show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

340 slopen doe ik zo.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2012 21:54 #910702 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 slopen doe ik zo.

Alex;203044 schreef : ook dat je dingen niet bewaard die al zo verrekte schaars zijn...
had dan eerst wat info ingewonnen of had de auto gewoon zo naar de sloop gebracht, dan kunnen ze hem daar wel afwerken op een veiligere manier.
nu heb je natuurlijk allemaal van die onderdelen bewaard die er ten overvloede zijn.
joepie.

Nou, dan ben jij dus de koopman die bij mij een aantal zeer schaarse plaatdelen komt halen die ik over heb van mijn sloper?;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2012 21:56 #910703 door V300 register

Wouter;203014 schreef : Moet ik dan de eerste zijn om te zeggen dat dit niet zon goed voorbeeld is omdat je levensgevaarlijk bezig bent met die takel zo?
Ook nooit onder een auto gaan liggen met alleen de krik eronder: dit is net zo link.

Praat het niet goed hoor, maar die kraan is minimaal een 1 tons kraan, en dat wegen onze 340'ers toch echt niet in de kont hoor:wtf:
Ben met je eens dat veiligheid wel boven alles moet gaan.. Maar die motor takel kan et prima doen..

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2012 22:21 #910705 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic 340 slopen doe ik zo.
We hebben op het werk een 2,5 tons kraan en er viel toch wel ff een apparaat uit van nog geen ton, een collega ter nauwer nood aan de dood ontsnapt.
Hij zat er onder te sleutelen zonder dat hij er een bok onder had gezet.
Na technisch onderzoek bleek er niets mis met de kraan, was pas gekeurd, onbegrijpelijk ongeval.
Nooit blindelings vertrouwen op dit soort calculaties ('och, gaat wel goed').

En nee, ik ben geen koopman, heb zat van die rommel.
Maar je mag het altijd komen brengen voor een kratje Grolsch... :f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2012 00:28 #910709 door V300 register

Arjen850;203053 schreef : Praat het niet goed hoor, maar die kraan is minimaal een 1 tons kraan, en dat wegen onze 340'ers toch echt niet in de kont hoor:wtf:
Ben met je eens dat veiligheid wel boven alles moet gaan.. Maar die motor takel kan et prima doen..

qua gewicht is het geen enkel probleem. Maar het hele gewicht hangt wel aan een ketting. De ketting kan losschieten, breken, etc. en dat kan vrij plotseling gebeuren. Hetzelfde geldt voor de hefkracht van de takel. Hydrauliek kan ineens gaan doorlekken, of iets langzamer in geval van een lekkende kraan.
Maar zou jij erop willen gokken dat je dan sneller bent om er onderuit te kruipen??

Een tweede steunpunt dat in geval van nood het hele gewicht kan dragen is gewoon een must!

Hier in de buurt is 2 jaar geleden nog iemand door zn eigen auto geplet op deze manier.... weduwe met kleine kinderen achterlatend.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2012 06:33 #910744 door V300 register
Maak je geen zorgen ik heb 2 grtote bokken die ik er onder zet.
Ik ben nog niet levensmoe, haha.
Ik heb de foto iets te vroeg gemaakt.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 14:49 #910788 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic 340 slopen doe ik zo.
OOOooooooooww!

Allemaal opbouwende kritiek, zo moet je het maar zien!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2012 00:16 #910817 door V300 register

peewee;203095 schreef : Maak je geen zorgen ik heb 2 grtote bokken die ik er onder zet.
Ik ben nog niet levensmoe, haha.
Ik heb de foto iets te vroeg gemaakt.

nou, gelukkig maar! moest het toch even kwijt hoor! :y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2012 06:49 #910818 door V300 register

Wouter;203059 schreef : qua gewicht is het geen enkel probleem. Maar het hele gewicht hangt wel aan een ketting. De ketting kan losschieten, breken, etc. en dat kan vrij plotseling gebeuren. Hetzelfde geldt voor de hefkracht van de takel. Hydrauliek kan ineens gaan doorlekken, of iets langzamer in geval van een lekkende kraan.
Maar zou jij erop willen gokken dat je dan sneller bent om er onderuit te kruipen??

Een tweede steunpunt dat in geval van nood het hele gewicht kan dragen is gewoon een must!

Hier in de buurt is 2 jaar geleden nog iemand door zn eigen auto geplet op deze manier.... weduwe met kleine kinderen achterlatend.

Nee, dat zou ik niet gokken, getuige wat ik zei over veiligheid. Dacht dat de discussie was of dat de motortakel het gewicht niet aan zou kunnen:o

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC