Nabespreking Elandrun 2009
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;98216 schreef : o_0
Oh ja en Pauline, nou niet meer gaan zitten liegen over stuurwerk.
Huh ?? liegen mag niet!
- V300 register
- Verbannen
-
wel had ik een probleem bij de 180 graden bocht daar kreeg ik hem niet fatsoenlijk doorheen gestuurd
- V300 register
- Verbannen
-
Mocht iemand bezwaar hebben tegen het feit dat ik zijn of haar naam noem in de titel, PB mij! Ook als er verder iets niet klopt in de titel.
Hendrik:
www.vimeo.com/4019857
Anjo:
www.vimeo.com/4019741
Erik:
www.vimeo.com/4019654
Paul:
www.vimeo.com/4019741
360 cup racer:
www.vimeo.com/4019957
Pauline:
www.vimeo.com/4020119
Thijs:
www.vimeo.com/4020159
Volvo 340 'used car':
www.vimeo.com/4020029
Volvo Amazon:
- V300 register
- Verbannen
-
(Mark Everaerts, bedank voor de foto's!!!)
foto.mareve.eu/Elandrun_2009/index.html
Ik vond het wel "flauw" dat ik niet bij de 300-klasse rekent werd.........anders had ik mooi een eerste plaats gehad

Geld trouwens ook voor als ik tussen de achterwielaangedreven turbo-klasse of de oldtimer-special-klasse was gerekend

Ik moet wel zeggen dat ik gruwelijk veel heb geleerd die dag.
Ik ben gestart met de 195-50-15 banden die dag. Ik kreeg het gewoon echt niet voor elkaar om sneller te rijden dan Frits (zijn snelste tijd toen: 1:09,04 en de mijne in de eerste 4 rondes was 1:11.09). Na telkens elk stuurfoutje te verbeteren en een betere lijn proberen te rijden kwam ik eindelijk bij hem in de buurt en had gewoon precies dezelfde tijd!!! Precies ook 1:09,04, wat een toeval!!! Frits reed op slicks en dat was (samen zijn rijkunsten) zijn grote voordeel. De laatste 4 ronden mocht ik met zijn slicks rijden. Meteen de tijd verbetert met 1:08,57!!! Wat gaven die banden ontzettend veel grip extra. Er kwam toen een volgend probleem om de hoek kijken: doordat de wagen zoveel grip had, begon hij in een bocht het binnenste achterwiel op te tillen, waardoor ik weer veel grip verloor. Oplossing: de stabilisatorstang achter loskoppelen. Zo gezegd, zo gedaan. De eerstvolgende tijd: 1:07,62! Helaas zaten er nog een aantal schoonheidsfouten in het stuurwerk dus nog een ronde (het werkte op gegeven moment ECHT verslavend!), resultaat: 1:07,51. Ik was meer dan tevreden!
De laatste rondjes ben ik maar wat gaan spelen, lekker een beetje dwarsgaan enzo, jammergenoeg raakte m'n tank al aardig leeg en begon de motor in te houden......zonde.......
Maar al met al; een geweldige dag! Volgend jaar ben ik weer van de partij! Hopenlijk kan ik dan die voorwielaangedreven hokken (850's T5R) ook de baas

Verder waren er veel mooie wagens te bewonderen. Vooral de 850's T5R waren toch wel mijn favoriet. Wat een prachtgeluid zat er in enkele wagens!!!
Wat ook wel leuk was: De snelste tijd die dag was gezet door een Volvo 360 Rally: 1:03.XX!!!! Een geweldige tijd!!!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Pauline en used car gingen heel mooi door de bocht.

Ik zie het al, niets voor mij. Laat mij maar kano?n in de Weerribben of in een achtbaan in Eurodisney.

- V300 register
- Verbannen
-
en ik dacht dat die ene een 360 cup car was, maar het was dus een rally 360?
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Was een leerzaam dagje, en ik denk dat ik mn verbeterpunten aan de auto voor volgend jaar wel heb. Ik had ?rg veel last van wielspin. Dus een gelast diff is wel vereist. Daarnaast zijn goeie banden en wielophanging ook wel vereist. Vermogen zie ik eiglk nog als minst belangrijke. Want met de 75pktjes ofziets(LPG!), wist ik aardige tijden neer te zetten.
Ik heb ook 2 rondjes op benzine gedaan. De eerste keer ging supergoed, en was ook duidelijk sneller dan op LPG (scheelde 2 seconden), Alleen het 2e rondje was de motor verzopen vanwege een slechte carb. Hij sloeg zelfs af op het rechte stuk!
Al met al veel geleerd, veel gezien en ?rg genoten. Volgend jaar ben ik er 100% zeker weer!