De groene Dalvo (340 1.7L 1990)
- V300 register
- Verbannen
-
Ik wilde na een jaartje of twee onze 'Dalvo' even voorstellen (niemand zal zich afvragen waar die bijnaam vandaan komt): een turquoise metallic 1.7L basisversie (volgens de RVD nog 7 in Nederland op de weg) uit 1990. 135000 op de teller en hij gaat nog steeds als de bliksem.
Na wat te hebben gespeeld met andere klassiekers hebben we besloten onze auto in stappen (die andere auto's hebben een lief paar centen gekost) naar een zo mooi mogelijke toestand te brengen. Geen concours misschien, maar wel zodanig dat-ie de belastingvrije poort gaat halen. En het blijft een mooi stuk Nederlands erfgoed, natuurlijk.
Er zijn wat puntjes, vooral roest (zie foto's), maar daar gaan we binnenkort met de hulp van Erik wat aan doen. Voor het overige doe ik wat ik kan*.
Plannen voor de toekomst hangen vooral af van de vraag in hoeverre we 'm origineel willen houden. Daar zijn we nog niet helemaal uit, eigenlijk: een iets mooier interieur zou misschien geen kwaad kunnen en ik zit te denken aan andere velgen (alle vier de banden moeten binnen nu en een jaar wel worden vervangen).
*Da's niet veel: vandaag met veel succes het carburateurdeksel en kofferrubber vervangen. Lach maar: een Mac demonteer ik in een minuut, maar auto's zijn toch een ander verhaal. Stapje voor stapje met de Haynes-manual dan maar. Volgende stap: vervangen rubbers rondom de deurgrepen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Mooie aanwinst ! Met de deskundige hulp van Erik zal die roest idd binnekort wel tot het verleden behoren.
O ja....uitlachen doen we hier over het algemeen niet aan. Er wordt eerder waardering uitgesproken als je een klus toch klaart zonder enige of onvoldoende voorkennis.....dus bij deze...Goed bezig geweest!Ieder zn specialiteit he....compyuters hoef je mij niks over te vragen....laat staan uitleggen..Als je 5 minuten bezig bent ....ben ik je een half uur geleden al kwijt geraakt,als je snapt wat ik bedoel.
Happy driving met die 1.7!
- Saskia De Vos (GAST)
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ik ben nu bijna zes jaar lid van de club en leer nog elke dag bij voor wat betreft de techniek, zowel in theorie als praktijk.
Die paar roestplekken mogen de pret zeker niet bederven, en zo uit jouw verhaal op te maken komt dat ook wel goed.
Heel veel (rij) plezier met jouw 340!
Ow ja; en natuurlijk heten we je graag welkom als clublid, dat brengt vele voordelen met zich mee.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
De laatst geregistreerde betaaldatum is van de contributie voor 2012 maar er staat wel een automatische incasso, dus wellicht is er ergens wat mis gegaan in de verwerking. Ik stuur hier even een mail over aan de leden administratie met verzoek om eea even na te kijken en indien nodig contact te leggen met jou, OK??
- V300 register
- Verbannen
-
- k den Besten
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
iljajj;226407 schreef : Prima hoor. Er was vorig jaar wat verwarring rond de contributie (wel of geen automatische overschrijving); ik hoor het wel.
Kevin heeft eea gecheckt en inderdaad was je nog gewoon lid! :humor: Ik heb je forum account dus ook weer de bijbehorende status toegekend.