Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.
- V300 register
- Verbannen
Mijn 360 heeft afgelopen winter drie maanden stil gestaan en had brandstoflekkage op twee plekken, er lekte koelvloeistof bij het thermostaathuis en bij de kachelkraan... Stilstand is funest voor auto's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Louis;257757 schreef : Gave uitdaging! Maar zoals de rest ook al aangeeft, begin er op tijd mee en maak wat km's voor je ermee op vakantie gaat.
Mijn 360 heeft afgelopen winter drie maanden stil gestaan en had brandstoflekkage op twee plekken, er lekte koelvloeistof bij het thermostaathuis en bij de kachelkraan... Stilstand is funest voor auto's.
muwah de 3 maanden winterstop heb ik nog nooit problemen mee gehad. Die problemen had je al voor de stilstand
Enige om op te letten bij de 3 maanden winterstop zijn de banden, hard oppompen of af en toe de auto verplaatsen en de accu loskoppelen en indien de auto niet binnen staat de accu binnen zetten. Accu's houden niet van kou
- V300 register
- Verbannen
Gelukkig beide weer gerepareerd.
- V300 register
- Verbannen
- Mark Smeets
- Moderator
jilger;257760 schreef : Zou er nog aan een set van 3 godels voor de achterbank te komen zijn? En zo ja, wat zou dat ongeveer moeten kosten?
Kijk eens op marktplaats of er slopers op staan. En anders bij de bekende adressen in de 300 wereld. In de schuur van Erik? Volvo 340 onderdelen, dafhobby misschien?
De latere modellen hadden ze standaard.
- Steven340
- Nieuw lid
Een spiebaan hebben ze niet.
Dit is een conische splijn verbinding om het zo maar te zeggen (zal ook vast niet de officiele benaming zijn.
Je kunt in dit geval beter het hele mechaniek vervangen, aangezien dat allemaal op elkaar vast zit. Heb geen ervaring om die kogels los te poppen.
Daarvoor moet wel het dashboard eruit, de midden console los, en om dat los te maken moet je bij de schroeven wezen in het schutbord aan de motorzijde. Daarvoor moet dus ook de kachel unit eruit.
Want, je krijgt anders de as van de rechterruittewisser er niet uit.
Toevallig laatst gedaan met die rode 340 die ik aan het opknappen ben omdat de paravaan opnieuws gespoten moest worden.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
jilger;257760 schreef : Zou er nog aan een set van 3 godels voor de achterbank te komen zijn? En zo ja, wat zou dat ongeveer moeten kosten?
Bedoel je driepunts-gordels? Ik heb voor mijn 340 splinternieuwe heupgordels gekocht. Die zijn heel simpel te installeren. Driepuntsgordels zal ook wel te doen zijn maar dan moet je wel in de wandbekleding gaan snijden.
- V300 register
- Verbannen
Van heupgordels ben ik geen voorstander. Het liefste zou ik op de middelste zitplaats achter ook een 3-punts gordel hebben, maar ik weet dat dat niet gaat.
Bovendien moet er minstens één kinderzitje in de 360 mee, en daarvoor heb je echt een 3-punts gordel nodig.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Overigens kun je ook een stappenboor gebruiken voor zulks, krijg je een profi resultaat.