show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Harm's Spaanse 1988 360 GLT

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2019 23:08 #981183 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT

Adaf55;253695 schreef : Verschilt nogal per bouwjaar bij de Volvo 300 serie
En ook de plaatsen waar ze het hardst roesten
De frontbalk bij een eerste type 343 /345 roest niet of nauwelijks maar de rest en met name rondom de veerpoten wel dat was bij de eerste bouwjaren een gering probleem
Want die waren zo slecht gebouwd dat ze van ellende uit elkaar vielen quote van Volvo werkplaatschef
Excuses aan de liefhebbers daarvan

Het tweede type van 82 tot bj 86 was al beter maar de frontbalk niet
De bouwjaren 86-88 zijn het best qua roestbestendigheid maar roesten wel in de
Paravan
De bouwjaren 89-91 zijn zeer roestgevoeliig vooral frontbalk en wielkastranden achter

Ik heb zo n vermoeden dat ze in born na de introductie van de v400 bij de 300 in ieder geval op roestpreventie bespaarden

Met een gemiddelde levensduur die altijd al hoog is geweest boffen we met onze Volvo s

Voor de introductie van verzinking waren alle merken roestgevoelig

Volvo begon daarmee eerst bij de Zweedse Volvo s mee en daarna bij de Volvo s made in born

Een v 40 of s 40 uit born roest alleen onder de sierlijsten op de
Spatbordranden daarom zijn de meeste turbo uitvoeringen daarvan rot


Je ziet wel een groot verschil tussen auto s die volgens de voorschriften meemaals behandeld zijn met bijv dinitrol en auto s die dat niet hebben meegemaakt

En auto s uit landen waar zand of een mengsel van zout en zand wordt gestrooid
Zijn duidelijk beter dan auto s uit ons zoutstrooiland waar zelfs s zomers bij grote hitte
Zout gestrooid wordt ....



Dan vermoed ik toch een aardige situatie te hebben, met een auto uit feb. '88 op kenteken, dus waarschijnlijk productie eind '87, nooit pekel of winter gezien tot nu toe en vanaf nu voorzien van een heel grondige ML behandeling (die ik jaarlijks zal herhalen).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2019 23:25 #981184 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Bouwmaand van de auto is af te lezen op de velgen mits de originele
En de achterzijde van de tellerunit mits de originele
Bovendien zou het mogelijk moeten zijn om aan de hand van het chassisnummer
Debouwmaand bij Volvo in Beesd op te vragen

Mocht dat niet lukken dan kan je misschien via de club jouw chassisnummer laten vergelijken met de chassisnummers van andere 300 s van onze leden zonder dat er gegevens van die leden bekend worden gemaakt


Mvg

André

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2019 23:26 #981185 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Vergat nog te zeggen dat je ook uit kunt zoeken of hij ooit op nl kenteken heeft gestaan voordat hij in Spanje terechtkwam

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2019 10:54 #981192 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT

Adaf55;253701 schreef : Vergat nog te zeggen dat je ook uit kunt zoeken of hij ooit op nl kenteken heeft gestaan voordat hij in Spanje terechtkwam


Dat is wel interessant, dan kan je hem mogelijk nog terug krijgen op zijn originele kenteken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2019 21:33 #981207 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT

VolvoDordt;253709 schreef : Dat is wel interessant, dan kan je hem mogelijk nog terug krijgen op zijn originele kenteken.



Dat zou héél gaaf zijn, maar dat is min of meer onmogelijk, ik heb het papierwerk van de Spaanse importeur van de bestelling en de levering nieuw. In Spanje. De uitvoering is ook net anders dan een Nederlandse GLT, zonder koplampwissers en stoelverwarming.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2019 00:20 #981213 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Bouwjaar 1987 is wel op kwarttarief te zetten bouwjaar 1988 niet en wordt pas interessant
Als de auto 40 jaar of ouder is er vanuitgaande dat die belastingvrijstelling Dan nog bestaat en de auto dat haalt bij dagelijks gebruik.

Kan zo maar gebeuren dat de vrijstelling naar 50 jaar en ouder gaat .

Politici zijn wat oldtimers betreft onbetrouwbaar vooral de milieufanaten .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2019 07:46 #981215 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT

Adaf55;253731 schreef : Bouwjaar 1987 is wel op kwarttarief te zetten bouwjaar 1988 niet en wordt pas interessant
Als de auto 40 jaar of ouder is er vanuitgaande dat die belastingvrijstelling Dan nog bestaat en de auto dat haalt bij dagelijks gebruik.

Kan zo maar gebeuren dat de vrijstelling naar 50 jaar en ouder gaat .

Politici zijn wat oldtimers betreft onbetrouwbaar vooral de milieufanaten .



Tja, kwarttarief heb ik toch geen interesse in, die vrijstelling is leuk maar ik kan me niet voorstellen dat we tegen die tijd niet overgegaan zijn op een km-heffing. Als het aantoonbaar '87 is, mooi meegenomen, maar ik heb daar totaal niet op gelet bij aanschaf en vind het ook geen factor van belang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2019 11:45 #981217 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT

Louis;253682 schreef : En dan noemen ze een 343 roestgevoelig. Zet 'm eens naast een Simca uit die tijd, kijken wie er wint. Simca's hadden vaak na een paar jaar al gapende gaten in de carrosserie, bizar.


Simca. Wat is dat? :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2019 11:08 #981232 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Inmiddels staat de binnenkant van het nieuwe rechter spatbord in de eerste laag primer. De randjes spuit ik zelf straks in 306 metallic, maar de buitenkant laat ik professioneel doen (samen met de bumpers en de rest van de flanken van de auto).



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2019 14:02 #981236 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Smeer je nog iets over de binnenkant heen, of alleen primer? Ik ga de binnenkanten van mijn voorschermen eerdaags weer bijwerken met RX10.

Leuke Dovre 100 op de achtergrond. ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD