show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360 b200k
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-08-2012 20:16 #632160
door V300 register
Volvo 360 b200k is gemaakt door V300 register
Hallo,
Ik ben Stefan, nieuw hier op het forum.
Een tijdje geleden heb ik na verkoop van mijn vorige auto(golf 3)een 360 aangeschaft.
Wel grappig. Toevallig bleek diegene een 300forum gebruiker te zijn.
Het leek mij altijd al leuk een 300 serie te rijden. Mijn vader heeft vroeger 2 keer een 340 gereden en ik denk dat ik daarom een beetje het volvo virus van heb gekregen.
Uiteraard wou ik wel een 2.0 liter want het moet wel een beetje vooruit gaan.
Mijn vorige auto was dus een golf, maar wel een met een 6 cilinder. erg lekker geluid maakt zo'n vr6. Gezien het een mooie auto was en erg goed reed was het geen volvo. En ik was hem ook een beetje zat , dus, verkocht en een 360 gekocht.
Over de auto.
Hij is groen met her en der wat roestigheid. Maarja met een auto van 86 hoort de roest er wel een beetje bij vind ik. Als ik tijd en zin heb werk ik het wel bij. Heb niet voor niets een lassapparaat. Als je er een hebt moet je hem ook gebruiken natuurlijk.
Enige dingen die ik al vervangen heb. Het eerste. Accu en wissers. De accu was dood en de wissers streepte ernstig kwam ik achter toen ik ze gebruikte en de weg bijna niet meer zag.
Rechts achter bij het achterlicht heb ik een nieuw stuk ingelast ivm overvloedige lekkage naar de kofferruimte. ook nog even een gaatje geboord in de bodem omdat er circa 5cm water in de bak stond.
De deur, raam en achterklep rubbers vervangen. aangeschaft bij een bedrijf (weet de naam niet meer iets met rubber?? haha) via het forum aan de info gekomen. erg handig. De deuren klapperde iets en met de standaard blaupunkt radio kon je het windgeruis nier overstemmen dus heb ik ze daarom maar vervangen.
De auto eens flink gewassen en al de bumpers weer wat opgevrolijkt. wist niet dat bumpers origineel zwart wit konden worden van vaalheid. Jeetje. beetje bumperzwart doet wonderen.
Het uiterlijk vind ik al gaaf van een 360, maar de standaard velgen iets minder. Dus even op marktplaats gezocht en een mooi setje gevonden. 15 inch cupvelgen. staat em er goed.
Laatst de bak en difolie vervangen. Hij schakelt nou wel iets soepeler maar het is nog niet helemaal geweldig. Hij heeft bij terugschakelen echt even de tijd nodig om soepel in de versnelling te gaan. Maarja het is acceptabel.
Net als de motorsteunen zijn de baksteunen ook gaar. Ik zat alleen te denken. Wou wel pu rubbers gebruiken, maar kon deze natuurlijk nergens vinden en heb daarom zelf universele powerflexbussen besteld. Deze aangepast en ik moet zeggen dat het aardig gelukt is. Ik heb het over de baksteunen. De motorsteunen weet ik nog niet wat ik daar mee ga doen. Er zitten nu hydraulische onder.
Motorisch gezien heb ik de inlaatspruitstuk pakking vervangen omdat deze koelvloeistof lekte. De carterontluchting losgehaald en de rubber afdichtringen gekit omdat de olie er flink langs lekte.
Ik vond dat de motor boven de 3000 rpm een beetje inkakte. dus heb ik na wat onderzoek gelezen dat een a nokkenas (ook in de injectie modellen gemonteerd) wat beter presteerd. Toevallig stond er een op marktplaats te koop. Gekocht. Gemonteerd. En inderdaad trekt hij er veel lekkerder mee.
Uit nieuwsgierigheid had ik laatst ook de carburateur uit elkaar getrokken. met het lostrekken natuurlijk de pakking helemaal naar zn grootje gegaan.
Eerst weer gemonteerd. Maar heij ging steeds slechter lopen.
Op het werk wat pakkingpapier gehaald en zelf een pakking gemaakt. Poeh wat een gaatjes enzo. Daarna weer gemonteerd maar hij is nog steeds niet goed. ik zoek eigenlijks een pakkingset en nieuwe vlotter maar kan hier niet echt aan komen.
Heb al bccp geinformeerd. volgens mijn weten zit er een solex cisac 34-34 op.
Hun zeggen dat er een 28-34 opzit. maar die ze zit volgens mij op de 1.4 modellen. Ze praten wel over een 34-34z4 (lijkt mij dat dit hem is) maar ze zeggen dat deze in de 240 is gelevert en daar geen onderdelen meer voor verkrijgbaar zijn. Ze hebben wel een setje voor de 28-34 en de 32-34.
Nou schiet mij maar lek ik heb geen idee wel ik moet hebben.
De volvo dealer kan er ook niet meer aan komen.
Maarja. Enige plannen zijn:
- Misschien verlagen. Heb al verlagingsblokken voor achter. Ja waren in de uitverkoop. Dan kan je ze niet laten liggen natuurlijk.
- motor goed laten lopen. of lijkt me ook wel leuk om er een 2.3 in te swappen of misschien van carburateur naar injectie swappen.
Ik zou zeggen als iemand nog een mooi 2.3 blok heeft liggen laat het me horen. Ik heb van mn andere project (740) ook een b204ft liggen maar dat is iets teveel aanpassen denk ik. Al heb ik gelezen dat iemand hier op het forum het heeft gedaan. wel gaaf.
Maarja genoeg om te klussen dus. Houd je bezig.
Zal eens kijken of ik ook nog wat foto's kan toevoegen later.
Ik ben Stefan, nieuw hier op het forum.
Een tijdje geleden heb ik na verkoop van mijn vorige auto(golf 3)een 360 aangeschaft.
Wel grappig. Toevallig bleek diegene een 300forum gebruiker te zijn.
Het leek mij altijd al leuk een 300 serie te rijden. Mijn vader heeft vroeger 2 keer een 340 gereden en ik denk dat ik daarom een beetje het volvo virus van heb gekregen.
Uiteraard wou ik wel een 2.0 liter want het moet wel een beetje vooruit gaan.
Mijn vorige auto was dus een golf, maar wel een met een 6 cilinder. erg lekker geluid maakt zo'n vr6. Gezien het een mooie auto was en erg goed reed was het geen volvo. En ik was hem ook een beetje zat , dus, verkocht en een 360 gekocht.
Over de auto.
Hij is groen met her en der wat roestigheid. Maarja met een auto van 86 hoort de roest er wel een beetje bij vind ik. Als ik tijd en zin heb werk ik het wel bij. Heb niet voor niets een lassapparaat. Als je er een hebt moet je hem ook gebruiken natuurlijk.
Enige dingen die ik al vervangen heb. Het eerste. Accu en wissers. De accu was dood en de wissers streepte ernstig kwam ik achter toen ik ze gebruikte en de weg bijna niet meer zag.
Rechts achter bij het achterlicht heb ik een nieuw stuk ingelast ivm overvloedige lekkage naar de kofferruimte. ook nog even een gaatje geboord in de bodem omdat er circa 5cm water in de bak stond.
De deur, raam en achterklep rubbers vervangen. aangeschaft bij een bedrijf (weet de naam niet meer iets met rubber?? haha) via het forum aan de info gekomen. erg handig. De deuren klapperde iets en met de standaard blaupunkt radio kon je het windgeruis nier overstemmen dus heb ik ze daarom maar vervangen.
De auto eens flink gewassen en al de bumpers weer wat opgevrolijkt. wist niet dat bumpers origineel zwart wit konden worden van vaalheid. Jeetje. beetje bumperzwart doet wonderen.
Het uiterlijk vind ik al gaaf van een 360, maar de standaard velgen iets minder. Dus even op marktplaats gezocht en een mooi setje gevonden. 15 inch cupvelgen. staat em er goed.
Laatst de bak en difolie vervangen. Hij schakelt nou wel iets soepeler maar het is nog niet helemaal geweldig. Hij heeft bij terugschakelen echt even de tijd nodig om soepel in de versnelling te gaan. Maarja het is acceptabel.
Net als de motorsteunen zijn de baksteunen ook gaar. Ik zat alleen te denken. Wou wel pu rubbers gebruiken, maar kon deze natuurlijk nergens vinden en heb daarom zelf universele powerflexbussen besteld. Deze aangepast en ik moet zeggen dat het aardig gelukt is. Ik heb het over de baksteunen. De motorsteunen weet ik nog niet wat ik daar mee ga doen. Er zitten nu hydraulische onder.
Motorisch gezien heb ik de inlaatspruitstuk pakking vervangen omdat deze koelvloeistof lekte. De carterontluchting losgehaald en de rubber afdichtringen gekit omdat de olie er flink langs lekte.
Ik vond dat de motor boven de 3000 rpm een beetje inkakte. dus heb ik na wat onderzoek gelezen dat een a nokkenas (ook in de injectie modellen gemonteerd) wat beter presteerd. Toevallig stond er een op marktplaats te koop. Gekocht. Gemonteerd. En inderdaad trekt hij er veel lekkerder mee.
Uit nieuwsgierigheid had ik laatst ook de carburateur uit elkaar getrokken. met het lostrekken natuurlijk de pakking helemaal naar zn grootje gegaan.
Eerst weer gemonteerd. Maar heij ging steeds slechter lopen.
Op het werk wat pakkingpapier gehaald en zelf een pakking gemaakt. Poeh wat een gaatjes enzo. Daarna weer gemonteerd maar hij is nog steeds niet goed. ik zoek eigenlijks een pakkingset en nieuwe vlotter maar kan hier niet echt aan komen.
Heb al bccp geinformeerd. volgens mijn weten zit er een solex cisac 34-34 op.
Hun zeggen dat er een 28-34 opzit. maar die ze zit volgens mij op de 1.4 modellen. Ze praten wel over een 34-34z4 (lijkt mij dat dit hem is) maar ze zeggen dat deze in de 240 is gelevert en daar geen onderdelen meer voor verkrijgbaar zijn. Ze hebben wel een setje voor de 28-34 en de 32-34.
Nou schiet mij maar lek ik heb geen idee wel ik moet hebben.
De volvo dealer kan er ook niet meer aan komen.
Maarja. Enige plannen zijn:
- Misschien verlagen. Heb al verlagingsblokken voor achter. Ja waren in de uitverkoop. Dan kan je ze niet laten liggen natuurlijk.
- motor goed laten lopen. of lijkt me ook wel leuk om er een 2.3 in te swappen of misschien van carburateur naar injectie swappen.
Ik zou zeggen als iemand nog een mooi 2.3 blok heeft liggen laat het me horen. Ik heb van mn andere project (740) ook een b204ft liggen maar dat is iets teveel aanpassen denk ik. Al heb ik gelezen dat iemand hier op het forum het heeft gedaan. wel gaaf.
Maarja genoeg om te klussen dus. Houd je bezig.
Zal eens kijken of ik ook nog wat foto's kan toevoegen later.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-08-2012 20:40 #911526
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 b200k
:pics:
Je bent al lekker bezig geweest met de auto lees ik, mooi hoor! kun je wat meer vertellen over die PU bakophanging die je gemaakt hebt, evt. met foto's erbij?
ow en mocht je ooit die b204 weg willen doen ..
Je bent al lekker bezig geweest met de auto lees ik, mooi hoor! kun je wat meer vertellen over die PU bakophanging die je gemaakt hebt, evt. met foto's erbij?
ow en mocht je ooit die b204 weg willen doen ..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-08-2012 20:42 #911527
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 b200k
Hee welkom. Leuk verhaal! Over de carburateur: ik meen dat hetzelfde type ook op de BX sport en een of andere Peugeot is geleverd. Misschien kan je via die weg aan de juiste spullen komen. Ik heb zelf ook een 360 met B200K, maar heb al zeker 2 jaar niet meer op benzine gereden, dus die carb zal ook wel gaar zijn.
Waar heb je de verlagingsblokken vandaan?
Waar heb je de verlagingsblokken vandaan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-08-2012 18:18 #911556
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 b200k
Heb vandaag een revisiesetje besteld voor de carburateur. en nu hopen dat het de goede is.
Verlagingsblokken/set heb ik van de site app (performance-parts.nl)
De Pu rubbers zijn van powerflex. Het type is : 200 Series Washer Bush (1494-PF99-206)
Het stalen pijpje wat in het originele rubber zit moet je uit het oude rubber slopen/netjes demonteren. deze past kwa diameter in de pu bus.
Ik heb 1 pu bus afgeschuint zodat deze op het schuine vlak kwam te liggen van de steun en van een andere nieuwe pu bus heb ik een 1 cm plak vanaf gehaald voor de bovenzijde.
Omdat mn motersteunen ook hartstikke gaar zijn kan ik het effect nog niet erg merken, maar ik vond het wel een leuke oplossing.
En sorry de b204 hou ik toch liever voor mezelf. Gaat trouwens ook weer gewoion in de 740 gebouwd worden waar hij ook in heeft gezeten. Het onderblok en de kop liggen alleeen nu bij het revisiebedrijf voor controle / opmeten enzo. En ook nog wat andere dingen. Olietoe en afvoer van de balansassen afdichten, kop vlakken enzovoort...
Foto's...
Verlagingsblokken/set heb ik van de site app (performance-parts.nl)
De Pu rubbers zijn van powerflex. Het type is : 200 Series Washer Bush (1494-PF99-206)
Het stalen pijpje wat in het originele rubber zit moet je uit het oude rubber slopen/netjes demonteren. deze past kwa diameter in de pu bus.
Ik heb 1 pu bus afgeschuint zodat deze op het schuine vlak kwam te liggen van de steun en van een andere nieuwe pu bus heb ik een 1 cm plak vanaf gehaald voor de bovenzijde.
Omdat mn motersteunen ook hartstikke gaar zijn kan ik het effect nog niet erg merken, maar ik vond het wel een leuke oplossing.
En sorry de b204 hou ik toch liever voor mezelf. Gaat trouwens ook weer gewoion in de 740 gebouwd worden waar hij ook in heeft gezeten. Het onderblok en de kop liggen alleeen nu bij het revisiebedrijf voor controle / opmeten enzo. En ook nog wat andere dingen. Olietoe en afvoer van de balansassen afdichten, kop vlakken enzovoort...
Foto's...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-08-2012 18:19 #911557
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 b200k
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
12-08-2012 18:56 #911564
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360 b200k
Hee leuk topic! Mooie auto ook! Weet je toevallig wat de forumnaam was van de vorige eigenaar?
Velgen staan hem goed trouwens!
Over je 740 mag je ook wel een topic maken, vinden de meeste hier ook wel leuk (heb zelf nog een 760TIC)
Velgen staan hem goed trouwens!
Over je 740 mag je ook wel een topic maken, vinden de meeste hier ook wel leuk (heb zelf nog een 760TIC)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
12-08-2012 19:07 #911566
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 b200k
Leuke bak!
Zo te zien van Fran?ois uit W. geweest?
Zo te zien van Fran?ois uit W. geweest?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2012 20:26 #914086
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 b200k
Klopt! De auto was van francois.
Ja de velgen doen hem erg goed vind ik ook.
Stuurt alleen wel aardig zwaar. Maarja beetje spierballen kweken he.
Als ik tijd over heb zal ik nog een topic van de 740 maken.
Ben nu vooral met de 360 bezig. Het was eigenlijk de bedoeling om de 360 puur rijdbaar te houden. Dus niet teveel er aan te veranderen enzovoort.
Maar tot nu toe is dat nog niet egt gelukt.
Het model van de 360 vind ik erg gaaf en de 740 had ik eigenlijk gekocht voor de moter.
Dus ja eigenlijks moet ik die 2 dan combineren he. Haha.
Nee. Word iets te gek denk ik. Nou ja wie weet. Ooit.
Ja de velgen doen hem erg goed vind ik ook.
Stuurt alleen wel aardig zwaar. Maarja beetje spierballen kweken he.
Als ik tijd over heb zal ik nog een topic van de 740 maken.
Ben nu vooral met de 360 bezig. Het was eigenlijk de bedoeling om de 360 puur rijdbaar te houden. Dus niet teveel er aan te veranderen enzovoort.
Maar tot nu toe is dat nog niet egt gelukt.
Het model van de 360 vind ik erg gaaf en de 740 had ik eigenlijk gekocht voor de moter.
Dus ja eigenlijks moet ik die 2 dan combineren he. Haha.
Nee. Word iets te gek denk ik. Nou ja wie weet. Ooit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets