Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Nabespreking Taxatiedag Noord 16 mei 2009

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-05-2009 19:01 #778681 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Nabespreking Taxatiedag Noord 16 mei 2009
? 7500,- is natuurlijk ook niet niks maar eerlijk gezegd had ik ook wel wat meer verwacht, de 360GLE die van Doeke was zag er al uit om door een ringetje te halen maar die van Ronald doet daar toch wel een flinke schep bij op.....

@Sander, ben jij ook tevreden met de taxatie waarde?

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2009 19:06 #778682 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nabespreking Taxatiedag Noord 16 mei 2009

v0lv0freak;106100 schreef : - 2.3 motor

voor een taxatie is dit geen "waardevoller" makend item, omdat het niet origineel is (de doelstelling bij een v3c taxatie) het feit dat het blok er wel weer gelikter uitzag als wanneer er niets aan gedaan is moet als het goed is wel wat aan de waarde toevoegen.

de mijne zal straks met al de aftermarket opties ook niet de taxatiewaarde gaan halen die hij in onderdelen dubbel en dwars waard is.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
25-05-2009 19:09 #778683 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nabespreking Taxatiedag Noord 16 mei 2009

AvdAkker;106102 schreef : voor een taxatie is dit geen "waardevoller" makend item, omdat het niet origineel is (de doelstelling bij een v3c taxatie) het feit dat het blok er wel weer gelikter uitzag als wanneer er niets aan gedaan is moet als het goed is wel wat aan de waarde toevoegen.

Daar had ik het net met pap ook over, maar is het ook een waarde vermindering omdat hij niet origineel en niet gekeurd op kenteken is?

En neem nu die 460 spoiler die ik erop ga schroeven, die voegt voor de waarde natuurlijk niks toe omdat hij niet origineel is, maar kan die ook een waardevermindering opleveren voor de taxatie?

Laatste vraag, ik heb eens gelezen dat het waarde verhogend is als de auto nog in de eerste lak zit, wat mijn auto straks voor een groot deel nog zit (bodykit en bumpers worden alleen gespoten). Is dit dan ook een waarde verhoging?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2009 19:13 #778684 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nabespreking Taxatiedag Noord 16 mei 2009
dat moet ronald de taxateur zelf vermeld hebben wil het een punt zijn, niemand ziet 123 het verschil tussen een b200 en b230.

die 460 spoiler is geen origineel accesoire en zal bij een v3c taxatie waardeverminderend zijn.

originele lak is idd waarde verhogend, tot op zekere hoogte!
als een auto in de eerste lak zit, maar wel vol zit met krassen e.d. dan zal de puntentelling ook niet op maximaal komen, een overgespoten auto die perfect in de lak zit kan zeg maar 1 punt minder krijgen voor lak omdat het niet de eerste lak is. het gebeurd eigenlijk zelden dat een auto in de eerste lak zit, ?n er helemaal perfect uit ziet (volgens mij is de witte van wouter76 hierbij wel een goed voorbeeld) maar in dat geval is het wel het maximaal aantal punten voor lak, al wordt er dan wel nog een onderscheid gemaakt in de af-fabriek duurdere lakken en standaard lakken (verschil metallic en glanslak).

• Sander de Bruin
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2009 19:18 #778685 door Sander de Bruin
Beantwoord door Sander de Bruin in topic Nabespreking Taxatiedag Noord 16 mei 2009
Om eerlijk te zijn ben ik erg tevreden met de taxatie. Ik had op basis van de populariteit van de auto maar 3500 tot 4500 verwacht.

Ik ben wel redelijk gewend aan het "klassieker" circuit en daar wordt inderdaad heel veel waarde gehecht aan "matching numbers". Een andere motor, zelfs al is ie krachtiger doet soms meer van de waarde af dan dat het echt waarde toevoegd. Wat dat betreft ben ik het helemaal met Anjo eens.

In het klassieke Porsche circuit bouwt men soms ook andere motoren in, maar zorgt men er soms wel voor dat het oude blok behouden blijft. Als de waarde van de auto stijgt naar mate de auto ouder wordt, wordt het soms wel lucratief de originele motor te restaureren en terug te hangen (met name amerikaanse praktijken).

Mogelijk kan Francois eens zijn licht laten schijnen over de taxatie waarden, die heeft meer ervaring met 300 serie waarden.

Groeten,

Sander

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2009 19:19 #778686 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Taxatiedag Noord 16 mei 2009

v0lv0freak;106100 schreef : Een aantal leuke opties die toch wel meer dan 500 euro verschil mogen uitmaken.. Of zie ik dat verkeerd?

Ik denk dat dat wel klopt eigenlijk, want die 2.3 motor heeft denk ik niet per s? een positief effect op de waarde vd auto. Correct me if I'm wrong. edit: iedereen was me al voor, haha.

Alleen Boebelke is hoger getaxeerd, toch? Maar dat is een heel speciaal ?n origineel oudje. Die gerestaureerde 343 GL van Jos is op 7000 getaxeerd, die van Doeke ook. Dus die 7500 past eigenlijk prima in dat straatje van topwagens!!!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2009 19:25 #778687 door Anjo van den Akker
ik heb er bij mijn auto (klein beetje dankzij de kicker installatie uiteraard:D) straks zoveel aftermarket shit in zitten dat een v3c taxatie voor mij al zowat onrendabel wordt en ik dan alsnog verzekeringstechnisch de lul ben al gebeurt er wat. ik zeg niet dat ik straks ook niet de blauwe via de club taxateer, maar dat gaat niet het taxatie rapport worden dat ik aan de verzekering ga overleggen:)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
25-05-2009 19:34 #778688 door Mark Smeets
Mijn auto zit nog heel strak in de eerste lak, metalic blauw (jouw mooie kleur Anjo :+), dus dat moeten bijna wel de volle punten zijn :)

de spoiler blijft dan gewoon nog even liggen tot na de taxatie. Dag erna 4 gaatjes boren en schroeven maar :yesyes:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2009 19:59 #778690 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nabespreking Taxatiedag Noord 16 mei 2009
Ook Boebelke is getaxeerd op 7000 euro. Maar die auto had ook een enkele roestplek.

De auto van Ronald is gerestaureerd, net als de auto van Doeke. Echter, het is een GLT, dus veel minder zeldzaam dan een GLE. Lagere waarde dus.
De leuke extra's maken dat weer goed, sterker nog, hij valt hoger uit (JUIST vanwege die extra's!).

Het verbaast me dus niet, ondanks het feit dat Ronald er heel veel geld, tijd en moeite in heeft gestoken.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
25-05-2009 20:10 #778696 door Mark Smeets

volvofiel;106110 schreef : Echter, het is een GLT, dus veel minder zeldzaam dan een GLE. Lagere waarde dus.

Wist ik niet. Waar haal je die gegevens vandaan overigens?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC