show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Mijn volvo 340 (Special) 1983
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-12-2012 22:25 #919073
door V300 register
bijpijn van het lachen vanwege de opmerking van Alex.
Lucas...als in Lucas/Girling?
Ik heb die op de 55 ook wel eens gehad. Zijn erg hard van samenstelling. Dat veroorzaakt waarschijnlijk het piepen. Doordat die zo hard zijn gaan ze wel wat langer mee. Nadeel van die remblokken is het piepen,minder remmend vermogen EN meer slijtage aan de remschijven.
Ik zweer bij ferrodo,vooral bij normaal gebruik. Worden de remmen vaak zwaar belast dan kun je een iets zachtere compound nemen van Ferrodo. Ebc schijnt ook goed te zijn maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Als het geld mag kosten en het moet echt goed zijn..... Pagid of black diamond. Voor de meesten van ons zal dat een totaal overbodige upgrade zijn,voor diegenen die op de een of andere manier op een sportieve manier met zn yserie bezig is,is het een aanrader!
Overigens kan een beetje keramisch vet op de glij- en aandruk vlakken vaak ook al wat bijgeluiden wegnemen. Liever geen kopervet maar als er geen keramisch vet voorhanden is dan is kopervet nog altijd beter dan nix.
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
vincentengel1990;209209 schreef : vanwaar de buikpijn Bart?
bijpijn van het lachen vanwege de opmerking van Alex.
Lucas...als in Lucas/Girling?
Ik heb die op de 55 ook wel eens gehad. Zijn erg hard van samenstelling. Dat veroorzaakt waarschijnlijk het piepen. Doordat die zo hard zijn gaan ze wel wat langer mee. Nadeel van die remblokken is het piepen,minder remmend vermogen EN meer slijtage aan de remschijven.
Ik zweer bij ferrodo,vooral bij normaal gebruik. Worden de remmen vaak zwaar belast dan kun je een iets zachtere compound nemen van Ferrodo. Ebc schijnt ook goed te zijn maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Als het geld mag kosten en het moet echt goed zijn..... Pagid of black diamond. Voor de meesten van ons zal dat een totaal overbodige upgrade zijn,voor diegenen die op de een of andere manier op een sportieve manier met zn yserie bezig is,is het een aanrader!
Overigens kan een beetje keramisch vet op de glij- en aandruk vlakken vaak ook al wat bijgeluiden wegnemen. Liever geen kopervet maar als er geen keramisch vet voorhanden is dan is kopervet nog altijd beter dan nix.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-02-2013 12:40 #923459
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
middels deze tekst wil ik effe laten weten dat alles eigenlijk prima gaat met de auto. ik was al een tijd niet op het forum geweest, gewoon dom weg omdat ik niets te vertellen had en dat eigenlijk ook nu niet heb. zat er wel aan te denken om een keer naar de alv te gaan. gewoon eens kijken hoe dat is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-02-2013 14:25 #923477
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
En om je auto te showen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2013 11:20 #923571
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
ik zal er zijn de 17de. tot dan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2013 17:27 #925560
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Zag hem vandaag staan bij mijn werk (Praxis Eindhoven), mooi ding man! Was even druk met andere zaken, anders was ik zeker even naar buiten gekomen om een praatje te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2013 23:02 #932880
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Er is weer een heleboel te melden. Na een tijd niet op het forum te zijn geweest vanwege een verhuizing (op me zelf wonen) en dus een tijd over hebben. Nu is er helaas wel echt nieuws. En wellicht een prima item op over te praten via het forum. te weten.
Sinds een week of wat geleden is mijn 340 gaan roken. opzich niets vreemds tot nu. Niet gewoon een beetje rook,,, heel veel. Niet wit, maar ook niet blauw. Dit terwijl de symptomen zoals deze voorkwamen keurig een koppakking verklaren. Koelwaterverlies en starten op 3 cilinders. De rook zelf komt er echter niet koppakking achtig uit. Zo nu en dan lijkt me auto gewoon een erg slacht afgestelde diesel. Bij ieder beroering van het gas, walmt de auto die bekende blauw/grijze walm. Na het koelsysteem te hebben afgeperst werd alles nog wat erger. De koelvloeistof maakt keuring plaats voor lucht en mijn koelvloeistof is (kwijt) Hij verbrand het dus wel. De dafspecialist uit Gastel heeft de conclusie getrokken dan er iets goed mis is met mijn blok. maar kan zijn vinger er niet op liggen. Hij stelt een sloopmotor voor. Iets waar ik eigenlijk geen zin in heb.
Wie kan me helpen met kiezen van een goede vervolg stap?
Sinds een week of wat geleden is mijn 340 gaan roken. opzich niets vreemds tot nu. Niet gewoon een beetje rook,,, heel veel. Niet wit, maar ook niet blauw. Dit terwijl de symptomen zoals deze voorkwamen keurig een koppakking verklaren. Koelwaterverlies en starten op 3 cilinders. De rook zelf komt er echter niet koppakking achtig uit. Zo nu en dan lijkt me auto gewoon een erg slacht afgestelde diesel. Bij ieder beroering van het gas, walmt de auto die bekende blauw/grijze walm. Na het koelsysteem te hebben afgeperst werd alles nog wat erger. De koelvloeistof maakt keuring plaats voor lucht en mijn koelvloeistof is (kwijt) Hij verbrand het dus wel. De dafspecialist uit Gastel heeft de conclusie getrokken dan er iets goed mis is met mijn blok. maar kan zijn vinger er niet op liggen. Hij stelt een sloopmotor voor. Iets waar ik eigenlijk geen zin in heb.
Wie kan me helpen met kiezen van een goede vervolg stap?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
26-06-2013 21:49 #932900
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
tja ik denk dat Clement zo best met je meegedacht heeft, een ruilmotor is vaak goedkoper dan het vernieuwen van de koppakking (tenminste bij de b14 wel, als je de randapparatuur van je huidige blok gebruikt heb je voor 100 euro wel een goed en kaal ruilblok denk ik zo)
een b14 blokje is ook zo gewisseld volgens mij. Overigens wel goed dat je naar Clement bent gegaan, dat is volgens mij een van de beste garages om met een 340 heen te gaan
een b14 blokje is ook zo gewisseld volgens mij. Overigens wel goed dat je naar Clement bent gegaan, dat is volgens mij een van de beste garages om met een 340 heen te gaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-06-2013 21:59 #932901
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Over Clement ook niets dan goed. Echter na zoveel geld in de auto te hebben zitten volt een doorsnee sloop motor niet fijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-06-2013 22:14 #932902
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Hoi Vincent,
ik moet jou nog een wat uitgebreider antwoord sturen over sleuteldagen, dat hou je nog even van me tegoed. Wel zou je alvast kunnen kijken of je 26 oktober naar Veldhoven zou kunnen komen. Het is nog niet zeker of we daar ook met V300's gaan sleutelen maar het is dan zowieso dafclub sleuteldag en ik ben er zelf ook bij aanwezig.
Over je Volvo / koppakking. Het verhaal leest inderdaad als defecte koppakking. Wat ik zelf in dit geval zou doen is om als eerste het nog overgebleven koelwater af te laten (ook het boutje in het blok onder de waterpomp) en de cilinderkop uit te bouwen. Je kunt dan alsnog de beslissing nemen of je de motor gaat repareren of vervangen.
Als het probleem duidelijk is (zichtbaar doorgeblazen pakking) kun je de conditie van de klepgeleiders, klepzittingen en cilinderwanden beoordelen, en als dat allemaal nog goed is zou ik m gewoon repareren. Indien nodig kopje laten vlakken en gaan met de banaan.
als de koppakking er nog goed uitziet, kan de oorzaak zijn een gescheurde kop. vaak kun je dit met het blote oog niet goed zien. In dat geval is het logischer om het hele blok te wisselen.
Ook als de klepstelen/cilinderwanden/etc duidelijke slijtage of schade vertonen lijkt mij een motorswap handiger.
ik moet jou nog een wat uitgebreider antwoord sturen over sleuteldagen, dat hou je nog even van me tegoed. Wel zou je alvast kunnen kijken of je 26 oktober naar Veldhoven zou kunnen komen. Het is nog niet zeker of we daar ook met V300's gaan sleutelen maar het is dan zowieso dafclub sleuteldag en ik ben er zelf ook bij aanwezig.
Over je Volvo / koppakking. Het verhaal leest inderdaad als defecte koppakking. Wat ik zelf in dit geval zou doen is om als eerste het nog overgebleven koelwater af te laten (ook het boutje in het blok onder de waterpomp) en de cilinderkop uit te bouwen. Je kunt dan alsnog de beslissing nemen of je de motor gaat repareren of vervangen.
Als het probleem duidelijk is (zichtbaar doorgeblazen pakking) kun je de conditie van de klepgeleiders, klepzittingen en cilinderwanden beoordelen, en als dat allemaal nog goed is zou ik m gewoon repareren. Indien nodig kopje laten vlakken en gaan met de banaan.
als de koppakking er nog goed uitziet, kan de oorzaak zijn een gescheurde kop. vaak kun je dit met het blote oog niet goed zien. In dat geval is het logischer om het hele blok te wisselen.
Ook als de klepstelen/cilinderwanden/etc duidelijke slijtage of schade vertonen lijkt mij een motorswap handiger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-06-2013 22:39 #932905
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Wouter,
allereerst bedankt voor je antwoord in wording. Over mijn motor dan, ben ik het helemaal met je eens. Ook ik zou graag mijn originele motor behouden en eerst kijken hoe deze er aan toe is. Ga je dit echter profi. aanpakken dan kan je er de klok mee gelijk zetten dan een 30 jaar oude motor (niet meer geheel) aan de revisiematen komt. En waar ga je dan stoppen. Kop vlakken en afpersen, cilinderbussen controleren of verzakking, cilinders honen en lager speling opmeten. Natuurlijk zal het niet allemaal foute boel zijn. Maar allemaal ok? is ook weer te positief. Daar komt bij dan vandaag is gebleken van de motor in koude toestand. (mijn moeder rijd er nu 3 kilometer per dag mee) de motor niet rookt. Staat de auto echter op normale temp. Is het weer een diesel. Echt vervelend. Puur en alleen de koppakking zal het waarschijnlijk dus niet zijn. Bovendien is de kleur van de rook ook niet duidelijk wit. Nog eens een twijfel of het puur koelwater is wat hij verbrand.
Een motor met kromme kleppen bij een ander is best leuk maar nu ik zelf waarschijnlijk motorschade heb is de lol er snel af zeg!! Bovendien is er dan ook nu een kans om de auto wat meer power te gaan geven. maar hoe gaan we dit op een nette en mooie manier doen?
allereerst bedankt voor je antwoord in wording. Over mijn motor dan, ben ik het helemaal met je eens. Ook ik zou graag mijn originele motor behouden en eerst kijken hoe deze er aan toe is. Ga je dit echter profi. aanpakken dan kan je er de klok mee gelijk zetten dan een 30 jaar oude motor (niet meer geheel) aan de revisiematen komt. En waar ga je dan stoppen. Kop vlakken en afpersen, cilinderbussen controleren of verzakking, cilinders honen en lager speling opmeten. Natuurlijk zal het niet allemaal foute boel zijn. Maar allemaal ok? is ook weer te positief. Daar komt bij dan vandaag is gebleken van de motor in koude toestand. (mijn moeder rijd er nu 3 kilometer per dag mee) de motor niet rookt. Staat de auto echter op normale temp. Is het weer een diesel. Echt vervelend. Puur en alleen de koppakking zal het waarschijnlijk dus niet zijn. Bovendien is de kleur van de rook ook niet duidelijk wit. Nog eens een twijfel of het puur koelwater is wat hij verbrand.
Een motor met kromme kleppen bij een ander is best leuk maar nu ik zelf waarschijnlijk motorschade heb is de lol er snel af zeg!! Bovendien is er dan ook nu een kans om de auto wat meer power te gaan geven. maar hoe gaan we dit op een nette en mooie manier doen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets