
De dag erna kun je naar Luik naar de markt, bij de rit wordt een beschrijving gedaan hoe je erheen moet rijden. Als bijlage!
Wat de markt in Luik aangaat, wij gaan er geregeld naar toe, en gaan dan daar kijken voor een ontbijt, en kopen ons daar bepaalde etenswaren, kijken naar de mensen. Omdat de voertaal Frans, is het ook nog eens leuk want wij hebben dan altijd een vakantie gevoel.
Even een tipje van de sluier lichten voor het komende jaar dan wordt het Duitsland en die rit wordt echt 2 dagen, met een verblijf in een nader te bepalen plaats. De rit gaat ook naar de wijngebieden. De vraag is doen we het op het voorjaar lekker rustig of gaan we tijdens de wijnfeesten in oktober.
Het is niet de bedoeling achter elkaar te rijden maar ieder voorzich zelf. Daarom heb je dan ook een navigator bij als ik mag aannemen. Een navigatie systeem is voor een ieder een aanradenswaardige optie om die mee te nemen.
Op de genoemde locatie zijn geen rondleidingen, is ook niet nodig alleen Stavelot het Auto museum voor de classe F1 is entree. Maar de plaats op zich is ook al de moeite waarde.
Stoppen op de locaties is voor een ieder ter eigen beoordeling, alle plaatsen zijn wel de moeite waard. Botrange is alleen het hoogste punt van Belgie meer niet.
De rit is vanuit het volgende oogpunt samengesteld:
Ik weet hoe ver het is om vanuit Limburg eindelijk in Nederland te komen tot Eindhoven circa 90 km. Het zelfde geld voor jullie om naar Limburg te komen. Gezien het voor ons plaatsen zijn die we op dagtour doen, is het voor ons geen optie om te blijven slapen. Je hebt aan de rit de handen vol!
Derhalve is het geen enkele verplichting om de rit in een dag te rijden, het mogen ook 2 dagen zijn, maar dat is voor een ieder zelf te bepalen. Op het eind punt wordt tot een nog nader te bepalen tijdstip gewacht. Daarna is er geen onthaal meer en kun/mag op jezelf wilt direct naar huis naar verblijfplaats, of je komt helemaal niet want de verblijfplaats ligging bepaal je zelf ergens in de toerrit.
Misschien een tip:
In Maastricht ligt een van der Valk hotel. Van hieruit kun je in de avond nog gaan stappen op het Vrijthof of het Onze Lieve vrouwenplein. (mooiste plein van Nederland).
De dag erna kun je naar Luik naar de markt, bij de rit wordt een beschrijving gedaan hoe je erheen moet rijden. Als bijlage!
Wat de markt in Luik aangaat, wij gaan er geregeld naar toe, en gaan dan daar kijken voor een ontbijt, en kopen ons daar bepaalde etenswaren, kijken naar de mensen. Omdat de voertaal Frans, is het ook nog eens leuk want wij hebben dan altijd een vakantie gevoel.
Even een tipje van de sluier lichten voor het komende jaar dan wordt het Duitsland en die rit wordt echt 2 dagen, met een verblijf in een nader te bepalen plaats. De rit gaat ook naar de wijngebieden. De vraag is doen we het op het voorjaar lekker rustig of gaan we tijdens de wijnfeesten in oktober.
Moderators: Mark Smeets