- Berichten: 18
Stevens Volvo 300 projecten
- Steven340
- Nieuw lid
De keienvanger van de '88er.
Daar viel niet zo heel veel eer meer aan te behalen.
De bovenkant losgeboord, en naar buiten gebogen.
Kon hem zo afbreken, aan de onderkant zat deze toch alleen maar met kit vast.
Hier goed te zien hoe het plaatwerk er omheen gevouwen zit.
Van een donor (die ook niet al te best was) de balk los geboord, en het binnenste stuk uitgeslepen en gelast.
Ook bij de donor was de onderste rand verrot, dus hier zat nog het nodige laswerk aan.
De buitenbalk heeft daar gelukkig niet zo erg onder geleden, op één gat na.
Buitenbalk gelast, daarna aan de binnenkant met RX5 behandeld.
Morgen met RX10 er overheen.
Zat aardig wat beginnende roest, maar daar was ik gelukkig erg optijd bij.
Vervolgens de binnenbalk behandeld met RX10, morgen nog een tweede laag aanbrengen.
Het slachtveld
Hopelijk als het meezit de voorbalk er morgen op lassen.
Dan schiet het tenminste op.
Dan alleen nog een stuk naast de accubak en dan hopelijk geen laswerk meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hoe meer 3's op de weg blijven rijden des te beter.
Crossen of slopen kan altijd nog.
Ff n vraagje.. vario afstellen is dat moeilijk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
General Custom;255826 schreef : Dat doe je echt grondig Steven, mooi om te zien.
Dankje Bart
Vakantie was erg geslaagd, komt nog een verslag voor in de VolvoiceVolvoDordt;255853 schreef : Weer lekker bezig Steven. Goed behandelen allemaal. Hoe was je vakantie?
Red 84;255854 schreef : Lekker bezig!
Hoe meer 3's op de weg blijven rijden des te beter.
Crossen of slopen kan altijd nog.
Ff n vraagje.. vario afstellen is dat moeilijk?
Neuh, stelt niet zo veel voor. Als je een vraagbaak hebt komt het helemaal goed, staat het mooi en overzichtelijk in uitgelegd.
Inmiddels de frontbalk erop gelast nadat ik de hele binnenkant van RX10 had voorzien, daarna ook gelijk de hele rand afgekit. Ook de onderzijde op de afwaterings openingen na natuurlijk
Daarna het linker spatbord erop, de auto begint nu echt weer zijn oorspronkelijke vorm aan te nemen
Ook gelijk alle aansluitende naden afgekit.
Als de kit goed droog en uitgehard is kan de antisteenslag lak er overheen.
En daarna in kleur.
Maar dan eerst nog even het stuk naast de accubak lassen, kan daarna het rechter spatbord er ook op en kan ik alles in een keer meenemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Mooi om te zien hoe die constructie van de voorbalk in elkaar zit - het is nu ook meteen duidelijk waarom die krengen dus allemaal rotten...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Het stomme is dat tot en met modeljaar 1983 er nog "schotjes" in de wielkuipen zaten waardoor er veel minder zooi van de wielen in de voorbalk werden geslingert.
Vanaf modeljaar '84 is dat weggelaten.
Vandaar dat de keienvanger van m'n bordeaux rode 340 nog kogelhard is.
Vandaag weer erg lekker opgeschoten.
Aller eerst het laatste stukje roestnarigheid aangepakt. Onderkant accubak helemaal ontroest en in de roestomvormer gezet.
Gelukkig had ik hiervoor nog een mooi donorstuk liggen waar ik al meer van heb afgeplukt.
Helaas bleek deze onder de accubak ook niet al te best te zijn, en moest er evengoed nog een plaatje in gebakken worden.
De huidige accubak had nog een paar kleine gaatjes, maar heb het helemaal ontroest en in de menie gezet.
De accubak van donor was toch identiek kwa roest.
Vind het wel goed zo.
Tussendoor nog de radiateur gesoldeerd.
Zat kit rondom de aansluiting, dan vertrouw ik het al niet helemaal.
En gelijk mooi zwart gespoten.
Daarna het rechter spatbord erop gezet en afgekit.
De onderkant van de voorbalk nog helemaal in de RX10 gezet.
Vervolgens de alles in de antisteenslag meuk gezet.
En vervolgens alles in kleur :w00t:
En de trompetjes er weer op.
Volgende keer de radiateur inbouwen, nog nieuwe remslangen bestellen, dan de klauwen er weer op, dan motorisch nog het een en ander nakijken en in het interieur is ook nog zat te doen.
Kortom, wordt vervolgd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Het is dat Heiloo en Gorssel nu niet direct bij elkaar in de regio liggen want anders wist ik wel waar me te melden met alle las klussen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Hij heeft inmiddels weer z'n gezicht terug.
Verder de mistlampgaten nog dichtgemaakt, speciale moeren gevonden die precies in het gat haken.
Degene die in de ICT zitten zullen ze wel herkennen
Moet nog even wat bijstippen met RX10 zie ik.
De vorige eigenaar (m'n overbuurman) heeft heel leuk een stuk hout op het dashboard gelijmd en rondom afgekit zodat hij z'n ventilatortje erop kon schroeven.
Natuurlijk met geen mogelijkheid meer los te krijgen.
Hele dashboard naar de knoppen.
Ook voor z'n navigatie een steuntje, net zo muurvast.
Dan maar het hele dashboard verwisselen.
Het nieuwe dashboard had wel vergeelde knopjes voor de ventilatie roosters, dus met heel veel gepriegel en gemier deze overgezet.
Dat doe ik voortaan dus liever nooit meer.
Bijna niet te doen zonder wat te breken.
Maar ook dat is uiteindelijk gelukt.
Remmen nog ontlucht, kwam nog wat remolie tekort, dus morgen daar even mee verder.
Echt super handig dat eezibleed.
Verder de wielen weggebracht, daar komen nieuwe banden omheen.
Dan die morgen erop leggen en kan hij eindelijk van z'n bokken af.
Wel al de accu er even in gehad, en alle elektra doet het in ieder geval.
Morgen kijken of er nog leven in zit blijft toch altijd spannend na zo'n lange tijd.
Kan hij voor APK
En dan..... :V300: en vervolgens >:waxing:
En dan op naar de VKB yeehaa!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
En grappig dat de vorige eigenaar tegenover je woont.
Dit is denk ik wel de best herstelde 'voorbalk' die ik ooit gezien heb.
Ik werk op een IT afdeling, maar ik herken die moertjes niet, dus ik zal eens bij de hardware jongens kijken of ze deze moertjes hebben in hun verzamlingen.
Komt dat andere dashboard uit een rokersauto?
Omdat die wieltjes zo vergeeld waren en het lijkt erop alsof het dashboard een ietwat bruinige tint heeft gekregen, of komt dat door de belichting van de foto? (Of misschien door UV straling)
Mocht je het willen dan kan ik een dashboard van zolder halen en voor je meenemen naar Fred volgende maand.
Dit dashboard wat ik heb komt uit een total loss 30k km 340 en die kan je gratis krijgen (al is het maar omdat je zulke mooie verslagen maakt).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.