Mijn volvo 360 glt 25 special!
- V300 register
- Verbannen
-
Deze auto is afkomstig uit Zwitserland. Van deze auto zijn er maar 400 stuks gemaakt! We hebben er ondertussen al drie verzamelt
! . het bijzondere aan dit type is De koplamwissers, hoofdsteunen achter en de bestickering.
Deze auto heeft maar 117.000 gelopen en onder de kap ziet hij er nog als nieuw uit. jammer is dat de voorste kriksteun (links) verroest is. En er zitten een paar plekjes op sommige deuren. voor de rest is het nog een super nette auto!
We zijn momenteel bezig om er een b23e van een 242 gt (dus met vlakke zuigers voor hogere compressie) en een 531 kop er in te leggen (voor de mensen die niet weten wat een 531 kop is people.physics.anu.edu.au/~amh110/Head/c...der_head_531_530.htm )
Voor de rest komt er nog een originele bodykit onder en elektrische ramen.
De b23e afkomstig uit een 242 gt.
benzinerail
Toen ging de b200e eruit.
Overmorgen komt er een foto dat de motor er in ligt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Hoofdsteunen achter is overigens wel h??l bijzonder voor een hatchback, volgens mij waren die officieel alleen als optie leverbaar voor de sedan.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;233018 schreef : Gaaf zeg!
Hoofdsteunen achter is overigens wel h??l bijzonder voor een hatchback, volgens mij waren die officieel alleen als optie leverbaar voor de sedan.
Zijn ze echt zo bijzonder? Wij hebben nu in elke auto een setje zitten en we hebben er nog een setje liggen voor leer.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Joris;233026 schreef : Is die 531 ook aangepakt? Gaat wel lekker lopen straks, 140/150 pk? Voordat ie er in gaat alleen even de meest linker sensor vervangen voor die uit het B200E blok. Daar kun je moeilijk bij als het er eenmaal inzit. En de ontluchting verwisselen, of ga je daar zelf iets voor maken?
De 531 kop is gevlakt. Zeker 145 pk:D. De sensor hadden we al vervangen. We hebben ook nog plannen om er LH2.4 in te bouwen maar dan moeten we weer een vakantie hebben
. Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo360glt;233027 schreef : De 531 kop is gevlakt. Zeker 145 pk:D. De sensor hadden we al vervangen. We hebben ook nog plannen om er LH2.4 in te bouwen maar dan moeten we weer een vakantie hebben
.
Kun je beter meteen doen. Behalve het vliegwiel kun je de rest met de motor er in doen. Als je weet wat er moet gebeuren een weekendje werk denk ik.
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo360glt;233024 schreef : Zijn ze echt zo bijzonder? Wij hebben nu in elke auto een setje zitten en we hebben er nog een setje liggen voor leer.
De hoofdsteunen op zich zijn niet heel bijzonder (lederen hoofdsteunen uiteraard wel), want ze zijn eigenlijk het zelfde als voorin. Het is echter w?l bijzonder dat ze in een hatchback achterin zitten. Logisch ook, want de bank moet, in tegenstelling tot een sedan, plat kunnen bij een hatch. Met hoofdteunen zal dat niet of veel moeilijker gaan.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
inderdaad wel bijzonder! Ik snap wel dat ze niet veel verkocht zijn want je ziet helemaal niks meer in je binnenspiegel
- V300 register
- Verbannen
-
Verder heb ik er eigenlijk nooit last van gehad.
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag stuurbekrachtiging(!) inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk gemonteerd.
Olie en koelvloeistof erin. En toen kwam het moment.....starten starten en..... lopen! (zonder uitlaat:D) het filmpje toen hij liep: www.facebook.com/video.php?v=36157169067...theater¬if_t=like
Vanavond ook een begin gemaakt aan het monteren van de gele Koni's.
De volgende keer dat we weer wat vrije tijd hebben gaan de verlagingsblokken(25 mm) achter eronder. En de veerpoten gaan er onder vandaan want daar komen ook Koni's met Intrax verlagingsveren(40 mm) en nieuwe aangepaste topmounts! kortom we hebben nog veel te doen!