Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.
De 2e Taxatiedag 2008
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2008 07:41 #726582
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic De 2e Taxatiedag 2008
Nee hoor, ik mocht zelfs na de middag nog wel aan komen kakken.... ik vertrek vermoedelijk een uur of half 10 of 10 uur. Dan ben ik er tussen 12 en 13 uur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-08-2008 21:08 #726612
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 2e Taxatiedag 2008
Zo, mooie en gezellige dag was dat! Ik heb er een verbrande kop aan overgehouden, knalrood. Morgen wat foto's van de taxatie.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2008 14:35 #726643
door Doeke Dobma (GAST)
Het was een gezellige en leuke dag. Na nog wat poetswerk om 10.30 uur uit Stiens vertrokken. Dan naar Weert, best een eind. Onderweg ben ik nog gespot, bij Eindhoven(zie gespot topic), ik had dit zelf niet door maar wel leuk.
Bij aankomst bleek bijna iedereen er al te zijn, Jean Luc kwam nog na ons. Francois zijn 'tuin' (a.k.a. grasmat) stond vol met 343/340 en 360's. Er waren gezellige mensen aanwezig. Francois had alles uiteraard weer goed geregeld; volop eten, drinken en uiteraard veel vlaaien(mijn vader heeft 3 punten gehad!!). Bij deze dus ook dank aan Francois voor de goede zorgen.
Het restant van de partij goederen die Francois had gekocht had hij klaargelegd en dit was uiteraard te koop. Nog een mooi nieuw linker koplamphuis gevonden. Nu nog glas en reflector.
De taxatie verliep goed. Ook niet vreemd natuurlijk als je auto net van de spuiter komt. De taxateur vond dat de auto goed gespoten was. Ontdekte nog wel wat kleine plekjes, maar zoals hij zei, wil je het echt perfect hebben dan moet je ? 10.000 uitgeven. Dat geld had ik helaas n?t niet tot mijn beschikking;) Ook had ik het idee dat hij erg tevreden was met de tectyl die er overal uit kwam lopen (werd vloeibaar door de warme zon). Alle opties werkten, alles was heel, dus ik hoop op een goed eindresultaaat.
Het was leuk om eens kennis te maken met iedereen. Al moet ik zeggen dat ik alweer vergeten ben wie nou bij welke auto hoorde:+
Al met al een zeer geslaagde dag!
Als laatste nog wat foto's van de dag.
Bij aankomst bleek bijna iedereen er al te zijn, Jean Luc kwam nog na ons. Francois zijn 'tuin' (a.k.a. grasmat) stond vol met 343/340 en 360's. Er waren gezellige mensen aanwezig. Francois had alles uiteraard weer goed geregeld; volop eten, drinken en uiteraard veel vlaaien(mijn vader heeft 3 punten gehad!!). Bij deze dus ook dank aan Francois voor de goede zorgen.
Het restant van de partij goederen die Francois had gekocht had hij klaargelegd en dit was uiteraard te koop. Nog een mooi nieuw linker koplamphuis gevonden. Nu nog glas en reflector.
De taxatie verliep goed. Ook niet vreemd natuurlijk als je auto net van de spuiter komt. De taxateur vond dat de auto goed gespoten was. Ontdekte nog wel wat kleine plekjes, maar zoals hij zei, wil je het echt perfect hebben dan moet je ? 10.000 uitgeven. Dat geld had ik helaas n?t niet tot mijn beschikking;) Ook had ik het idee dat hij erg tevreden was met de tectyl die er overal uit kwam lopen (werd vloeibaar door de warme zon). Alle opties werkten, alles was heel, dus ik hoop op een goed eindresultaaat.
Het was leuk om eens kennis te maken met iedereen. Al moet ik zeggen dat ik alweer vergeten ben wie nou bij welke auto hoorde:+
Al met al een zeer geslaagde dag!
Als laatste nog wat foto's van de dag.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2008 14:39 #726645
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De 2e Taxatiedag 2008
Tja... ik was helaas verhinderd. Steven stuurde mij nog het telefoonnummer van Fran?ois, helaas te laat.
Sorry Fran?ois!
Sorry Fran?ois!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2008 15:03 #726647
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De 2e Taxatiedag 2008
Geweldig allemaal. Rijst bij mij wel gelijk de vraag of er al behoefte is aan een eerste taxatiedag in 2009. Zo rond april. Dit jaar lijkt me te kort dag om, voordat het weer om slaat, er nog eentje te regelen.
Ik ben ook benieuwd naar de uitslag. Rijst bij mij de vraag of er ook behoefte is aan een taxatieregister op de site? Zo ja, alleen voor leden toegankelijk of voor iedereen?
Ik ben ook benieuwd naar de uitslag. Rijst bij mij de vraag of er ook behoefte is aan een taxatieregister op de site? Zo ja, alleen voor leden toegankelijk of voor iedereen?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2008 15:39 #726656
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De 2e Taxatiedag 2008
Taxatieregister lijkt mij persoonlijk niet een verplicht item. Leuk om te zien welke auto's wat waard zijn, maar je kunt er niet uit afleiden wat je eigen auto waard is. Het heeft niet veel nut, laat ik het zo zeggen.
W?l leuk om te zien!
W?l leuk om te zien!

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2008 16:05 #726670
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De 2e Taxatiedag 2008
Binnenkort zullen de eerste 343 modellen in de oltimergidsen verschijnen. Hierin staat onder andere wat zo'n auto moet opbrengen in nieuwstaat, middelmatig en slechte staat. Een taxatieregister kan een positieve invloed op de waardebepaling hebben.
Maar ook mensen die twijfelen over de waarde van een 300 serie auto kunnen er wel enigszins iets uit afleiden, mits het taxatierapport is toegevoegd.
Daarnaast nuaneert het de mening dat een Volvo 300 per definitie een goedkope auto in aanschaf is. Het is raar maar waar; een hogere prijs lijd meestal tot een hogere waardering voor de auto bij het algehele publiek. Zo staan er die gids modellen van auto's die ik persoonlijk spuuglelijk vind, maar die wel door mensen graag (als investering of omdat ze er iets mee hebben) gekocht worden en daarna gekoesterd worden.
Een auto wordt ook aantrekkelijker voor musea etc. als de prijs hoger is.
Maar ook mensen die twijfelen over de waarde van een 300 serie auto kunnen er wel enigszins iets uit afleiden, mits het taxatierapport is toegevoegd.
Daarnaast nuaneert het de mening dat een Volvo 300 per definitie een goedkope auto in aanschaf is. Het is raar maar waar; een hogere prijs lijd meestal tot een hogere waardering voor de auto bij het algehele publiek. Zo staan er die gids modellen van auto's die ik persoonlijk spuuglelijk vind, maar die wel door mensen graag (als investering of omdat ze er iets mee hebben) gekocht worden en daarna gekoesterd worden.
Een auto wordt ook aantrekkelijker voor musea etc. als de prijs hoger is.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2008 16:09 #726671
door Doeke Dobma (GAST)
Mee eens. Goed idee dus:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-08-2008 18:43 #726692
door V300 register
Zeker goed idee denk ik. Doeke's auto was echt superstrak!! En de GLT van Pauline, tsja, dat wisten we al: ontzettend mooi. Ook de 91'er van de tukker (aaargghh namen onthouden, Steven!!) was errug mooi. Wat fotootjes:
[ATTACH]926[/ATTACH] [ATTACH]927[/ATTACH] [ATTACH]928[/ATTACH] [ATTACH]929[/ATTACH] [ATTACH]930[/ATTACH]
[ATTACH]926[/ATTACH] [ATTACH]927[/ATTACH] [ATTACH]928[/ATTACH] [ATTACH]929[/ATTACH] [ATTACH]930[/ATTACH]
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-08-2008 23:11 #726740
door V300 register
Zijn naam is Herman Willmink. Hij heeft er zelf xenon verlichting in gebouwd.
De taxateur was helemaal weg van deze auto. Helemaal gaaf, slechts 1 klein
deukje rechtsvoor op de motorkap. En een superlage km-stand.
Ook de 91'er van de tukker (aaargghh namen onthouden, Steven!!) was errug mooi.
Zijn naam is Herman Willmink. Hij heeft er zelf xenon verlichting in gebouwd.
De taxateur was helemaal weg van deze auto. Helemaal gaaf, slechts 1 klein
deukje rechtsvoor op de motorkap. En een superlage km-stand.
Moderators: Mark Smeets