Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Clubspecials 22 april 2007!!!!!!!!!!!!!!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2007 01:32 #664500 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Clubspecials 22 april 2007!!!!!!!!!!!!!!!!
Donders wat was dat verschrikkelijk leuk! Heb echt genoten van het rondjes rijden, de drukte op de baan was in het begin alleen wel erg vervelend. Zeker omdat het mijn eerste keer op het circuit was, was het behoorlijk wennen, het inhaalverbod in de bochten werd ook niet echt nageleefd, het beste was nog om daar maar gewoon in mee te gaan. En zo geschiedde (of niet, Hendrik?:D)

Wat mijn 200% is meegevallen van de auto is de eindeloze wegligging. Geen moment heb ik het idee gehad dat ik de controle over de wagen ging verliezen, en ik heb hem toch aardig tot het randje geduwd:o Erg leuk om bochten door te glijden, hetgeen ook steeds vaker gebeurde naarmate de banden meer op temperatuur kwamen. Wat me dan wel weer tegenviel was dat na een tijdje het rempedaal keihard werd, het liet zich gewoon niet meer verder intrappen, wat ertoe leidde dat ik na de eerste ronde bijna achterin de 360 voor mij belandde. Mijn geluk was dan wel weer dat die waarschijnlijk met hetzelfde probleem kampte als ik:)

Na afloop nog even wat andere auto's zien rijden, en wat me opviel was dat er toch wel erg veel uit de bocht vlogen of achterstevoren kwamen te staan. Dan vind ik dat wij het met ons achten lang niet slecht gedaan hebben:) Mijn verbruik over 52 kilometer ciruit kwam trouwens ergens ronde de 1 op 5 te liggen... En op de terugweg heerlijk rustig gereden... 1 op 14, over 150 kilometer. Maar dat is weer dermate zuinig dat ik me afvraag of ik geen ernstige misrekening gemaakt heb. Zal het komende week nog eens meten over een langere afstand.

Nog wat plaatjes voor een sfeerimpressie:

Aan de start

Remstof?

Na afloop file voor de pitstraat. Uitzicht aan de voorzijde:

Aardig detail: de man gebaarde ons hem te passeren. Toen we ernaast reden even ingehouden om te vragen wat het probleem was; de wagen had geen versnelling meer, en moest afgesleept worden. Bleek later bij navraag dat er fijne deeltjes metaalslijpsel in de olie waren gekomen waardoor ergens een leiding verstopt geraakt was... 1-0 voor de Volvo:D

En het eveneens niet onplezierige uitzicht aan de achterzijde:

700 TIC die de bocht iets te ruim nam...

Z? lelijk dat het weer mooi wordt:

Handig, zo'n auto met ingebouwde autoambulance:

Al met al een ontzettend leuke middag gehad. Leuk om weer nieuwe gezichten uit de club te zien, en om al bekende gezichten weer eens te zien:)

Na afloop ben ik trouwens bij een 850 in Haarlem gaan kijken. Ziet er veelbelovend uit...maar das weer een ander topic;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2007 12:10 #664528 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Clubspecials 22 april 2007!!!!!!!!!!!!!!!!
Cool!!! Goed weer hadden jullie idd :D

Mooie foto's! :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2007 12:32 #664532 door V300 register
hmm we hadden ook moeten gaan harry, wij rijden nogal eens sportief ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2007 12:35 #664535 door V300 register
Whahaha, ja, tegen wil en dank :D:D:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2007 12:49 #664542 door V300 register
Ohja, over de remmen trouwens, viel me alles mee. Geen moment van fading gehad, ze bleven het doen. Steeds beter zelfs.

Iemand al actie foto's gevonden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2007 13:07 #664548 door V300 register

thyzerrr;22784 schreef : Na afloop ben ik trouwens bij een 850 in Haarlem gaan kijken. Ziet er veelbelovend uit...maar das weer een ander topic;)

Nou, waar blijft dat topic dan? ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2007 13:09 #664549 door V300 register
Ja, waarom hebben jullie eigenlijk niet meegereden? Welk excuus is er nou goed genoeg om nee te zeggen tegen zo'n feest?:o

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2007 19:19 #664609 door V300 register
mijn foto's zijn woensdag klaar, dus dan zet ik er ook weer een stuk of wat online. helaas geen live actie, want sturen en fotograferen is gewoon wat aan de drukke kant, maar wel voor een leuke aanvulling op bovenstaande impressie. volgend jaar toch maar een vaste camera op het dashboard monteren.
...hm...geventileerde schijven... :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2007 20:11 #664612 door V300 register

Doeke Dobma;22054 schreef : Met een 1400? Hmm, bereik je dat allemaal door dat openluchtfilter en de bougies? Heeft de uitlaat ook nog met het vermogen te maken? Ben je er in pk's ook op vooruitgegaan? (lijkt me wel...)
Heb je trouwens een foto van dat openluchtfilter? Ben wel benieuwd hoe dat er uitziet, vanwege de defrosterslang en thermostaatklep enz. Of zit ik nu helemaal verkeerd?:D

Een mede 1400 rijder;)

De Bosch super 4 bougies was de verbetering, bij inhalen op de snelweg moest ik altijd kijken of ik genoeg speling had om in te halen:( na montage van deze bougies reageerd hij beter op het gaspedaal, trekt beter door door :) betere verbranding van het mengsel. De open luchtfilter zorgt voor minder weerstand van de aangezogen lucht en de uitlaat voor minder tegendruk ten opzichte van de originele demper (alle beetjes helpen) en het geluid is leuker.....Dit alle zorgt ervoor dat ie wat rapper is. het zal nooit geen snelheids duivel worden.
Maar als je wilt zien hoe dat er uit ziet kun je kijken op www.volvofreak.nl
en dan in het menu bij "mijn volvo" daar zie je foto's van de luchtfilter enz...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2007 22:23 #664664 door V300 register

thyzerrr;22833 schreef : Ja, waarom hebben jullie eigenlijk niet meegereden? Welk excuus is er nou goed genoeg om nee te zeggen tegen zo'n feest?:o

moest werken, en kon geen vrij meer krijgen :(

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC