Blabla's 360GL Injectie
- V300 register
- Verbannen
-
Deze 360 zal (Martijn kennende) alleen maar mooier en beter worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bij deze post ik even een aantal foto's voor Martijn,
Vandaag zijn door hem de kleppen gesteld, en wat andere klusjes.
Ik was ook nog bezig met de 340. (Andere injectoren plaatsen)
Hier wat actiefoto's:
kleppen stellen 360:

340 & 360 samen op de foto (OK, mijn 340 mag wel eens gepoetst worden met beter weer).



Groetjes,
Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
EDIT: wat glimt die motorruimte zeg! Zonnebril!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;193830 schreef : Hoe verdraai je de nokkenas als die dikke slang van de luchtinlaat er voor zit?
Auto in z'n 1 zetten en duwen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
flyhart;193828 schreef : Lekkere foto's! Wat een ongelofelijk groot negatief camber op die voorwielen gast!
+/- 3,5 graad negatief camber. Moet binnekort maar eens het verbreed staal erop leggen (185-60-13). Onderstuur lijkt met het negatief camber ge?limineerd. Mijn projecttopic moet ik maar eens updaten.
Zijn idd lekkere foto's, laatste foto staat nu als achtergrond op mijn laptop. De 360 is een echte beauty!
Groetjes,
Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
flyhart;193831 schreef : Auto in z'n 1 zetten en duwen
Jup! ff in de versnelling en een beetje duwen. Ik had geen zin om de ventilator uit te bouwen om genoeg ruimte voor de ratel te maken. Oh ja. Om de motor makkelijk rond te laten gaan beter een hoge versnelling kiezen. In zn 5 is de motor heel makkelijk rond te "duwen" :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb het voor elkaar gekregen de TAP-01 ontstekingsprocessor werkende te krijgen op de 360. Ruben had deze unit een aantal maanden geleden gekocht voor zijn 360, maar omdat we het toen niet goed werkende konden krijgen was het even in de kast komen te liggen. Na wat meer testen en onderzoek bleek vervuiling van het inkomende signaal naar de TAP-01 het probleem te zijn. Een extra afgeschermde kabel erop gemaakt, en het probleem was opgelost. Waarschijnlijk is deze storing het gevolg van teruggekoppelde (hoogspanning) ruis vanuit de Renix unit.
[youtube]VmpHIEHc-lU[/youtube]
Beugeltje gemaakt voor de TAP01 en de MAP sensor:



'Illegaal' 5V afgetakt voor de MAP sensor. Is niet standaard in voorzien in de kabelboom


Connectors voor de Sensor en Renix erop gemaakt.

En wat kun je hier nu mee? Je ontsteking vervroegen dus :w00t: Maar is dat nodig? JA. Met de betere benzine tegenwoordig, en de extra marge die Volvo heeft ingebouwd, is er zeker ruimte voor wat extra vervroeging.
De eerste resultaten zijn zeer goed. Een graad of 4-5 onder de 3000tpm en daarboven 3-4 graad levert merkbaar een stuk meer trekkracht op. Zelfs met de standaard nokkenas.
Whats next. Een andere nokkenas en het uitlaattraject! Als iemand nog een K nokkenas heeft liggen hoor ik het graag.... Ohja, en de aangepaste L-Jet computer komt er ook nog in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.