Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Nabespreking Elandrun 2010, 4 april

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2010 14:38 #630098 door V300 register
Nabespreking Elandrun 2010, 4 april is gemaakt door V300 register
Vanochtend, 6:30... de wekker. Dan woon je nog wel in Lelystad, mag je toch een wekker zetten. Tja, dat krijg je met hele waslijsten aan klusjes voor je de deur uit kan, maar ala, nadat alles was gedaan gingen we 9:15 op pad.

Bij aankomst was het erg leeg... voor een elandrun. Normaal staat het stampes vol, maar nu een handje vol auto's, het kunnen er niet meer dan 20 zijn geweest en geen 340 te bekennen behalve Anjo's bommetje. Lijntje ernaast geparkeerd en maar richting kantine. Onderweg toch nog 2 verscholen 3'tjes gevonden, die van Ronald en een die ik zo 1-2-3 niet thuis kon brengen.

Na de briefing kregen we 2 navigatie rondjes, met pacecar, Tabitha vond die wel snel gaan. Daarna 1 echt rondje, waarbij Tabitha het al een stuk leuker vond, veel minder verkeer. Hierna nog 2 rondjes solo, zodat Tabitha wat foto's kon maken en daarna 2 rondjes weer samen. De laatste ronde van die 2 hebben we maar even zonder bergrem aan gedaan, want dat zou niet uitmaken volgens Niels. Dit leverde meteen opmerkingen van de tijdwaarnemers dat van mij wel veel snellere tijden geklokt hadden. (Die ronde was maar 1:41) De ronde ervoor ging ook veel lekkerder, de baan was goed droog en de 940 rally wagen die me op de hielen zat hielp ook.

Van Lijntje heb ik tijden van 1:46 - 1:41 gehoord en 1x 1:21, maar dat zal ik vast verkeerd verstaan hebben. (al ging die ronde wel heel erg lekker) De 1:21 lijkt me niet correct daar Anjo, toen ie eindelijk de route wist te vinden ;D, een tijd van 1:29 haalde. Hij zal vast wel sneller gereden hebben, maar die tijden heb ik gemist.

Ik ben even gemeen geweest, dit was een tussenbeschouwing. Daar Kees, onze hond, uitgelaten moest worden zijn we even op en neer om meneer uit te laten. Zo maar weer op pad om te zien of we nog een rondje mee kunnen rijden en of de baan nu ook echt droog is.

Wordt vervolgd en van foto's voorzien... vanavond, eerst spelen :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2010 18:22 #825682 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Elandrun 2010, 4 april
Zoals beloofd, nu de echte nabeschouwing,,, en de foto's.

Het eerste deel staat boven, maar er horen ook wat foto's bij.

Wachten na de inschrijving.

Het nummer was netjes op de rechter achterruit geplakt...

En mocht daarna toch links. (handmatige timing op de baan ipv electronisch en administratie vanuit de kantine) Maar ala... helm op en gaan.

Vanuit de wagen was het toch lastig fotograferen, dus Tabitha is uitgestapt en heeft wat plaatjes van het werk op de baan gemaakt.

Anjo en Ronald waren er ook, maar die deden mee met de special klasse. Maar goed ook, anders maakt Lijntje geen schijn van kans.

Ronald kreeg naderhand zelfs nog het compliment dat ie perfect gereden heeft, perfect de ideale lijn volgen en rustig rijden.

We waren overigens erg blij met de overige 3'tjes... allen handbak, dus Lijntje zou de enige vario zijn... tot dat deze op kwam dagen.

Niels kwam ook nog even buurten, maar tja, een Daf 66 is geen Volvo, dus mocht hij de baan niet op. (al denk ik niet dat hij dat erg vond)

Na de pauze hebben we nog 2 rondes kunnen maken, beide 1:42, dus die 1:21 zal wel verkeerd verstaan zijn... De prijsuitreiking... maar eerst, opruimen.

Bij de prijsuitreiking kwam de grote verrassing...

Lijntje heeft de 2e prijs in klasse 9 gewonnen. yeehaa!

Ronald had de 1e prijs van klasse 10 weten te bemachtigen, Anjo helaas niets.
Na de uitreiking met z'n allen op de foto.

De rest is naar de Mac gegaan, wij hebben het bordje ingeleverd en zijn toen op pad gegaan naar huis.

Het weer was niet grandioos, maar goed genoeg om lol te hebben.

Thuis nog even de schade opgenomen... 1 pion geschramd, 1 pion om gereden... beide keren dezelfde.

Het zijn niet de eerste krassen en het zullen niet de laatste zijn, maar wel jammer. Dat wordt poetsen.

Al met al een geslaagde dag, al was de opkomst wat laag door Pasen en ook een heel klein beetje het weer.

Op naar de volgende Elandrun. Overigens, voor alle foto's, doet klik .

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2010 20:25 #825686 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nabespreking Elandrun 2010, 4 april
ik heb enorm genoten vandaag, snelle tijden hoefde ik met die natte baan eigenlijk nieteens te proberen want grip op de achterwielen houden was bij mij bijna onmogelijk:)
Ronald Romme de eerste plek in de Specials klasse:worship:

de terugreis verliep voor mij enorm klote, tot een vlammende auto aan toe; rest van het slappe lulverhaal is in het 340 turbo topic te lezen

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2010 22:59 #825705 door Anjo van den Akker

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2010 23:01 #825706 door V300 register
was een zeer leuke dag en het ging verbazendwekkend goed
mijn snelste tijd was 1:21,12 en de eerste prijs in de specials klasse
echt gaaaaf!!!!
op het laatste rondje moest natuurlijk alles uit de kast ,en toen kwam ik in het gras terecht,maar geen schade gelukkig

ondanks het kwakkellende weer een perfecte dag gehad

de knoest post binnenkort pics

gr ronald

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
04-04-2010 23:16 #825710 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nabespreking Elandrun 2010, 4 april
1ste in de specials klasse, dan ben je toch ook 1ste overall? Tenminste, ervanuit gaande dat de specials ook de snelste zijn, aangezien ze niet meer standaard zijn....

netjes gedaan!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2010 23:36 #825711 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nabespreking Elandrun 2010, 4 april
die andere snelle dingen (o.a. die witte c70, DIK!) zaten volgens mij in een klasse van volvo's met turbo en fwd/4wd
ronald's tijd was niet het snelste overall iig; kwam er wel aardig dicht in de buurt.

ik lees tot mijn vreugd op de vkv website/forum dat ook daar geklaagd wordt over (zoals elk jaar) het voordringgedrag van het demoteam; dat slaat gewoon h?lemaal nergens op, dat je het gebeuren organiseert geeft je niet het acosiale recht om de baan voor je eigen auto op te eisen tov betalende deelnemers. de wachttijden waren dit jaar (waars door het handmatige klokken dankzij cancelling van het digitale klok-team) af en toe ruim een uur voor sommige deelnemers; bizar natuurlijk.

er wordt ook over de minimale leeftijd van bijrijders geklaagd; mensen onder de 16 mochten met helm op dus w?l met de auto van het demoteam meerijden maar met de normale deelnemer auto's niet; nu zitten er uiteraard wel iets meer verschillen tussen een straat auto en demo auto met goede stoelen/gordels en een kooi maar als de slogan van de eigenaar/organisatie "het veiligste circuit van nl" luid, wat is het probleem dan?

ook het dichtgooien van de baan zou wel eens anders aangepakt kunnen worden; nu stonden er nog steeds diverse auto's opgesteld na ruim 30min wachttijd die heel droog een set pylonnen voor de auto geschoven kreeg toen ze eindelijk vooraan stonden; een official die in de rij achter de laatst startende auto aan loopt om te melden dat het circuit dicht gaat na die deelnemer zou een veel chiquere oplossing zijn wat een hoop irritatie bij de deelnemers voorkomt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2010 08:07 #825720 door V300 register
Ja, wij stonden nog te wachten en toen werd de boel bij de staart dicht gemaakt met pylonen. Leek mij dat ze het rijtje wel af zouden maken, maar dat was dus niet zo. Wel jammer.

Het demoteam hebben we inderdaad verschillende keren voor zien gaan ja. Dan werd er even een pylon weggehaald, om ze voor te laten.

Ik heb me er verder niet echt aan ge?rgerd. We hebben gewoon een leuke dag gehad. Het enige dat ik wel vervelend vond, was dat het best lang duurde voor we de kaartjes konden inleveren. Uiteindelijk pas ruim na de prijsuitreiking gedaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2010 08:20 #825721 door V300 register
We hebben over het algemeen +- 30 min moeten wachten tussen de speel rondes, maar ik moet ook eerlijk toegeven dat we tussen 13:00 en 15:00 Kees aan het uitlaten waren. Dat leek me ook het drukste moment.

Overigens wel jammer dat Lijntje deze banden had, 1:40.nogiets was het snelste wat ik kon halen zonder erg veel over de voorwielen weg te schuiven. Met dit weer, in vergelijking mat de 740 diesel, nauwelijks grip. Het bleef leuk spelen, al was een snellere tijd leuk geweest. Toch eens uitzoeken of deze banden van deze eeuw of nog van de vorige eeuw zijn.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-04-2010 09:58 #825725 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Nabespreking Elandrun 2010, 4 april
Gefeliciteerd Ronald!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC