Justins '86er 360 GL
- V300 register
- Verbannen
-
is een logische gevolgschade. Dus met alleen het vervangen van de
trillingsdemper, doe je aan symptoombestrijding.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
ClassicSwede heeft vervangers in het assortiment, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Wat ik in dit geval doe is het plaatsen van een stalen ring tussen toplager en topmount.
De binnendiameter is iets groter dan de diameter van de zuigerstang van
de demper (14mm denk ik) en de buitendiameter van de ring is maximaal 55mm.
Hierdoor draagt het rubber over een grotere doorsnede en het lager kan vrij draaien.
Ik had die ringen volgens mij ooit bij de Praxis gekocht.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Ik rijd zo na de vakantie gewoon nog dagelijks met de 360. Maar heeel anders dan voor de vakantie. Ik kan echt duidelijk verschil merken. Hij lijkt echt compleet te zijn losgebrand, dat ouwe blokkie van me. Eerder trok ik nooit door tot ver over de 4000 toeren, blok leek me er gewoon niet voor zijn gemaakt ofzo. Hij hikte ook altijd even bij dat toerental.
Maar nu, na die 5000km, bláást hij er over, 5000/5500 doet ie zeer graag, echt een heerlijke vooruitgang!
Misschien ook leuk om te vertellen, aankomende donderdag wordt de 360 van binnen en van buiten professioneel gepoetst! Dit omdat ik het al langer wilde maar er tegenop zag. Maar ook, omdat 2 weken terug Nic de Boer van Autoweek mij belde, ik had mij eind vorig jaar opgegeven voor klokje rond. Ik had toen nog op 3000 km na geen 3 ton op de teller. Nic vroeg mij of ik inmiddels de 3 ton was gepasseerd, en zo ja of ik deel wilde nemen! De 311k is inmiddels gepasseerd dus aankomende vrijdag ben ik bij Carrec Technocenter in Soest te vinden!
- V300 register
- Verbannen
-
een jaar. We hebben de goudkleurige 360 GLS van Marty360GLS al gehad.
- V300 register
- Verbannen
-
JKiers;251280 schreef : Hij lijkt echt compleet te zijn losgebrand, dat ouwe blokkie van me.
Herkenbaar. Ik heb ook de ervaring dat ie na een lange vakantierit zuiniger is geworden. Net of de motor 'schoon gebrand' is.
- V300 register
- Verbannen
-
François;251292 schreef : Mooi, succes dan komende vrijdag. Dat wordt dan de tweede 360 in klokje rond binnen
een jaar. We hebben de goudkleurige 360 GLS van Marty360GLS al gehad.
Mijn goude zat niet in "klokje rond" maar in "op de rollenbank". De 360 heeft inmiddels ook nog maar 79.000 km gereden, dus bij lange na niet genoeg voor klokje rond

- V300 register
- Verbannen
-
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Je herkent hem niet weer joh, de lak is glad als vers ijs en hij glimt er over. Ook direct de binnenkant laten doen. Alsof je in een nieuwe auto zit :yummie:
Wel leuk dat hij toevallig ook nog even net voordat ik naar Autoweek ga gepoetst kon worden!
Ben benieuwd wat Joep er van vind vanmiddag!
Al ken ik hem aardig goed en weet ik wat voor werk er aan zit..
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Lucluc;251294 schreef : Herkenbaar. Ik heb ook de ervaring dat ie na een lange vakantierit zuiniger is geworden. Net of de motor 'schoon gebrand' is.
Dit ervaar ik exact zo. Ik houd het verbruik heel nauwkeurig bij (is ook op autoweek te vinden). Waar ik eerder niet heeel veel meer dan 475 op de tank haalde en echt 1 of 2 keer eerder boven de 500 km op een tank kwam, heb ik dat nu gewoon 3 keer achter elkaar..:S