show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

wagenpark fam.nieuwlaat

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2012 16:43 #632309 door V300 register
wagenpark fam.nieuwlaat is gemaakt door V300 register
Vandaag min of meer toevallig het hele V300 wagenpark voor de deur van de zaak. Vond het wel een fotootje waard! :)

De black beauty heeft sinds gisteren trouwens weer een verse APK, na redelijk wat geprul om het weer helemaal goed te krijgen:

- nieuwe dynamo

De oude was al een 'remanufactured' Paris-Rh?ne exemplaar, deze had een haperende regelaar, af en toe een te hoge laadspanning, knipperende koplampen etc. Had eerst de regelaar vervangen, blijkt de vervanger (origineel valeo) nieuw uit het doosje defect te zijn... continu veel te hoge laadspanning, mn mooie Philips Vision Plus lampen doorgefikt, accu drooggekookt... zucht. Nu een andere 'remanufactured' erin gezet. Deze werkt gelukkig wel prima. De regelaar is nu een aluminium koelrib/blokje. Ziet er betrouwbaar uit, alleen hadden ze de B+ en B- aansluitingen omgedraaid. Accu was al niet best meer maar toen ik dat volgens de tekst op de behuizing aansloot kwam er helemaal rook af.... Nu "verkeerd" aangesloten en werkt het wel zoals bedoelt. Laadspannig netjes 14.3V

- ruitensproeier gerepareerd

het pompje (apart model want zit niet ge?ntegreerd in het ruitensproeier tankje) had een los elektrisch contact. roest weggehaald en doorgesoldeerd.

- hoes van stuurhuis vervangen
(dit kwam pas bij de keuring aan het licht) steentje tegenaan gesprongen ofzo: dikke scheur erin. Nieuw vet aan de kogel gedaan en terug in elkaar. Eigenlijk een vrij simpele klus.

De rechtse auto op de foto moet nog APK krijgen, daarbij is de voorbalk over ongeveer 80% vd breedte los geroest.. :snif:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-10-2012 18:43 #916399 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic wagenpark fam.nieuwlaat
Leuk plaatje zo Wouter, het pand op de achtergrond doet me wat denken aan een bedrijf in Nieuwkuijk waar ik werkzaam ben geweest.

Beetje gedonder zo met die dynamo, gelukkig is alles weer opgelost al kost het weer de nodige centen.

Ik wist overigens helemaal niet dat je drie V300's hebt...:woops:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2012 18:56 #916400 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic wagenpark fam.nieuwlaat
Ja dat was wel een maf gezicht toen, een voltmeter die zo ver naar rechts staat dat je haast alle verbruikers aan moet zetten om het omlaag te krijgen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2012 18:58 #916401 door V300 register
Ik mis de reclamebelettering op de auto`s Wouter.

Leuk plaatje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2012 19:02 #916402 door V300 register
Mooi!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2012 20:46 #916404 door V300 register

Wouter76;206443 schreef : Ik wist overigens helemaal niet dat je drie V300's hebt...:woops:

De rechtse is momenteel geschorst, daar moet een andere voorbalk onder gelast worden.
Als dat gebeurd is gaan we de goodies van de GL Special overzetten en die gaat dan het veld ruimen. Interieur is wel ontzettend strak en schoon, bijna zonde om te vervangen door de luxe stoelen (die hebben iets gebruikssporen)...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC