Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Bloembollenrit 26 April 2009

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 10:32 #770020 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Bloembollenrit 26 April 2009
Vrijdag komen was de bedoeling, maar ging niet lukken:
Ik kan geen vrij nemen die dag;
Ik heb geen vervoer;
Mijn ouders vieren hun verjaardag die avond...

In 1 dag alle onderhoudspunten checken en eventueel oplossen en een auto demonteren en stuurbekrachtiging en ophanging overzetten lijkt me wat ambitieus toch?
Maandag de 27e heb ik een afspraak bij van Orsouw voor LPG inbouw...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 10:46 #770025 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bloembollenrit 26 April 2009
demonteren moet in een daggie wel lukken, monteren zou ik dan mee wachten tot na de gasinbouw e.d.;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2009 11:11 #770032 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bloembollenrit 26 April 2009
stuurbekrachtiging en verlagingsveren heb je niet ?cht nodig om de APK te halen inderdaad :+

Als je nu maar 1 dag tijd blijkt te hebben zou ik me eerst puur focussen op het APK- en LPG-inbouw klaar maken van de witte 360. Daar heb je toch geen delen van de H?R voor nodig???

Want; als dat in 1 dag lukt, kun je de auto bij Erik meenemen en kun je altijd nog kijken of je de vrijgekomen plaats in de schuur dezelfde dag nog opvult met de H?R ter latere demontage, of dat je het rouwvervoer Veghel->Landhorst met aansluitende demontage naar een andere datum zet.

Ik kan trouwens nog een bijrijder gebruiken voor de bloembollenrit :+

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 13:14 #770056 door Jeroen van Bodegom

AvdAkker;99621 schreef : demonteren moet in een daggie wel lukken, monteren zou ik dan mee wachten tot na de gasinbouw e.d.;)

Ik werk niet zo snel als jij he... :D

antiekeradio;99628 schreef : stuurbekrachtiging en verlagingsveren heb je niet ?cht nodig om de APK te halen inderdaad :+

Als je nu maar 1 dag tijd blijkt te hebben zou ik me eerst puur focussen op het APK- en LPG-inbouw klaar maken van de witte 360. Daar heb je toch geen delen van de H?R voor nodig???

Want; als dat in 1 dag lukt, kun je de auto bij Erik meenemen en kun je altijd nog kijken of je de vrijgekomen plaats in de schuur dezelfde dag nog opvult met de H?R ter latere demontage, of dat je het rouwvervoer Veghel->Landhorst met aansluitende demontage naar een andere datum zet.

Ik kan trouwens nog een bijrijder gebruiken voor de bloembollenrit :+

Er komt geen plekkie vrij in de schuur, de witte staat bij Erik thuis, dus dat wordt al lastig...

APK heeft de auto v??r dat weekend al, want maandagochtend vroeg moet ik in Eindhoven bij van Orsouw zijn.

Ik heb geen tijd om meerdere weekends van huis te zijn voor die auto's. Alles moet dus in 1 weekend. Vandaar dat we daar een heel weekend voor hebben ingepland. Ik moet met die auto dagelijks naar mijn werk en terug, dus ik wil ALLES wat binnen een aantal maanden versleten zal zijn preventief vervangen voor nieuw spul zodat ik weer even mee kan voordat ik weer flink aan het sleutelen ga. Koppeling, stuurkogels, fusee's, schokdempers, echt alles...
Verlagingszooi en stuurbekrachtiging kan ik ook thuis nog wel overzetten, maar qua onderhoud moet het gewoon klaar zijn voor de komende maanden!

Vervolgens moet ik na de gas inbouw terug naar Landhorst om alle onderdelen van de H?R weer op te halen (auto moet leeg zijn voor LPG inbouw)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
13-04-2009 13:18 #770061 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Bloembollenrit 26 April 2009

Bodejodel;99653 schreef : Ik werk niet zo snel als jij he... :D

Als Anjo nu meehelpt die zaterdag..........

Dan is ie 's avonds al klaar :D

Kun je nog meerijden in de bloembollenrit ;)

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2009 13:21 #770063 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Bloembollenrit 26 April 2009
als ie nou niet klaar is dan rijdt jeroen bij erik de bloembollen er wel uit..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2009 17:20 #770075 door V300 register
Ik heb inmiddels een set verenklemmen gekocht, die kun je evt gebruiken voor het overzetten van voorveren + dempers.

Maar; als de auto APK heeft, zijn de meeste dingen al voor een tijd vooruit in orde. Enige wat bij APK weinig belang heeft en in de praktijk wel, is de koppeling.
Maar; als die op moment 'APK' nog goed werkt (en niet slipt bij volgas in de 4) zal die er echt niet ineens onderuit vallen bij "APK + 2 maanden"

Zaken zoals remslangen, kogels, schokbreker, uitlaat, etc dat moet gewoon allemaal in orde zijn, wil het ding APK krijgen.

Wat ik je wel zou aanraden is het loshalen van de remblokken en schoonmaken + kopervet van de remklauwen, + grondige controle remschijven en werking remklauwen. Idem aan de achterkant, trommels+schoenen schoon, cilinders soepel gangbaar maken met AT? vet.
en natuurlijk nieuwe remvloeistof :+

zie o.a. topic streepje / lijntje over hoe veel verschil dit kan maken

Conclusie; als je bovenstaande + een grote beurt doet aan een auto met APK, kun je met gemak 2 of 3 maanden toe.
Daarbij, die klussen kun je best op 1 dag doen, zeker met de hulp die voor die zaterdag al geroggeld is.

Het 'leuke werk' zoals demonteren van de H?R en overbouwen van de goodies op je nieuwe waggel, dat komt dan weer als je tijd hebt :) of mis ik nou iets

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2009 19:37 #770105 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Bloembollenrit 26 April 2009
weer in de goedemoggel taal?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2009 19:44 #770106 door V300 register
met mate, vind ik het wel grappig ja.

ik kijk zowieso amper TV, dus die KPN reclames blijf ik erg grappig vinden :)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 21:41 #770129 door Jeroen van Bodegom
Het gaat vast wel goedkomen hoor, alleen mijn plannen moeten helaas wat bijgeschaafd worden...
Deze berichten kunnen wat mij betreft beter richting het H?R topic verplaatst worden...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC