show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 winner 1.4
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-05-2011 18:01 #631238
door V300 register
Volvo 340 winner 1.4 is gemaakt door V300 register
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-05-2011 19:12 #875580
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 winner 1.4
ALs je weet hoe die eerst was, en sommige kennen dit oude wrak dan verbaas je je over het eindresultaat als ik het zo zeg.
Trouwens dan nu de luchtspleet:
Da gaat nogal.... Volgens mij kan er beter mee een nieuwe koppeling in. Maar hij doet het nog wel goed. Betekend dat niet dat er wel iets van frictiematriaal op moet zitten?
Trouwens dan nu de luchtspleet:
Da gaat nogal.... Volgens mij kan er beter mee een nieuwe koppeling in. Maar hij doet het nog wel goed. Betekend dat niet dat er wel iets van frictiematriaal op moet zitten?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-05-2011 22:33 #875633
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 winner 1.4
Mooi zeg Mark, en ik zeg het voor de verandering nog maar een keer; mooi wit is niet lelijk!

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-05-2011 03:29 #875676
door V300 register
Wit is een vrij goedkoop kleurtje tweedehands voor die modelen. Waarom weet ik niet. Maar ik heb hem dus overgespoten op kleurnummer (lak zoals die orgineel was) en dan krijg je toch een andere soort wit dan die meestal toch wat verschoten wittige kleur. Dit ziet er wel beter uit. En idd, niet lelijk zo. Maar eerst was mijn wit meer een soort bruin. Tja...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-05-2011 09:44 #875758
door V300 register
Tja, wit was een echte jaren 80 kleur, al is het wel opvallend dat ie nu weer in begint te komen. Het 'nadeel' van wit is dat je ook echt elke lijn van de body goed ziet, dus een auto moet echt mooi ontworpen zijn om de kleur te laten passen. Nu vind ik dat bij de 3'tjes wel het geval. (zeker de mk2) Net als bij de 740/760 met oude neus en de 780. (al is het een ramp om schoon te houden, helemaal met diesels)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-05-2011 09:59 #875760
door V300 register
Ik heb even net gekeken naar de koppelingsplaat door hem op oprijdbogen te rijden. Kun je hier ook zien. Op de foto. Op 3 bepaalde punten kun je precies de dikte van de plaat zien. Dan zit er een soort van inham in de drukgroep zodat je er door kunt kijken.
De plaat is aan beide zijde 3mm (zeker) dik. Daar tussen zit dat ijzer van de plaat. Dus, dat lijkt mij genoeg. Wat ik echter niet snap is, dat er nog zoveel frictiematriaal opzit. De koppeling is nooit afgesteld.
Wat wel zo is, is dat hij heel lang met kapote emvk heeft gereden. Het klinkt een beetje raar, maar zo dat toevallig een gunstige invloed op de plaat hebben gehad? Ja op het benzineverbuik zeker niet. Dat ging van 1 op 6.5 naar 1 op 9....
Hoe je het precies op moet meten snap ik niet erg goed dus ik doe dat wel tijdens de sleuteldag. Hoe ik hem opmeet moet hij net wel of net niet worden afgesteld. Wel is het zo dat hij met de d knop ingedrukt niet vooruit te branden is. Maar wel nog steeds zoef de haas met optrekken.
De plaat is aan beide zijde 3mm (zeker) dik. Daar tussen zit dat ijzer van de plaat. Dus, dat lijkt mij genoeg. Wat ik echter niet snap is, dat er nog zoveel frictiematriaal opzit. De koppeling is nooit afgesteld.
Wat wel zo is, is dat hij heel lang met kapote emvk heeft gereden. Het klinkt een beetje raar, maar zo dat toevallig een gunstige invloed op de plaat hebben gehad? Ja op het benzineverbuik zeker niet. Dat ging van 1 op 6.5 naar 1 op 9....
Hoe je het precies op moet meten snap ik niet erg goed dus ik doe dat wel tijdens de sleuteldag. Hoe ik hem opmeet moet hij net wel of net niet worden afgesteld. Wel is het zo dat hij met de d knop ingedrukt niet vooruit te branden is. Maar wel nog steeds zoef de haas met optrekken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2011 10:15 #875975
door V300 register
ik zie op de foto geen luchtspleet, is ook moeilijk fotograferen natuurlijk.
we zullen hem 11 juni wel eerst even afstellen. als beide zijden frictiemateriaal nog 3 mm is, is de totale dikte van de plaat nog 7 mm. 8 mm is ongeveer origineel, de slijtagegrens ligt zo rond de 5 mm. m.a.w. je kunt waarschijnlijk nog een hele tijd vooruit mits de koppeling correct afgesteld wordt.
we zullen hem 11 juni wel eerst even afstellen. als beide zijden frictiemateriaal nog 3 mm is, is de totale dikte van de plaat nog 7 mm. 8 mm is ongeveer origineel, de slijtagegrens ligt zo rond de 5 mm. m.a.w. je kunt waarschijnlijk nog een hele tijd vooruit mits de koppeling correct afgesteld wordt.
Moderators: Mark Smeets