Volvo 340 CVT 1986
- V300 register
- Verbannen
-
In oktober heb ik een oldtimer 340 gekocht omdat ik graag een auto wilde voor weinig geld.
Een paar jaar geleden heb ik met een paar vrienden de ambitie gehad om een 360 om te bouwen voor circuitdagen, maar daar is het nooit van gekomen. Desondanks is de 300-serie wel blijven hangen en daarom heb ik dus besloten om eentje te kopen.
Toen ik de auto kocht liep 'ie op twee cilinders. Dat was een kwestie van kleppen stellen volgens de sloper waar die stond.
Niet dus. met behulp van de expertise van mastertje

Dus die pakkingen vervangen;
Ondanks die revisie bleef de de auto benzine zuipen 1:5-1:8. Bleek het klepje van het emvk afgebroken en de vlotterhoogte niet goed. Die netjes gelijmd en de vlotterhoogte plus de varioriemen afgesteld. De auto schakelt nu zoals het hoort.
Ondanks alle aanpassingen is het verbruik nog wel aan de hoge kant. Maximaal 1:10. Het vernieuwen van de brandstofslangen staat daarom nog op de to-list. Daarnaast grijpt de koppeling niet zo goed aan (loopt verder wel mooi vrij), dus die moet ook nog gesteld worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
flyhart;197041 schreef : ach, waarom? zat er toch teveel werk aan?
Nou niet zozeer te veel werk, maar het verbruik was belachelijk hoog

- V300 register
- Verbannen
-
buster;199780 schreef : Nou niet zozeer te veel werk, maar het verbruik was belachelijk hoog
Kreeg er met moeite 1 op 9 uit..
Met een beetje onderhoud rij je gewoon 1 op 12, lange afstanden heb ik zelfs 1 op 15 gehaald.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
( met mijn 340cvt lukt 1:12,5 gemiddeld, er bij aantekenend dat ik doorgaans geen 120 km/h rijd op de snelweg)
- V300 register
- Verbannen
-
Ach een hobby mag geld kosten toch...
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Airbus;199791 schreef : Ik zit nu zo ongeveer aan de 1 op 11, wel vrij veel korte stukjes.
Ach een hobby mag geld kosten toch...
ik zou zoiets ook verwachten. in de stad wil het bij mij meestal op 1:10 uitkomen, soms minder. op de snelweg altijd meer, met als record 1:13
als je wat meer rondleest is dat laatste meer uitzondering dan gewoon, maar natuurlijk wel een leuk streven.