Volvo 340 van Teun
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik kan van iemand een 2 liter blok van een volvo 440/460 krijgen, nu lijkt het mij en mij broer leuk om deze in de 340 te gaan leggen.
Alleen vragen we ons af of dit past, en of iemand het al eens gedaan heeft (voor tips)?
Ik hoor graag van jullie
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
En dan was er nog een jongen met een blauwe V300 waar een 1.7 turbo blok in was geschroefd, ben even zijn naam kwijt, iets met een gesperde diff en driftend de bocht om komen zeilen is wat ik me er nog van herinner. :yeah:
EDIT: zijn naam is Erik schiet me ineens te binnen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
In ieder geval kun je het beste even contact opnemen met Fabian Bijlsma, forumnaam 'Fabian'. Hij en zijn broer hebben redelijk wat ervaring met de inbouw van in ieder geval de 1.7 uit de 440 in de 340.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dag allemaal,
Na een lange tijd niet actief geweest te zijn op het forum (en ook niet aan m'n 340), weer eens tijd voor een update:
De 340 heeft meer dan een half jaar niet aangeraakt in de
Dus toen ik twee weken geleden het aanbod kreeg om een andere, wel nette, 340 (ook een 1.4, 4 bak uit 1987) te kopen heb ik besloten het project te schrappen en deze nette 340 te kopen.
De 340 had nog APK tot 8 mei, en het enige wat er gedaan moest worden was de voorruit vervangen (hier zat lucht tussen). Na dit gedaan te hebben, opnieuw laten keuren...... en ja hoor in een keer er door heen :groovy:
Maar genoeg gepraat, hier wat foto's van de 340:
Mijn broer had nog velgen in zijn schuur liggen die we gisteren onder de 340 hebben gelegd. Hij ziet er nu zo uit :yeah::
Dingen die ik in de toekomst nog wil doen:
- een 5 bak monteren (heeft iemand er een
- 2 kleine roestplekjes (2 cm) op en onder de deur aanpakken. (dit is ook de enige roest, voor de rest is hij helemaal strak :groovy:)
Dit was het weer voor nu,
:V300:
- V300 register
- Verbannen
-
Zelf rij ik ook soms in een 340 met 4-bak. Op zich rijdt dat helemaal niet gek. Geef het eens een kans om aan te wennen. Op de snelweg heeft ie aardig wat pit in de 4. Lekker makkelijk met inhalen. Maakt alleen wat meer toeren. Ik heb zelf besloten de 4-bak (die keurig droog is en goed schakelt) te laten zitten, terwijl ik eerst dacht dat ik liever een 5-bak wilde.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
SanderAchterhoek;236457 schreef : Op je linkervoorpaneel zit een andere "striping" dan op de andere panelen en deuren?
Dit heb je goed gezien, ik denk dat het scherm ooit vervangen is. Hier ga ik nog wel de originele "striping" op terug plakken.