Volvo 340 1.4 DL S6 '88 van Airbus
- V300 register
- Verbannen
-
De temperatuurmeter komt wel hoger. Wat me wel opvalt is dat hij met normaal rijden niet precies in het midden staat. Eerder op een derde.
Als je 5 minuten stil staat dan loopt hij wel langzaam omhoog en gaat op een gegeven moment ook netjes de vin aan. Dus dan werkt de thermostaat toch ?
Taxeren ga ik even over nadenken zodra mijn lidmaatschap een feit is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Airbus;187601 schreef : De temperatuurmeter komt wel hoger. Wat me wel opvalt is dat hij met normaal rijden niet precies in het midden staat. Eerder op een derde.
Als je 5 minuten stil staat dan loopt hij wel langzaam omhoog en gaat op een gegeven moment ook netjes de vin aan. Dus dan werkt de thermostaat toch ?
Hier heb ik ook mee zitten worstelen, maar het blijkt gewoon normaal te zijn...
Je moet ook eens kijken naar je KVS als je wilt. Bij mij heeft deze te hoog gestaan, waardoor de temperatuurmeter onder het rijden niet hoger dan +-1/4 kwam. Ik heb toen een spuit gekocht bij de apotheek en er wat KVS uitgehaald, toen kwam de temperatuurmeter tot ongeveer 1/3.
Edit:
Ik heb een 1.7, geen 1.4 zoals jij.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;187604 schreef : Ik heb er een garage naar laten kijken en zij zullen er toch wel verstand van hebben denk ik.
Zat de wereld maar zo in elkaar.... na wat jaartjes autorijden weet ik inmiddels beter.
- Robbert Jan
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;187603 schreef : Beide gevallen thermostaat kapot...
Dus de thermostaat is kapot als de meter tijdens langdurig rijden niet op de helft komt ? Snap ik het goed ?
- V300 register
- Verbannen
-
de thermostaat hoort ervoor te zorgen dat je motor binnen een bepaalde temperatuur range blijft. ??n van de belangrijkste onderdelen van deze taak is dat hij geen koelwater mag doorlaten als de minimum temperatuur nog niet bereikt is.
en daar gaat het vaak mis; de veer verslapt iets en de thermostaat gaat al veel te vroeg open.
het komt vrijwel nooit voor dat een thermostaat dicht blijft zitten terwijl de motor te warm wordt! altijd andersom.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Veel (rij) plezier gewenst!