show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Stevens 1980 Rood Koperen 343 GL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2020 13:07 #988344 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens 1980 Rood Koperen 343 GL

Steven340;258587 schreef :
is toch weer 5pk extra :yesyes:

Nee hoor, dat is alleen als er een "SPORT!" sticker en striping op zit:lol:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2020 13:21 #988346 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens 1980 Rood Koperen 343 GL
Striping heeft ie wel ;)


Vandaag de achterlichten voorzien van nieuwe massa draadjes.
Geen contact problemen meer :)


En de temperatuursensor was kapot van het koelwater. Deze gaan erg vaak stuk en is zeer moeilijk nog aan werkende te komen.
Als Robbert Jan ze al niet meer heeft dan zegt dat eigenlijk al genoeg ;)

Dus maar eens kijken wat ik daar aan kan doen.
Eentje open gehaald, en er zitten feitelijk gewoon een bimetaal in.
Maar als ik zie hoe dat contact moet maken is het wel erg fragiel.
Sterker nog, bij deze waren de contacten ook wat gecorodeerd.
Kan het wel proberen te fixen maar het zit erg strak in de behuizing.
En het is er dan ook niet heel uitgekomen.

Dat geeft wel weer een mooie exploded view.

De behuizing ga ik zelf nieuw maken, en er komt een zogenaamde NTC weerstand in. Dit is veel betrouwbaarder dan zo'n ouderwetse bimetaal.
Heb nog genoeg 343's staan, geen idee wat daar nog van werkt.
En ik denk dat er wel meer animo voor is.

Wordt dus vervolgd.



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2020 18:44 #988348 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens 1980 Rood Koperen 343 GL
En de auto heeft APK yeehaa!

Daarbij moet ik wel zeggen dat er nog aardig wat dingen aan het licht kwamen.
De secundaire maakt echt een enorm ruw lawaai, beetje schurend.
Opzich niet heel erg, want er komt toch een handbak onder.
Heeft al een keer een geklapte riem gehad, de vario kap is helemaal te barsten.

Verder lijkt de auto een aanrijding gehad te hebben rechtsachter.
Van onderen gezien zit het een beetje in elkaar, en de hele zijkant bestaat uit een hoop (gebarsten) plamuur.

De achterklep sluit ook niet lekker, dus dit kon wel eens een flinke hoofdbreker worden. Maar daar ga ik met Fred eens goed naar kijken.
Heb nog een complete n.o.s zijkant liggen, mocht het heel erg zijn.

Denk dat hij sowieso helemaal uit elkaar gaat dan.
Maar eerst die handbak, want hier valt echt niet lekker mee te rijden.

Foto's volgen dan nog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2020 20:19 #988349 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stevens 1980 Rood Koperen 343 GL
Nou je steekt er weer een hoop werk in Steven, respect.

Maak je ook zelf wel eens plaatwerk? En dan bedoel ik niet een stukje dorpel, maar echt ingewikkelde delen met rondingen etc?
Ik heb een oude Chevy sedan uit 1962 als winterproject, waarvan het plaatwerk van de voorschermen rond de koplampen helemaal is weggerot.
Nieuw spul is in de EU niet te krijgen dus ik zal het zelf moeten repareren, maar ik zoek fotoverslagen van experts waar ik van kan leren :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2020 20:58 #988350 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens 1980 Rood Koperen 343 GL
Met rondingen besteed ik meestal uit, daar ben ik echt niet goed in.
Dorpels lukt wel.

één keer aan een kever laswerk gedaan zelf stukken maken, dat was echt vreselijk, dat doe ik niet zo gauw meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2021 14:32 #988681 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens 1980 Rood Koperen 343 GL
Intussen is er een hoop gebeurd.

Aller eerst een donor 343 van hetzelfde bouwjaar gebruikt voor de ombouw van vario naar handbak.
Dus alles was plug en play. Betrof een Blue Special uitvoering waarvan de striping al miste, maar dat kwam mooi uit wat de kabelboom betreft. Die was ook voorzien van stoelverwarming namelijk.
Want ik bouw alles om dat je niets meer kunt terugvinden dat het ooit een automaat was.

De donor:


Kleine impressie van hoe rot deze auto is:



Ook boven de voorwielen was het plaatwerk weg, maar zal de rest besparen, denk dat dit wel duidelijk genoeg is, niet overal foto's van gemaakt.

Maar kwam erg mooit uit, aangezien ze van het zelfde bouwjaar zijn, en uitvoering, alles was plug en play.

En daar lag de vario, die overgens een erg raar geluid maakt, zit intern iets niet goed.
Deze bewaar ik, om helemaal uit elkaar te halen en eens nader te inspecteren, dat wordt nog vervolgd, denk in ieder geval een paar verrotte lagers.


Motorbrug is echt onmisbaar. Zeker als het koppelingshuis eraf moet, gelijk carterpan pakking en keerringen vernieuwd.


Tapijt eruit om de kabelboom van de CVT shifter te vervangen.
Kwam mooi uit dat de donor ook stoelverwarming had. Alle stekkers compleet.


Begonnen met de ombouw voor de zadeltank.
En de cilinderkop eraf gehaald voor revisie met geharde LPG klepzittingen.




En toen kwam er nog aardig wat narigheid naar boven.
Namelijk ROEST :grr:
En niet zo weinig ook.

Met een verfstripper alle bitumen los zitten maken, en uit de wielrand kwamen compete stroken kit.
Alles wat opgevuld en strakgemaakt met kit.







Heb de auto nu even aan de kant gezet, ik ga hem zeker afmaken, maar voor nu wil ik eerst een auto op LPG hebben die goed rijdt.
Dus de 144 nu even aandacht geven.
Want daar mankeerd ook het een en ander aan.
Had niet verwacht dat deze 343 zo slecht zou zijn, gelukkig lijkt het erop dat het zicht alleen tot de wielkasten beperkt.
Ook voor wat rot ontdekt.
Paravan heb ik nog m'n twijfels over, dat lijkt ook niet helemaal jofel te zijn.
Maar dat weet ik nog niet zeker, ga ik wel zien als de ruit eruit gaat.

Ga de auto nu compleet uit elkaar halen.
Wil weten of er nog meer versassingen zijn, hij gaat compleet opnieuw gespoten worden.
Heb een complete nieuwe zijkant liggen de rechterkant is echt te slecht.


Wordt vervolgd, nadat m'n 144 goed rijdt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD